Puheenjohtajan palsta - Hessun puheet

Uuden puheenjohtajan puheet

Kutsu

11.1.2005

Onkohan moni tulossa ajamalla messuille - on nimittäin tammikuinen talvipäivä kauneimmillaan ja + 8 C täällä Helsingissä.

No, eiköhän tässä vielä lyhyt talvikin siedetä, varsinkin jos se käy vaan nopeasti ja muistaa viimeistään maaliskussa sanoa näkemiin.

Varma lääke talvihorroksen hoitoon ovat tietenkin kerhon talvitapahtumat, kuten: jälkijoulu, talvirieha ja messut (lisääntyykö vai väheneekö horros??).

Messuilla oli viime vuonna teemana ajoturvallisuus ja nuorisotyö. Tällä kertaa keskitymme itse pääasiaan, eli tarkoitus on koko osaston leveydeltä julkituoda nimenomaan kerhon nimeä ja toimintaa ja vahvaa olemassaoloa kaikille mahdollisille sidosryhmille. Rekvisiittana tulee muuten olemaan mm. pari mielenkiintoista kerholaisten omaa rakennushanketta, toinen ulkoinen ja toinen enemmänkin sisäinen. Ken saapuu paikalle, voi itse todeta.

Tällä kertaa en kerää erillisiä Zetor-ilmoittautumisia. Oikeastaan kahdestakin syystä:

Vapaan illanvieton lomassa jaamme tälläkin kertaa ansioituneille palkintoja:

Toiminta Zetorissa alkaa messulauantaina siinä 19:00 nurkilla. Jos ovella ruuhkaa, niin salasana "Yamaha-kerhon varaus" auttanee.

Kaikki kerholaiset joukolla sekä MP-näyttelyyn että Zetoriin lämpimästi tervetuloa!!

Hessu

Viime vuotisten kokemusten pohjalta suosittelen Zetoriin saapumista ajoissa. MP-messuväestä iso osa pyrkii illan mittaan nimenomaan Zetoriin. Jos tulet paikalle joskus puolenyön huippeilla, niin ovella on varmaan pitkä jono, ja siinä vaiheessa tuskin mitkään "Yamaha-kerhon varaus" tai "simsalabim" -salasanat enää auttavat.

- Mikko, webmaster -


Vetoomus

11.7.2004

Kerhon vuosikokous lähestyy - hallitus päätti ajankohdasta kokouksessaan Naantalissa viikonloppuna. Se on lauantaina 4.9.2004 alkaen klo 14:00.

Tarkka paikka varmistuu lähiviikkoina, joka tapauksessa Keski-Suomessa Päijänteen liepeillä.

Tuumailimme myös tulevan kauden toimihenkilökysymyksiä ja totesimme, että sekä hallituksessa että myös eräiden muiden tärkeiden toimihenkilövakanssien kohdalla tulemme tarvitsemaan tuoreita, uusia voimia.

Kerhon kaikinpuolisen toiminnan ja sen tason ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi todella tarvitsemme uusia toimihenkilö-aktiivijäseniä.

Tämän vuoksi esitän kaikille kerholaisille avoimen VETOOMUKSEN:

Mikäli sinulla on kiinnostusta toimia aktiivisesti kerhon hyväksi, niin NYT on oikea ajankohta tuoda se julki.

Ota minuun tai muihin hallituksen jäseniin yhteyttä heti tai milloin tahansa ennen vuosikokousta tai vaikka siellä paikan päällä.

Kerromme mielellämme asiasta lisää, mutta voin vakuuttaa, että innostus yhteiseen asiaan on tärkeintä.

Vähäisistä "vaatimuksista" vain sen verran, että jos käytössäsi on nettiyhteys ja sähköposti, niin se auttaa jatkuvassa yhteydenpidossa.

Odotan ja toivon, että en jää tämän vetoomukseni kanssa yksin,

Hessu
040-515 4217
heikki.rantama@altram.fi


Puheenjohtajan ”tekniikkaterveisiä”

Espoossa Kukanpäivänä 13.5.2004

Ajokausi jo etenee täydellä höyryllä, mutta oman pyörän tallihommat tulivat vasta juuri valmiiksi. Siis sopivasti ajokauden avajaisiin.

Vaihdoin alkusyksystä pyöräni Kouvolan Moto-Bikessä uuteen. Kauas ei omena kuitenkaan pudonnut, nimittäin vähän vajaa satatuhatta ajettu Drag Star 1100 Custom ´99 vaihtui tuliterään 1100 Classiciin.

Voin muuten lämpimästi suositella pääkaupunkiseudun ulkopuolisiin liikkeisiin tutustumista: käykää esimerkiksi Kouvolassa. Puhun palvelusta ja ylipäätään halukkuudesta kaupantekoon, joka näillä kylläisillä etelän markkinoilla pääsee joskus hämärtymään. Jopa siinä määrin, että välillä alkaa asioidessa epäilyttää kumpi moottoripyörä- tai tarvikekaupassa palvelee ja kumpaa.

Ja asiaan; kuluneella tallikaudella päätin siis ryhtyä sorkkimaan uuden pyöräni moottoria, ja tällä kertaa vähän enemmän. Olen mm. vakituisesti seurannut jenkeissä tuota ISRA palstaa (ks. linkit), joka on mainio teknisen tiedon lähde. Sieltä sainkin näitä ajatuksia.

Tilasin tammikuun kolmannella viikolla koneeseen joitan osia netistä ja suurin osa tuli parissa kuukaudessa, mutta viimeisiä sai odottaa kauan. Niitä sai odottaa tasan 10.5. klo 12:00 saakka, jolloin UPSin auto kurvasi Helsingissä Altramin pihaan.

Lyhyesti pyörän muutokset: uudet männät ja uudet nokka-akselit. Nokat vaativat venttiilien tuplajouset. Keihin -kaasarit ja 2-1 pakosarja. Lisäksi Dynan säädettävä sytytyksen ohjausyksikkö sekä jäykempi kytkinjousipaketti.

Penttisen Ristolta hankkeeseen on tullut korvaamatonta asennuskokemusta ja erikoistyökaluja, joita ilman homma olisi takunnut.

Kone on nyt kasassa, ekat savut otettu ja myös ekat parisataa kilsaa takana. Voin lyhyesti todeta, että muutokset eivät juuri päälle päin näy, mutta ovat ajossa tuntuvia.

Käytin pyörän tänään jarrupenkissä / seosmittauksessa Bike Worldissa Vantaalla. Lyhyesti tuloksista: korjattu DIN huipputeho kampiakselilla 101,4 hv vähän yli 7000 rpm ja huippuvääntö noin 108 Nm 5000 kierroksella.

Sekä teho- että vääntökäyrä olivat erittäin tasaiset, mikä kertoo että paketti on jo hyvin säädöissä. Keski- ja varsinkin yläkierrosalueella seosmittaus näytti kuitenkin hiukan laihalta, joten vaihdan vielä pääsuuttimen numeroa isommaksi ja ehkä nostan neulaa pykälällä.

Pyörän rajoitin oli säädetty penkkiajossa 7250 rpm:ään ja tehokäyrä oli edelleen nouseva, mikä tarkoittaa että nousu jatkuu todennäköisesti tuonne 7500 saakka.

Täytyy sanoa että vanhassa Virago/Starin lohkossa on yllättävää potentiaalia!

Hyvää ajokautta ja pidetään kumipuoli alaspäin!

Hessu


Sivua on viimeksi muutettu 11.1.2005.