PUUSILMÄT

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
2612
Viestit: 331
Liittynyt: 03 Helmi 2011 13:02
Moottoripyörä: Intruder M800,Honda VT750C2,AN 400 Burgman

PUUSILMÄT

Viesti Kirjoittaja 2612 »

Se kuume iski toukokuussa 1965, eikä helpota vieläkään, @vili

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: PUUSILMÄT

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Jep, mistähän noita ainavaan lisää sikiää.
Liekö tänäkään kevään mitään turvallisuuskampanjaa ollu mediassa ?
Paljon puhetta, vähän villoja, tuollatavalla herrat pääsee helpolla.
FTW
Pr of CH´s

Rascal
Viestit: 49
Liittynyt: 14 Tammi 2011 20:40
Moottoripyörä: Wild Star -00

Re: PUUSILMÄT

Viesti Kirjoittaja Rascal »

Muistakaa laittaa/pitää ajovalot päällä ajaessa. Ite tarkistan motskarin tallista otettuani ja käynnistettyä että ajovalo on päällä. Tänä keväänä tullut luvattoman monta motoristia "pimeenä" vastaan ja aina rupee vitu..aa että ettekö ymmärrä omaa parasta ja vilauttelen kyllä valoja sitten... huomenna varmaa unohan ite sitte ku tänne nyt kirjotin. 8-)
Aja tänään, huomenna et välttämättä pysty!

Avatar
kaitsu
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Loka 2008 09:24
Yccf:n luottamustoimet: Pohjoisen kuvernööri 2007-2009 , hallituksen varajäsen 2008 -2010
Moottoripyörä: FJR 1300 2006

Re: PUUSILMÄT

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Hei.... olettakaa aina ettei se autoilja näe sinua. Aivan sama onko punainen valo tai kolmio edessä. Jos pidät kiinni oikeuksistasi, niin jonain päivänä käy kipeää.
Jos tästä vielä selvitään niin sitten täysillä

Hyde
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Helmi 2009 20:16

Re: PUUSILMÄT

Viesti Kirjoittaja Hyde »

kaitsu kirjoitti:Hei.... olettakaa aina ettei se autoilja näe sinua. Aivan sama onko punainen valo tai kolmio edessä. Jos pidät kiinni oikeuksistasi, niin jonain päivänä käy kipeää.
Ei kyse ole oikeuksista jos vastaantuleva kääntää sun eteen. Ei viitti nykyäänkään jokaisen vastaantulijan kohdalla ajaa tien sivuun.
Ylläri pyllärin uhri 2007 ja vieläkin sairaslomalla, mutta ajot jatkuu toisella pyörällä.
Oletan aina ettei puusilmä näe, 2 kertaa eteen käännytty ja vielä elossa :shock:

Avatar
Juice
Viestit: 810
Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
Moottoripyörä: XVS 1300A
Oikea nimi: Juha Leppälä

Re: PUUSILMÄT

Viesti Kirjoittaja Juice »

Mikä auttaisi puusilmiä huomaamaan meidät? Pitäisikö ajaa pitkät päällä päivällä? Hyödyttäisikö? Moniko käyttää pitkiä? Pientä kalluppia vaan..
sanat: Juice

Avatar
veloxneb
Viestit: 91
Liittynyt: 26 Touko 2009 21:05

Re: PUUSILMÄT

Viesti Kirjoittaja veloxneb »

Ennakoinnista aina puhutaan, mutta jos joka risteyksessä, jossa näet auton tulevan vastaan vilkku vasemmalle (parhaassa tapauksessa) pitäisi alkaa hiljentämään ja puoliksi jarruttamaan, niin aika vaikeaksi ajaminen kävisi. Ei ne kaikki kuitenkaan eteen käänny, mutta nytkin tarvittiin vain se yksi.

