Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Avatar
kirvesniem1
Viestit: 40
Liittynyt: 24 Touko 2011 07:50

Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Viesti Kirjoittaja kirvesniem1 »

Päivää, olen uusi tällä foorumilla, älkää siis suoraan mestatko :D. Jos tässä nyt pohjustan, niin en ole sitten 4.8.2003 ajanut liikenteessä millään moottorilla varustetulla kaksipyöräisellä. Syynä on mopokolarini teininä jossa meinas käydä huonosti mutta on ei onneksi. Siitä jäi sellainen kammo jota olen pakoillut kohta 8vuotta mutta nyt se saa väistyä! Asiani koskee kysymystä virago xv535 ensipöyräksi 175cm/85kg henkilölle? Mitä nytten olen täältä ja muualta foorumeista lukenut, niin ensipyöräksi olisi hyvä ja helppo hallita. Virre mitä olen katellut on -89 vuosilukua. Miten toi tankki asia? Jostain luin että -89 -> eteenpäin olisi isompi tankki, n.14l , pitääkö paikkansa? Ja onko todellakin niin, että ylätankki on vain "koristeena" ? Toinen seikka mikä on tullut mieleeni on tuo kardaani, onko mitään käytännön eroa onko pyörässä kutju- vai kardaaniveto? Tietysti kardaani on huoltovapaampi mutta onkos muuta? Onko jotain tyyppivikoja kyseisessä pyörässä? Polttelee asfaltti mutta ensin pitää toi kortti klaarata taskuun 8-)

Vastauksia teiltä kokeneemmilta jään odottamaan.
Kesän jatkoa!
-Kirvesniem1

Avatar
HannuP
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Huhti 2010 13:12
Moottoripyörä: Yamaha Virago 535 -1989

Re: Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Viesti Kirjoittaja HannuP »

Suht aloittelija minäkin, toista kesää 535:sen puikoissa. Yhden kesän harjoittelin piikkisellä Honda Rebelillä ja sitä ennen moposkootterilla lapsuus kun oli ankea eikä ollut mopoakaan koskaan. :( Helppo pyörä ainakin mun mielstäni ajella kokemattomamankin kuskin. Painopiste on alhaalla. Tankin vetoisuutta en nyt muista mutta n. 200 km menee.

Tervetuloa vaan iloiseen joukkoon!
HannuP
2420
Ei ole riemulla rajaa kun Viragolla ajaa!

Avatar
sylvi
Viestit: 146
Liittynyt: 17 Huhti 2009 20:14
Moottoripyörä: dragstar 650 -97

Re: Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Viesti Kirjoittaja sylvi »

Moi ja tervetuloa!

Metriäkään en ollut ajanut kakspyöräisellä moottoroidulla kun ostin kuuspuolikkaan Dragstarin. Nyt kolmas kesä menossa. Hyvin pelittää. Terveisin nimimerkki 163 cm ja 67 kg. ;)

Avatar
Ville
Viestit: 332
Liittynyt: 07 Loka 2008 23:38

Re: Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Viesti Kirjoittaja Ville »

Tervetuloa foorumille.
Virre 535 -92 oli mullaki eka pyörä parin vuojen ajan, olihan se loppupeleissä pieni niin fyysisesti ko henkisestikki tämmöselle 183/80 pojale, mutta ajoi hyvin asiansa tutustumisheen motskareitten ihmeelhisheen maailmhaan.
Virren tankkitilavuus oli muistaakseni 13 litraa ja 3 litraa oli varatankkia, penkin alla päätankki ja siihen koristetankhiin mahtu noin pari kolme litraa ainetta.. hyvin sillä puottelee 200 kilsaa. Kardaani on huoltovaphaampi, ei tarvi ketjuja öljytä tai vaihela.. ainoasthaan vaihtaa vain peräöljyt kerran vuojessa. Tyyppivioista yks yleinen oli varatankin toimivuus, toimii sähkölä. Mulla ainaki pelas ko unelma koko pyörä, ei mithään häikkää ko huolsi aina kaikki ennen ajokautta.
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.

