Jelppiä tai arvailuja

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Avatar
jarmos
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Huhti 2010 17:43
Moottoripyörä: Dragstar 650

Jelppiä tai arvailuja

Viesti Kirjoittaja jarmos »

Kyseessä 2003 mallinen nissan 1,6 Visia,
Onkelma, kiihdyttäessä kierrokset ei nouse yli 3000, tyhjäkäynnillä käy ihan normaalisti ja ottaa kierroksia, mut ajettaessa ei kierrokset nouse yli tuon mainitun, vikakoodeja ei ole, polttoaine vaihdettu eli ei vettäkään ilmeisesti bensan seassa, bensa suodin ei tukossa, mitähän nyt pitäisi tutkia, ei pätki ees kiihdyttäessä vaan veto yksinkertaisesti loppuu...maksimi nopeus saatu motarilla 100km/h siihe sit jääki.

Kiitti jo etukätee mahdollisista vastauksista...
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se vie ilon tästä päivästä....

Avatar
stigupk
Viestit: 1020
Liittynyt: 08 Loka 2008 17:47

Re: Jelppiä tai arvailuja

Viesti Kirjoittaja stigupk »

Löytyykö autosta cruiseria, joka toimii myös nopeuden rajoittimena ja olis sattunut vaan jäämään päälle :shock:
-independent-

Avatar
jarmos
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Huhti 2010 17:43
Moottoripyörä: Dragstar 650

Re: Jelppiä tai arvailuja

Viesti Kirjoittaja jarmos »

stigupk kirjoitti:Löytyykö autosta cruiseria, joka toimii myös nopeuden rajoittimena ja olis sattunut vaan jäämään päälle :shock:
Eip löydy...
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se vie ilon tästä päivästä....

timppa v.
Viestit: 22
Liittynyt: 30 Elo 2009 18:44
Moottoripyörä: Yamaha royal Star Venture 2000 Honda Varadero 2004

Re: Jelppiä tai arvailuja

Viesti Kirjoittaja timppa v. »

Ilmamassamittari voi tehdä tuon jutskan, mittaa jonkin verran mutta liian vähän joten ei tuu vikakoodeja. Singaalijännite mittauksella voi asian varmistaa mittarilta suoraan jännitetietona. En muista niitä ulkoa mutta jotain karkeata arvoa:tyhjäkäynnillä n.1-1.5v ja 2500 rpm n.2-2.5v ja 4000rpm n. 3-4v. Puhdistaminen voi auttaa tai sitten uusi, mutta kannattaa käyttää jossain pajalla vielä varmistamassa ennen uuden hankintaa.
t. Timppa

Avatar
J.J.
Viestit: 1211
Liittynyt: 09 Touko 2011 16:59
Yccf:n luottamustoimet: Yccf.n järkkäri, Hallituksen varajäsen 2013, Hallituksen jäsen 2014-15, Pr-vastaava 2014-17, Puheenjohtaja 2015-17, EAK-kouluttaja 2019-
Moottoripyörä: XVS 1300A -07
Oikea nimi: Janne Jylhä

Re: Jelppiä tai arvailuja

Viesti Kirjoittaja J.J. »

Mulla toyotan kopperossa ilmamassamittarin putsaus auttoi, tosin vikakoodin valo syttyi ja bilteman vehkeellä nollasin sen.
Palikka irti ja sähköpuhdistus sprayta runsaasti, hiukan likaa irtosi ja tuntui auttavan hyytymiseen... toistaiseksi.


http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tee- ... -puhdistus

piilofarkku
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Helmi 2012 20:18
Moottoripyörä: BMW R1200GSA, Suzuki GS450S vm1986
Oikea nimi: Jani Mäkynen

Re: Jelppiä tai arvailuja

Viesti Kirjoittaja piilofarkku »

Tohon vikakuvaukseen voi olla vaik mit, mut heitänpä jotain mitä muistan tulleen vastaan, tosin yleisesti (Nissanista en tiedä muuta ku et o ratti ja 4 pyörää niin ku muissakin):
Ilmamassamittari
Maskin viimasuoja tukkii ilman oton (viime viikolla nähty viimeks)
Nokka-akselin asentoanturi
Bensa pumppu joka ei tuota tarpeeksi
Heikko kipinä
Lambda-anturi
Lämpötila-anturi
Tukkeutunut/jäätynyt pakoputkisto
Sulanut katalysaattori
Moottorin jakopään ajoitus
Moottorin laakerit (kiinnileikkautumista) (jäätynyt/jään tukkima öljypumpunsihti)
Moottorin ohjainlaite
Imuvuoto (imuputkisto/huohotinputket/aktiivihiilisäiliön putket)
EGR-venttiili
Tukkeutunut bensasäiliön huohotus (korkki/aktiivihiili-säiliö)
Huonosti pyörivä apulaite (laturi, vesipumppu, ohjaustehostimen pumppu)

Noi tosta pikasella miettimisellä, lista ehkä vaikuttaa osin järjettämältä mutta nuo ovat omin karvaisin silmin nähtyjä vikoja! Totuus on tarua tylsempää... :evil:
BMW R1200GSA
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S

jmmv
Viestit: 97
Liittynyt: 24 Kesä 2012 22:59
Moottoripyörä: Yamaha Dragstar 650 -97

Re: Jelppiä tai arvailuja

Viesti Kirjoittaja jmmv »

Pakoputkisto/Kat finaalissa. Takapönttö jäässä....Piilofarkku pistikin aika kattavan listan mutta pakoputkiston tarkastaisin ensin kun kuormitettuna ei pelaa ;) Itsellä tullut monia takapönttö jäätyneitä vastaan vuosienvarrella talvisin ;) Säilytetäänkö talvisin ulkosalla vai lämpimässä tallissa? Onko ajomatkat lyhyitä kaupassakäyntejä ym..?? Vika voi olla missä vaan periaatteessa moottoripuolella mutta pitäisi alkaa karsimaan mahdollisia vikakohteita ilman rahallisia panostuksia ensin. Tulppien tarkastukset..väri??? Voihan se saada liikaakin huttua jos moottorinlämpötila-anturi luulee lämmintä moottoria kylmäksi ;) Yks asia kerrallaan tsekkaamaan eikä summissa vaihtelemaan mitään. Itse autojenkin kanssa värkännyt paljon ja jopa autonasentaja ammatilta vaikka päivääkään tehny hommia ;) Nykyistä ammattia viitsi edes kertoa kun tulee paskaa niskaan jokapuolelta :twisted:

timo55
Viestit: 521
Liittynyt: 09 Loka 2008 21:05

Re: Jelppiä tai arvailuja

Viesti Kirjoittaja timo55 »

Moi .onko jakopäänhihna vaihettu. ja alkoiko oireet sen jälkeen. jos näin niin hihna on vika hampailla , siis ajoitus ei ole kohdillaan.

Avatar
Teijo
Viestit: 182
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:14
Moottoripyörä: Wildstar
Oikea nimi: Teijo Ruippo

Re: Jelppiä tai arvailuja

Viesti Kirjoittaja Teijo »

Mun mielestäni Nissan on jakoketjulla,,,
Ropailisin tuota pakoputkistoa pikkasen tarkemmin.

piilofarkku
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Helmi 2012 20:18
Moottoripyörä: BMW R1200GSA, Suzuki GS450S vm1986
Oikea nimi: Jani Mäkynen

Re: Jelppiä tai arvailuja

Viesti Kirjoittaja piilofarkku »

Nissanilla tuo ketju toivottavasti on vielä wanhanajan kalibeeria, ettei mitää vollkari-konsernin - moimoi monesko motti - tehtaalta... GM:llä ei taida olla ku yks 2,2(2,0 ahdettu) jossa jakoketju on heikompi kuin polkupyöränketjut, mut pussihousuil noit o koko 1,0-1,8 välil ainakin nykymallistosta, vanhat vr6/5, v6-v8 uudet audit ja ties mitä... :cry:

Ja kyl se ketjukin hyppää ku huonoksi tehdään... :evil:
BMW R1200GSA
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”