Viime vuonna itselle sattui tapaus 50:n alueella, kun auto tuli kolmion takaa vasemmalta T-risteykseen, ja olin kääntymässä auton tulosuuntaan. Viime hetkellä kun olin jo kanttaamassa vasemmalle tajusin, että sehän ei hiljennäkkään, ja vedin liinat kiinni. Ehkä sunnuntaihesari olisi mahtunut minun eturenkaan ja auton väliin kun se kurvaisi menosunnassaan vasemmalle. Itse olin tankin päällä rähmällään, ja ei ollut kaukana, että pyörä olisi ollut kohta kyljellään, kun hetken varpaillaan sitä pystyssä pitelin.

Vaikea ymmärtää, miten tuossakaan tapauksessa autoilija ei minua nähnyt. Pitkät tuskin olisi vaikuttaneet. Täällähän oli jo jossakin ketjussa juttua siitä, että pitkät valot päiväsaikaan itse asiassa heikentävät moottoripyörän näkyvyyttä muille.

Avatar
Stefan
Viestit: 138
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:44
Yccf:n luottamustoimet: Kansainvälisten asioiden hoitaja 2002-2004 (?), Etelän kuvernööri 2002 (?)
Moottoripyörä: Chang Jiang 750 -72, BMW K1200LT -06

Re: PUUSILMÄT

Viesti Kirjoittaja Stefan »

A man gotta do what a man gotta do!

Avatar
ouzo
Viestit: 145
Liittynyt: 19 Joulu 2008 22:19
Moottoripyörä: Yamaha - XVZ 1300 Royal Star Venture -99

Re: PUUSILMÄT

Viesti Kirjoittaja ouzo »

Se on käsittämätöntä että juopuneita veneilijöitä hyysätään kaiken maailman kampanjoilla mut nää n.200000 motoristia unohdetaan kokonaan.Laittaisin ehdottomasti autoni/työajoneuvoni perään tarran jossa muistuttettaisiin motoristeista jos niitä vain olisi.Samanlaisen kuin oli näitä ammattikuljettaja ajaa ja ajattelee kamppis tarroja.Eikös me otettu aikoinaan joukolla yhtetyttä liikenneturvaan tästä asiasta ja ne lupasivat jotain mutta eipä ole näkynyt.Onneks tää ammattini on suonut pienen pelisilmän liikenteeseen että osaa paremmin kattoa mitä toi toinen kotilossa meinaa tehdä.Aina kun viereen tulee auto kiihdytyskaistalla niin kyttään sen vilkkusormea ja näkeekö mut jos olen vieressä.Aina ajelen keskiivan tuntumassa et tajuavat et ei ole mopo tulos vastaan.Tai jos tuun risteysalueelle niin pidän hyvän välin edellä meneviin et sivuilta tulevat näkevät mut.Näil kotilokuskeilla ei vaan ole se mp moodi päällä viel.Talven aikana on se hukkunu ja taas pitää ajaa se prosessi ylös.... :D

JP.
Viestit: 611
Liittynyt: 25 Joulu 2009 12:05
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen Kuvernöörineuvoston varsinainen jäsen 2010-2013. Länsi-Suomen Varakuvernööri 2015-2017. Pr-vastaava 2017-2019. Puheenjohtaja 2017-2019.
Moottoripyörä: Yamaha XV1900

Re: PUUSILMÄT

Viesti Kirjoittaja JP. »

Tänään ajeleen lähettiin; ni heti tokasta risteyksestä kolmion takaa neljänkympin rajotusalueella kotilo tuli eteen, samaan kulkusuuntaan.
Ei muuten kattonu lainkaan !
Ku perä tuli eteen, ni e voinu vastustaa kiusausta ohittaa heti "opetukseksi", kolmonen oli sisässä ja äänet kohillaan :mrgreen:
Luulisin että "neiti" katsoo jatkossa sivulleen,,,ja varmaan katsookin, sillä ny hän ei hiljentänykkään yhtään, samalla vauhilla vaan eteen.
Tulin varmaan hänelle; kuin puun takaa :?: . Toivottavasti säväytti ja keskittyy liikenteeseen jatkossa paremmin :roll: ( tuskimpa vaan ).
Pyörä pyörässä pyörii...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”