Moneen junaan.

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Avatar
Petri
Viestit: 644
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
Moottoripyörä: Wild Star
Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com

Moneen junaan.

Viesti Kirjoittaja Petri »

Seuratessani tätä keskustelupuolta ja scatti puolta niin huomaa näin talven aikana monenlaisia asioita (ihmisissä) toiset katoaa kokonaan, toiset rakentaa pyöräänsä koko talven, toiset käy sanalla mutta ei puhu pyöristä, toiset lyö lukkoon koko ensi kesäkalenterin jne...

Ajattelleempa asiaa esim. prosenteina mihinkä panostat eniten tai tunnet itsesi
Vaihtoehtoja olisi ja saa lisätä.

Kilometrit.
Hieno pyörä.
Perus pyörä.
Rumapyörä kunhan kulkee.
Kerho.
Pyörä kun pyörä kunnosta riippuen kunhan näkee ystäviä.
Kokoontumiset.
Yksin ajelu/mielen tasapainottaminen.
Mä olisin yksin pelkkä nolla.
Oma ehdotus.

Mikä on materiaalisen pyörän ja sinun suhde toisiinne?

Kenenkään henkilökohtaista profiilia tässä ei tehdä joten sanasi on vapaa :roll:

Avatar
Petri
Viestit: 644
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
Moottoripyörä: Wild Star
Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com

Re: Moneen junaan.

Viesti Kirjoittaja Petri »

Koska esitin aloituksen niin on siihen vastattavakin.
.......... menipä vaikeeksi kun alkoi oikein miettimään... mutta sehän on asian tarkoituskin.
Pyörälle 30% peruspyörä ja tekniikka kunnossa
40% mielen tasapainottamiselle, pitkät yksinäiset matkat on hyviä
30% ystäviin/kokoontumisiin.

Avatar
Nea
Viestit: 784
Liittynyt: 09 Loka 2008 07:23
Moottoripyörä: Honda VT750 vm 2006

Re: Moneen junaan.

Viesti Kirjoittaja Nea »

Itse kuulun ryhmään sosiaalinen sättäilijä, keskustelun aiheeni maasta taivaaseen ja takaisin ja loput bittitaivaaseen :D
Ajokalenteri on jo täynnä jos jonkinlaista tapahtumaa, päivät vaan loppuvat kesken.

Siihen kysymykseen, vaikea kysymys, saanko uuden ?
Vastaisin Kummelin tyyliin Kanada mutta yritetäänpä laatia taulukkoa :

Hienoja ystäviä tapaamaan hienolla pyörällä hienoihin kokoontumisiin.
Hienoja kerhon kimppa-ajoja joihin on hieno ajella yksin.
Hienoon pyörään vieläkin hienompia härpäkkeitä.
Hienoa tulla takaisin kotiin huomatakseen, että on taas hienoa lähteä.

Vastaus on juuri sellainen kuin vastaajakin :D
Tunnepohjalta on vaikea määritellä prosentteja mutta 100 % tostakin tulee, tuleehan ?
Järki on sydämen ajokoira

Avatar
Timppi
Viestit: 743
Liittynyt: 04 Heinä 2009 00:00
Yccf:n luottamustoimet: 2009 Länkkärineuvoston jäsen,
2010-2015 Hallituksen jäsen
2010-2012 Messuvastaava
2012-2013 Varapuheenjohtaja
2013-2015 Puheenjohtaja
Moottoripyörä: Harley Davidson V-Rod
Oikea nimi: Timo Virtanen

Re: Moneen junaan.

Viesti Kirjoittaja Timppi »

Moppen kanssa viihdyn niin hyvin vissiin siksi, koska pyöräily on jotenkin epäloogista. Arki on sellaista rutiinia, mutta mopoharrastuksesta ei koskaan tiedä.
Joskus aamulla herätessä huvittaa lähteä ajamaan yksin 500km lenkki ilman gps:sää. Joskus odottaa viikko tai kuukausi tolkulla jotain mukavaa häpeningiä. Joskus miettii pitkään jotain kaveria tyyliin "mitenkääs se jaksaa" kunnes lähtee vaikka kavereiden kanssa katsomaan. Joskus huvittaa laittaa sättiin kyssäriä saako ajelukaveria jollekkin pikku lenkille. Joskus kaveri soittaa ja kysyy seuraksi johonkin reissuun... Pyörän ulkonäön suhteen olemme onneksi erilaisia. Itselleni on tärkein, että pyörä näyttää MUN pyörältä. Mitään prosentteja en tähän osaa sanoo, kun en oikein ymmärtäny kysymystä, mutta jotenkin noin se menee :ugeek:
..... ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen ......

