Tästä se lähtee.
Re: Tästä se lähtee.
Luulis jokaisen itseään ja henkeään kunnioittavan motoristin pitävän pyörästään sen verran huolta, että se on turvallinen,
ilman mitään katsastuksiakin.
Ei taida turvallisuus mihinkään muuttua tuon katsastuksen johdosta...
EU-herrat on ajatuksen keksineet ja Suomi nimisen maan herrat on ensimmäisenä paikallista lakia säätämässä.
Rahasta tuossa tietty on myös kyse, koska meilläkin on kapitalistinen yhteiskunta malli.
Ei muuta kuin katsastusasemaa pykäämään pystyyn, mitähän lupia / rahoja tuo vaatis ?
Onhan siellä kohta muutama miljoona rahaa jaossa
ilman mitään katsastuksiakin.
Ei taida turvallisuus mihinkään muuttua tuon katsastuksen johdosta...
EU-herrat on ajatuksen keksineet ja Suomi nimisen maan herrat on ensimmäisenä paikallista lakia säätämässä.
Rahasta tuossa tietty on myös kyse, koska meilläkin on kapitalistinen yhteiskunta malli.
Ei muuta kuin katsastusasemaa pykäämään pystyyn, mitähän lupia / rahoja tuo vaatis ?
Onhan siellä kohta muutama miljoona rahaa jaossa
FTW
Pr of CH´s
Pr of CH´s
Re: Tästä se lähtee.
-Ves@- kirjoitti:Luulis jokaisen itseään ja henkeään kunnioittavan motoristin pitävän pyörästään sen verran huolta, että se on turvallinen,
ilman mitään katsastuksiakin.
Ei taida turvallisuus mihinkään muuttua tuon katsastuksen johdosta...
EU-herrat on ajatuksen keksineet ja Suomi nimisen maan herrat on ensimmäisenä paikallista lakia säätämässä.
No joo, ehkäpä kuulun ihan oikeesti ryhmään aja, pese ja tankkaa..ehkäpä taitoni ja kykyni kohdistuvat muihin juttuihin...ehkäpä en kunnioita itseäni tarpeeksi...ehkäpä uskon, että JOS autojakaan ei tarvitsi katsastaa niin KAIKKI kotilon omistajat todellakin ajaisivat turvallisilla ja luotettavilla kulkuneuvoilla....ehkäpä olen väärässä tuossa Ruotsin mallissa......ehkäpä en ole poliitisesti niin valveutunut....tai olenko kenties vain optimistinen realisti jolle luoja on suonut rohkeuden olla eri mieltä asioissa valtavirran kanssa....
Katsellaan ja kuunnellaan, kenties opitaan jotakin, uudet asiat eivät välttämättä aina ole pahasta, vaikkakin tyypillinen suomalainen jurrikkamieli on perinteisesti kaikkea uutta vastaan
Järki on sydämen ajokoira
Re: Tästä se lähtee.
En tarkoittanut ketään henkilökohtaisesti morkata, unohdin vaan sen mainita viestissäni.
Eikös kuitenkin lainkin mukaan kuljettaja vastaa ajoneuvon kunnostakin...
Esim. jonkinlainen ajoonlähtö tarkistus on yleensä kyllä syytä tehdä,
mutta siitä saa jokumuu tehdä asiaa.
Ei nyt ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä
Eikös kuitenkin lainkin mukaan kuljettaja vastaa ajoneuvon kunnostakin...
Esim. jonkinlainen ajoonlähtö tarkistus on yleensä kyllä syytä tehdä,
mutta siitä saa jokumuu tehdä asiaa.
Ei nyt ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä
FTW
Pr of CH´s
Pr of CH´s
Re: Tästä se lähtee.
Älä Vesa huolestu. Mun mielen pahoittamiseen tarvitaan paljon järeämmät aseet. Mulla vaan mieli ja kieli sekä sormet ovat aina valmiina pieneen " sanailuun " minkäs sitä luonnolleen mahtaa
Otamma oluet / situkat / kaffeet / kun joskus tapaamme ihan oikeassakin elämässä, sitä ennen, näin virtuaalisesti : * paiskaa handua virne silmäkulmassa *
Otamma oluet / situkat / kaffeet / kun joskus tapaamme ihan oikeassakin elämässä, sitä ennen, näin virtuaalisesti : * paiskaa handua virne silmäkulmassa *
Järki on sydämen ajokoira
Re: Tästä se lähtee.
Jep jep Nea , kaffe kelpaa, alkoholia en käytä ollenkaan
Joten "ylävitonen" täältäkin
Hups 300:s viesti tuli vahinkoos...
Joten "ylävitonen" täältäkin
Hups 300:s viesti tuli vahinkoos...
FTW
Pr of CH´s
Pr of CH´s
Re: Tästä se lähtee.
Katastukseen vaa
Samalle viivalle kaikki..autot, mopot ym jotka liikkuu yleisillä teillä
Turvallisuus ennekaikkee...maksoi mitä maksoi...ei kuiteskaa nii arvokas että menee kuljettajien hengen ohi...muutama kypä sinne tänne........Ja tietty silmälääkärissä käynti määrätyssä iässä myös muille kui autoilijoille....
Kyl mää viel lisäisi ton ajoneuvoveron...ihan vaa tasapuolisuuden vuoksi tien käytöstä
Ja lääkärintutkimuksen niile joiden mopossa ei vilkkua...nouseeko se käsi varmasti ja tietääkö kuljettaja kumpi on oikee ja vasenpuoli..