Avatar
kirvesniem1
Viestit: 40
Liittynyt: 24 Touko 2011 07:50

Re: Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Viesti Kirjoittaja kirvesniem1 »

Joo kyl tää alkaa olemaan aika selvää pässinlihaa :D 535 Virre talliin odottamaan kortin saantia. Tässä onkin sitten aikaa customoida se oman näköseksi, vaikkakin mulle riittää et se on musta ja kromi kiiltää. Siis varatankki on sähkösäätönen? onko siihe jokin kytkin, vai automaattisesti menee päälle? kävin kattlee noit Dragstareit ja kyllä nous hymy korviin, harmi vaa et hinta on yli pyörä budjetin... Noo parempi se o lähtee varmalla sekä helpolla liikenteeseen kun ostaa suoraan joku itselleen "liian iso" alotus pyörä. Tosissaan ku mulla on liikenteessä sellainen pikku pelko kaksi pyöräisellä ajettaissa oli se sit normi konkeli tai mopo. Just eile puhuin muijalle et tää A-kortti on niinku hoitoa mun "kammolle" ja oma pyörä on siedätyshoitoa :D ja luvan sain hankkia pyörän kun lupasin ostaa sille ajo-kamat et se sit näyttäs hyvältä kyydissä :D

Joo mutta nyt takas arjen askareisiin!
-Kirvesniem1

Eeva
Viestit: 290
Liittynyt: 08 Loka 2008 07:33
Moottoripyörä: 1100 DS Classic

Re: Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Viesti Kirjoittaja Eeva »

kirvesniem1 kirjoitti: Tosissaan ku mulla on liikenteessä sellainen pikku pelko kaksi pyöräisellä ajettaissa oli se sit normi konkeli tai mopo.
Heti kun kortti on taskussa, niin ilmoittaudu kerhon Ennakoivan ajon kurssille/kursseille, siellä tutustut pyörääsi, itseesi motoristina ja toisiin motoristeihin. Koulutuksessa saat itsevarmuutta, nöyryyttä yms. aimo annokset ja ne ovat parhaimmat lääkkeet ajettaessa pelkoa pois elämää haittaamasta. :D
Jäsennumero 1482

Avatar
kirvesniem1
Viestit: 40
Liittynyt: 24 Touko 2011 07:50

Re: Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Viesti Kirjoittaja kirvesniem1 »

Eeva kirjoitti:
kirvesniem1 kirjoitti: Tosissaan ku mulla on liikenteessä sellainen pikku pelko kaksi pyöräisellä ajettaissa oli se sit normi konkeli tai mopo.
Heti kun kortti on taskussa, niin ilmoittaudu kerhon Ennakoivan ajon kurssille/kursseille, siellä tutustut pyörääsi, itseesi motoristina ja toisiin motoristeihin. Koulutuksessa saat itsevarmuutta, nöyryyttä yms. aimo annokset ja ne ovat parhaimmat lääkkeet ajettaessa pelkoa pois elämää haittaamasta. :D
No tuo kyl kuullostaa mukavalta! Täytyy kyl oikeesti pitää silmällä ;) tossa just huomasin et se virre minkä meinasin ostaa oli menny ;( noo onneks noita on tuolla myytävänä ja eihän sitä tiedä jos se vaihtuu johonki muuhu yammuu ;) Missä paikkakunnilla noita ennakoivan ajon kursseja pidetään?

Avatar
ouzo
Viestit: 145
Liittynyt: 19 Joulu 2008 22:19
Moottoripyörä: Yamaha - XVZ 1300 Royal Star Venture -99

Re: Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Viesti Kirjoittaja ouzo »

Rupee vaan kustomoimaan ja tilaamaan netistä tavaraa niin huomaat ennenpitkään et siitä ei tule loppua...blingblingiä on sellaset mukavat määrät mitä saa pultattua kiinni kätsysti.Mun tekis mieli pistää jotain ledi hässääkää kiinni mut odottakoot vielä.... :D

neville

Re: Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Viesti Kirjoittaja neville »

klikkaa punaisesta ylapalkista EAK

Avatar
kirvesniem1
Viestit: 40
Liittynyt: 24 Touko 2011 07:50

Re: Kesä tulee ja "kammo" väistyy!!

Viesti Kirjoittaja kirvesniem1 »

No kattos perkules... kortin saisin kuulemma 31.6... ja seuraava eak olis 2.7... hmm... pitää miettiä jos sitä emännän kanssa sujahtais paikalle ;)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”