Eeva
Viestit: 290
Liittynyt: 08 Loka 2008 07:33
Moottoripyörä: 1100 DS Classic

Re: Moneen junaan.

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Jaa-a, minulle tärkeää on luotettava/toimiva pyörä, eihän mistään tule mitään jos se ei toimi.
Tärkeää että matkassa on tuo puoliso mukana, jonka kanssa voidaan ajella 200km kauniita mutkateitä päästäksemme tervehtimään kavereita jotka asuvat kotoamme 10km päässä tai kauppaan joka oli kotoamme 3km päässä.
Tärkeää on tämä valtava kirjo kerholaisissa.
Tärkeää on ajella ystävien kanssa.
Tärkeää on todeta aina se iloisuus ihmisten silmissä, on sitten ajettu sateessa tai paisteessa tai istutaan iltaa sateessa tai paisteessa.
Tärkeää on ne valopilkut Suomen kartassa, joita siihen ilmestyy sitä mukaan kun oppii kerholaisia eri paikkakunnilta tuntemaan.

Tärkeää on talvisin mennä tapaamisiin, tavata taas vanhoja kamuja ja oppia tuntemaan uusia.
Tärkeää on chättäillä talvisin ihan mistä vaan...paitsi korjaus- ja rakenteluasioissa olen kuunteluoppilaana parhaan kykyni mukaan.
Tärkeää on laskea kalenterista että 70 päivää jo ollut ajamatta ja enää "miljoona" päivää odottelua ajokauden alkuun.

Talvenaikana en rakentele pyörääni, eikä siinä taatusti ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä vaan kaikki pitää olla vain ja ainoastaan tarpeellista.
En selaa luetteloita, koska minulla on jo kaikki tarpeellinen.
Mahtavin tunne on se kun kaivaa pyörän tallista esiin, pakkaa sen ja sitten alkaa pukea kampetta niskaan ja kypärän päähän ja starttaa...WAAAAAAAAAUUUUU!
Jäsennumero 1482

Avatar
virago750
Viestit: 166
Liittynyt: 09 Loka 2008 09:37
Moottoripyörä: xv750 Virago

Re: Moneen junaan.

Viesti Kirjoittaja virago750 »

Persoonallinen(ruma) pyörä, jonka ajo-ominaisuudet ovat heikentyneet vain kohtuullisesti rakentelun johdosta ja joka aiheuttaa sääliviä katseita ja jonka nyrkkipajassa muotoilluille osille voi naureskella. (Takaroiskeläppänä ollut mm. Muurikan paistolastan lapa ja Tikkutilan maalipurkin kannesta leikattu pala, jossa teksti Tikkurila Since 1840 tms). Eivät harmi kyllä kestäneet pyörän tärinöitä ja ovat jossain tienposkessa. Annetaan tuolle osiolle ja rakentelulle vaikka 60%.

Toimiva tekniikka 20% (ei käy aika pitkäksi ja hermot saavat hyvää harjoitusta, kun etsiskelee vikojen syitä. Edellisen kevään sähkövika hyvä osoitus tästä)

Ajelu silloin kun huvittaa(nykyään melko vähän ja pääasiassa yksin) 9%

Uusien modausten ideoiminen ilman, että niitä saa koskaan käytäntöön 8%(jospa tilanne paranee, kun on nyt oma talli, missä toteuttaa näitä ideoita)

Kerho 3% (nykään lähinnä keskustelupalstalla ja sätissä käväisyt, livetapaamisissa mukana joskus kauan sitten)

Avatar
Kideon
Viestit: 263
Liittynyt: 09 Loka 2008 00:03
Moottoripyörä: Bmw R 1200 RT

Re: Moneen junaan.

Viesti Kirjoittaja Kideon »

Hmmm...

jos ajattelen asiaa.. niin vaikeaa laittaa mitää % tähän...

1. kunnossa oleva mopotin... ei hengellään kannate leikkiä..
;)
2. eikö kaikista parasta ole se fiilis mikä tulee kun tarttuu kahvoihin? eli ajaminen itsessään ja siihen liittyvät Kiksit..
:D
3. Saman henkinen kaveri porukka.... totta kai..
hauskaa jutella samalla aalto pituudella olevan porukan kanssa.. useimmin :twisted:


-K-
Jos mie pyörähän, niin mie lähen kothiin. ©

Avatar
1527
Viestit: 382
Liittynyt: 10 Loka 2008 21:44
Moottoripyörä: yamaha xv 1100

Re: Moneen junaan.

Viesti Kirjoittaja 1527 »

Niin tuata ottia tuata, nyt olis piru merras, mutta kun ei oo mertaa. niin minkäs teet. Minä kulijen sellaases junas, joka viää vaan hyville
asemille.
On nimittäin niin, jotta kyllähän kerho ja kerholaaset muarostaa sellaasen omanlaasensa yhteisön. Jonkakans on mukava kesällä huristella.

Viime kesänä Haapajärvellä ( kirjavakierros ) tapasin tosi liikuttavan näköösen mopottimen kuskineen. jossa oli sivuvaunu. Sinuvaunussa istui 3-vuotias tyttö. Tytön Äiti kertoi, että he tekevät useita kokkarereissuja kesän aikana. Äiti kertoi reissaavansa tytön ehdoilla. Sen näki, että tytär ja äiti olivat aikaisemminkin leiriytyneet reissatessaan. Minä pääsin lähempää seuraamaan, sillä lainasin heille ilmapatjan pumppua.

Se on vaan meille hiliaasille suamalaasille niin, että pitää olla jokin joka lähentää. Mun ilmapumppu on toimi siinä viraas useetakertoja, hyvä niin.

M Y S L I

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: Moneen junaan.

Viesti Kirjoittaja Oula »

Vaikka leivättä niin ei päivääkään iliman pyörää.
Yleisemmin yksistään liikkeellä.
Kolomenkymmenen kilsan päässä kaupungissa käynti saattaa kestää kuus tuntia ja mennä kaks tankillista pensaa.
Sulan maan aikaan autolla en liiku ko väkisin ja harvon sittenkään .
Enskesäks parannettava peräkärryä että isompia kuuormia uskaltas viijä pyörällä.
Itte räplätään kaikkee mitä tarttee pyörässä ja vaikkei tarttiskaan.
Akkakin sanoo että on se hyvä pyörä kun pysyy kunnossa ja kestää ajellakin vaikka nuin palion sitä ropellat ja
kaikellaisia härpäkkeitä ja rupslaakeja siihe pitää iltakauvet värkätä.
Kerho laajentannu kaveripiiriä että enskesänä voi päästä kaveriporukassakin "kalaan ".
Tämon vielä lekendaarisempaa !

JP.
Viestit: 611
Liittynyt: 25 Joulu 2009 12:05
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen Kuvernöörineuvoston varsinainen jäsen 2010-2013. Länsi-Suomen Varakuvernööri 2015-2017. Pr-vastaava 2017-2019. Puheenjohtaja 2017-2019.
Moottoripyörä: Yamaha XV1900

Re: Moneen junaan.

Viesti Kirjoittaja JP. »

Junia menee ja tulee, mutta liian moni jää asemalle!

Itse, kun olen nollut prätkäkortti-ajan jälkeenn vuo`osia asemalla, niin,,, 100% = 0

Nyt minulle 100% on: XV 1100 VIRAGO
Toimintavarma, nätti ja vie kahta!

Toiset 100% on: Vikoja, kokemuksia ja kysymyksiä yms. kun tulee...
HYVÄ tietää, että voi teiltä tiedustella mielipiteitä, kokemuksia ja faktoja yms. kuulumisia.

Kolmannet 100% on: Huumori aina mukana, ajellaan yhdessä, kaksistaan tai vaikka yksin junassa. Eikö niin ...
Pyörä pyörässä pyörii...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”