Olkaamme iloisii että valtio huolehtii meidän turvallisuudesta kun emme itse aina tajuu...
maruza
Samalle viivalle kaikki..autot, mopot ym jotka liikkuu yleisillä teillä
Turvallisuus ennekaikkee...maksoi mitä maksoi...ei kuiteskaa nii arvokas että menee kuljettajien hengen ohi...muutama kypä sinne tänne........Ja tietty silmälääkärissä käynti määrätyssä iässä myös muille kui autoilijoille....
Kyl mää viel lisäisi ton ajoneuvoveron...ihan vaa tasapuolisuuden vuoksi tien käytöstä
Ja lääkärintutkimuksen niile joiden mopossa ei vilkkua...nouseeko se käsi varmasti ja tietääkö kuljettaja kumpi on oikee ja vasenpuoli..
Olkaamme iloisii että valtio huolehtii meidän turvallisuudesta kun emme itse aina tajuu...
maruza
Re: Tästä se lähtee.
Eikö tuo otsikointi tarkota että moottoripyörien äänet on alkanu ottaan jossain liikaa pattiin .Ajoneuvohallintokeskus (Ake) haluaa ulottaa määräaikaiskatsastukset myös moottoripyöriin. Ake perustelee esitystä melun vähentämisellä.
Eikö Suomesta löydy 210000 tuunattua autoakin joissa ei todellakaan ole enää alkuperäiset äänet .
Jos nyt tuolla melulla mässäillään .
Kyllä kyse on kait myös siitä että 210000 uutta asiakasta kertaa 100 eur on palttiarallaa 21miljoonaa euroa lisää jo ennestää
erittäin hyvin kannattavaan katsastusbisnekseen joka on jo tukevasti ulkomaalaisomistuksessa .
Tämon vielä lekendaarisempaa !
Re: Tästä se lähtee.
Vähän kai noita onnettomuuksia tapahtuu huonokuntoisten moottoripyörien takia. Se on varmaa, että rahastus tässä on takana. Tuetaan katsastusasemia ja eurooppalaisia tehtaita jotka tekee kalliita e - hyväksyttyjä osia. Ei paljoa enää tilailla e-bay:stä halpaa tavaraa.
Ensimmäinen hullun merkki jos luulee itseään viisaaksi.
Re: Tästä se lähtee.
Joo... katsastukseen vaan...
Mutta ennen sitä pitäisi varmaan saada tuo katsastuksen sisältö järkeväksi...
Toivottavasti siinä kuunnellaan motoristeja ja mopoista ymmärtäviä, eikä EU:n herrat päätä mitä tutkitaan ja miten!!
Kahtelin tuossa menneel viikol kun kun kävelin hesas useampaa "mopoa" ,,,
ja lopputulema oli että useammassa pyöräs ois sanomista... renkaita,,, vilkkuja,,, pakoputkia jne..
Hyvä asia jos sitä ei pilata rahalla ja tyhmillä kriteereillä..
-K-
Mutta ennen sitä pitäisi varmaan saada tuo katsastuksen sisältö järkeväksi...
Toivottavasti siinä kuunnellaan motoristeja ja mopoista ymmärtäviä, eikä EU:n herrat päätä mitä tutkitaan ja miten!!
Kahtelin tuossa menneel viikol kun kun kävelin hesas useampaa "mopoa" ,,,
ja lopputulema oli että useammassa pyöräs ois sanomista... renkaita,,, vilkkuja,,, pakoputkia jne..
Hyvä asia jos sitä ei pilata rahalla ja tyhmillä kriteereillä..
-K-
Jos mie pyörähän, niin mie lähen kothiin. ©
- Timppi
- Viestit: 743
- Liittynyt: 04 Heinä 2009 00:00
- Yccf:n luottamustoimet: 2009 Länkkärineuvoston jäsen,
2010-2015 Hallituksen jäsen
2010-2012 Messuvastaava
2012-2013 Varapuheenjohtaja
2013-2015 Puheenjohtaja - Moottoripyörä: Harley Davidson V-Rod
- Oikea nimi: Timo Virtanen
Re: Tästä se lähtee.
Motskari on siinä erilainen kun auto, että jos jokin osa, josta autot yleensä repataan, ei toimi, niin se vaikuttaa heti rankasti ajo-ominaisuuksiin, kuten jarrut, ohjausnivelet(?), renkaat, pyöränlaakerit ja jousitus. Autojen muita reppauskohteita ovat puhki ruostuminen, pakoputkiston vuodot, valot, tuulilasi ja pesuri. Auto on sen verran monimutkainen kapine, jotta vikoja ei usein edes huomaa. Motskarin katsastuksessa ei paljon yllätyksiä pääse tulemaan, ainakaan niille, joille henkikulta on tärkeä. Ehkä tuo päästömittaus voisi olla kohdallaan, vaikka siinäkin varmaan kuski on pahempi konna kuin pyörä. Katsastus vaikuttaa ärsyttävästi tuommoiselta "nykyeurooppalaiselta" jeesustelulta.
Kolarit moottoripyörällä, joita tässä kuulemma yritetään välttää, johtuvat yleensä asenne ongelmasta eikä huonosta menopelistä, silloin harvoin kun motskaristi on syyllinen.
Kolarit moottoripyörällä, joita tässä kuulemma yritetään välttää, johtuvat yleensä asenne ongelmasta eikä huonosta menopelistä, silloin harvoin kun motskaristi on syyllinen.
..... ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen ......