Motonetin kypärät ja ajoasut

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Avatar
tuide
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2009 09:18
Moottoripyörä: Yamaha Drag Star Classic

Motonetin kypärät ja ajoasut

Viesti Kirjoittaja tuide »

Motonet myy edullisesti ajovarusteita, onko käyttäjien kokemuksia? Kypäristä näyttää yleinen mielipide olevan ettei alle 300 egen pottaa kannata ostaa, mutta kertoisitteko onko syy turvallisuus vai kypärän mukavuus. Kun kaikki varusteet on hankinnassa nuukailisin mielelläni.

PLahti
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Joulu 2008 22:39
Moottoripyörä: Honda Africa Twin, NSU max 250

Re: Motonetin kypärät ja ajoasut

Viesti Kirjoittaja PLahti »

Moro,
onpa harvinaisen TYPERÄ ja varsin myyjämäinen lausunto tuo, ettei alle 300 egen...
Lienee ns laatumerkkien Arai, Shoei, Nolan, Schubert ...myyntiargumentti.
Ilman perusteita myös!
:o
Ite just ostin emännälle Marushin umpikypärän hintaan 79€, tosin se oli viime vuoden malli ja alennus 50%, mutta silti!
On myös liikkeen mukaan ainoa, joka turvallisuustestissä saanut 5 tähteä.
Istui päähänkin sopivasti.

Hinnalla voi saada tiettyä laadukkuutta lisää kuten hiljaisuus.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että custom-ajossa varsinkin vauhti on hillitympi kuin esim kyykkypyörillä ja lisäksi usein ollaan pleksin takana niin paljon, ettei kypärän tuuliominaisuudet (melu) pääse paljonkaan loistamaan, jos niitä satuisi olemaan.
Kannattanee muistaa minkälaisiin nopeuksiin kypärät nykyisin on suunniteltu.
Sääli sinällään, ettei ole mitään sellaista standardia, johon voisi uskoa esim melun suhteen.
Jos haluttaisiin, niin se olisi oikeesti helppoa. Ns. keinopää kypärän sisään, tiivistys ja tuulinunneliin mittamaan desibelejä!
Olis edes jotain suhteellisen absoluuttista.
Toisaalta kaikkien meidän päät ovat kuitenkin erilaiset, myös korvat ja koko pään dynamiikka!
;)

133
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Joulu 2008 08:06

Re: Motonetin kypärät ja ajoasut

Viesti Kirjoittaja 133 »

Minuula on SHOE:n kypärä. On hiljainen ilman pleksiä, mutta pleksin kanssa meteli on ilman kuulosuojaimia sietämätön jo 60 km/h.

Avatar
asi
Viestit: 259
Liittynyt: 17 Maalis 2009 16:23
Yccf:n luottamustoimet: Lännen kuvernööri 2017-2019
Moottoripyörä: Yamaha XVS 1300 CU (Stryker)
Oikea nimi: Heikki Asikainen

Re: Motonetin kypärät ja ajoasut

Viesti Kirjoittaja asi »

Tervehdys!
Mulla on kypäränä Sykon avokypärä visiirillä, (hinta oli alle 100€) saman näköistä Motonet myy eri merkillä... Mulla ainakin kyärä "toimii", ja eikös suhinan pidäkin kuulua korvissa, muutenhan ajettais autolla ikkunat kiinni...
Ajopuku on hankittu Hanx:sta eikä sellaista sadetta ole vielä ollut että olisin puvun sisällä kastunut, en ole tarvinnut erillistä sadeasua :P
-asi-

Avatar
Juhani
Viestit: 188
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:53
Moottoripyörä: XVS 650 Custom -97

Re: Motonetin kypärät ja ajoasut

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Mitä mieltä porukat ovat SHOEI S-20 Jet kypärästä?
Ei ole kovinkaan kallis.

Nykyinen kypärä on HJC:n FS-10 .
Hinta oli uutena 300€ , hintaansa nähden aika meluisa.
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243

Kati
Viestit: 130
Liittynyt: 08 Loka 2008 14:42
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen & sihteeri 2006-2010. Kerhotuotemyyjä 2009-2015.
Moottoripyörä: Dragstar classic 650 vm. -02
Oikea nimi: Kati Kivelä

Re: Motonetin kypärät ja ajoasut

Viesti Kirjoittaja Kati »

Olen nyt itse uutta kypärää etsiessä huomannut että hinta ei todellakaan aina kerro kaikkea.
Ilmeisesti mun kallo on niin omintakeisen mallinen että avattavista malleista on hirmu hankala löytää napakasti istuvaa ja passelia sorttia. AINOA joka tähän asti Jyväskylän liikkeissä ja MP-messuilla kierrellessä on istunut täydellisesti on ollu IXS:n 229 egeä maksava potta, siitä kolmasosan tai puolet tai ylikin puolet kalliimmat on olleet jotain aivan muuta. Eriasiahan on sitten että miten se eristää melua, sitä en vielä pääse täällä testaamaan mutta mieluummin mä kärsin vaikka pienestä metelistä kuin siitä että kypärä ei istu täydellisesti.
Jos ei tiedä mihin on menossa, vievät kaikki tiet perille.

1106
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Loka 2008 07:47

Re: Motonetin kypärät ja ajoasut

Viesti Kirjoittaja 1106 »

Minun kuupaan on istunu hyvin Nolanin avopotta.

Avatar
pänksi
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Loka 2008 17:49
Moottoripyörä: xvs 650 custom , Moto Guzzi v50"monza"

Re: Motonetin kypärät ja ajoasut

Viesti Kirjoittaja pänksi »

Tulee kuitenkin ajeltua umpikypärälläkin visiiri pari milliä auki. Siihen ne melu-ominaisuudet katoaa, jos niitä oli.Ei kai hiljaisia avokypäriä olekkaan?Puristavia kyllä :P Itse olen hankkinut jonkinsortin "merkkikypärän" ALE:sta, niin on edes jokin oletus laadusta.
ny se käy.. täh?

Avatar
766
Viestit: 144
Liittynyt: 05 Loka 2008 18:26

Re: Motonetin kypärät ja ajoasut

Viesti Kirjoittaja 766 »

Tehtiin joskus 70 luvun lopulla kypärätesti Jakomäessä .Pudotettiin mopokypärä ja siihen aikaan suosittu Lada lippis asfaltille 6:nen kerroksen partsilta Lopputulos oli hämmentävä : kypärä oli halki( kahtena eri kappaleena) Lada lippis oli täysin ehjä ?? !!! (lippis oli ilmainen ,kypärästä joitui maksamaan) no tuulensuhinasta ei tietoa .Onnetttomuustilanteessa yleensä päävamma on se tappava !!! joten miettikää parikertaa kun kypäräkaupoille menette T: JJJ

RölliXV
Viestit: 11
Liittynyt: 17 Maalis 2009 16:54

Re: Motonetin kypärät ja ajoasut

Viesti Kirjoittaja RölliXV »

Mietitty on... Esimerkiksi sitä että jokaisessa kypärässä on merkinnät hyväksynnästä, eli tuote on testattu ja täyttää vaatimukset. Olen myös miettinyt sitä että monessako kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa on pystytty toteennäyttämään että kalliimpi tuote olisi hengen pelastanut? Entä kuinka moni on kontannut täsmälleen samoin sekä halvalla että kalliilla tuotteella ja pystyy sanomaan että kallis oli parempi.

Tottakai esim. kankaiden laatu vaikuttaa ym. mutta minua ärsyttää moralisoijat jotka "tietävät" tasan sen verran mitä mainosmiehet ovat toitottaneet. Tiedän varmasti että "halppiskamat" ovat parempia kuin shortsit ja ämpäri päässä, toisaalta ei niissäkään varusteissa väistämättä kuole. :P

Netistä löytyy esimerkiksi kypärätestejä, läheskään aina se kallein ei ole paras.

Itsellä on Motonetin Syko-takki, Sweepin housut, Bilteman saappaat ja kypärät on ostettu käytettyinä(niitä kalliita laatumerkkejä jotka ovat pärjänneet).

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”