seissonta vakuutus

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
custom100
Viestit: 107
Liittynyt: 13 Elo 2013 08:20

seissonta vakuutus

Viesti Kirjoittaja custom100 »

moro tämän vuoden marraskuusta lähtien on ollut mahdollista laittaa moottoripyörä seisonta vakuutuksen. käykää katsastus toimistossa ja viekää pyörän kakkos osa mukana ja pyytää laittamaan niin ajo neuvo poistetaanliikenne käytöstä, ei tarvitse viedä mukanaan rekisteri kilpiä se jää lepäämäänseuraavaan vakuutus kautta varten. maksaa 30,00euroa poisto käyttöön otto ei maksa mitään.. voit itse valita ajankohdan milloin laitat liikenne vakuutukseen.. :D

Avatar
JussiN.
Viestit: 1351
Liittynyt: 16 Maalis 2009 14:32
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2010 - 2013 Länsi-Suomen varakuvernööri 2011 - 2013 YCCC 0026 FINLänsi-Suomen kuvernööri 2015-2017 Sissybar päätoimittaja 2022 -
Moottoripyörä: Royal Star XVZ vm -96
Oikea nimi: Nummelin, Juha Nummelin

Re: seissonta vakuutus

Viesti Kirjoittaja JussiN. »

Ei taida vaikuttaa vuosivakuutuksellisiin joka ainakin mulle oli edullisin vaihtoehto

JussiN.
Lännen varakuvernööri 2022 -
Sissybar päätoimittaja 2022 -

Avatar
motoukko
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Helmi 2015 11:27
Moottoripyörä: Mopoton, toistaiseksi!
Oikea nimi: Esa Pausio

Re: seissonta vakuutus

Viesti Kirjoittaja motoukko »

custom100 kirjoitti:moro tämän vuoden marraskuusta lähtien on ollut mahdollista laittaa moottoripyörä seisonta vakuutuksen. käykää katsastus toimistossa ja viekää pyörän kakkos osa mukana ja pyytää laittamaan niin ajo neuvo poistetaanliikenne käytöstä, ei tarvitse viedä mukanaan rekisteri kilpiä se jää lepäämäänseuraavaan vakuutus kautta varten. maksaa 30,00euroa poisto käyttöön otto ei maksa mitään.. voit itse valita ajankohdan milloin laitat liikenne vakuutukseen.. :D
Kyllähän sen noinkin voi tehdä mutta kuitenkin Trafin sivulla homma maksaa 8e ja liikenteeseen otto on ilmainen.
Ainoa huono puoli asiassa on, jos sulla on koko vuosivakuutus mikä täysillä ponnareilla on halvin niin poistosta ei ole mitään hyötyä taikka hyvitystä.
Muistakaa myös että vakuutusmaksuhyvitys koskee vain liikennevakuutusta ei kaskoa, eikä kasko katkea vaikka poiston tekee.

( https://asiointi.trafi.fi/web/asiointi/ ... ostapoisto)

Jot silee ja hyvää joulua, pukki tulee kohta :shock:
Yksinäinen susi joka viihtyy erämaassa.

Avatar
bugbear
Viestit: 276
Liittynyt: 08 Touko 2009 19:42
Oikea nimi: Mika Tirkkonen

Re: seissonta vakuutus

Viesti Kirjoittaja bugbear »

Eikö näissä liikkennevakuutuksissa ole ollut mahdollista laittaa seisontaan ennenkin. Ainakin minä olen tehnyt IF:n sivuilla joka syksy ilmoituksen seisonta-ajasta ja keväällä ottanut taas käyttöön.
Ensimmäinen hullun merkki jos luulee itseään viisaaksi.

Avatar
motoukko
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Helmi 2015 11:27
Moottoripyörä: Mopoton, toistaiseksi!
Oikea nimi: Esa Pausio

Re: seissonta vakuutus

Viesti Kirjoittaja motoukko »

bugbear kirjoitti:Eikö näissä liikkennevakuutuksissa ole ollut mahdollista laittaa seisontaan ennenkin. Ainakin minä olen tehnyt IF:n sivuilla joka syksy ilmoituksen seisonta-ajasta ja keväällä ottanut taas käyttöön.
Jep tuota samaa oon ihmetellyt!
Ja molemmat vakuutukset on saanut pois, ainakin IF:ssä. Mulla on nykyään läpi vuoden vakuutus kun on mopo vieraassa tallissa talvet.
Yksinäinen susi joka viihtyy erämaassa.

custom100
Viestit: 107
Liittynyt: 13 Elo 2013 08:20

Re: seissonta vakuutus

Viesti Kirjoittaja custom100 »

moro ei se käynnyt kaikilla vakuutus yhtiöillä ennen ja toiseksi nyt ei tarvitse viedä kilpeä konttoriin niin kuin ennen. kyllä se vaikuttaa vakuutus maksuun jos vakuuttaa 6 kuukaudeksi,loput ajan seisonta vakuutuksessa. :lol:

Avatar
bugbear
Viestit: 276
Liittynyt: 08 Touko 2009 19:42
Oikea nimi: Mika Tirkkonen

Re: seissonta vakuutus

Viesti Kirjoittaja bugbear »

custom100 kirjoitti:moro ei se käynnyt kaikilla vakuutus yhtiöillä ennen ja toiseksi nyt ei tarvitse viedä kilpeä konttoriin niin kuin ennen. kyllä se vaikuttaa vakuutus maksuun jos vakuuttaa 6 kuukaudeksi,loput ajan seisonta vakuutuksessa. :lol:
Ok. Minulla on aina ollut IF:ssä nuo vakuutukset, niin en tiennyt tuollaisesta. Joka vuosi olen selvinnyt pelkällä ilmoituksella netissä IF:lle. En ole tarvinnut kilpiä irrotella, mutta hyvä että on mahdollista nyt muillakin. Aika turhaahan sitä on tallissa seisottaessa pitää talvella vakuutettuna.
Ensimmäinen hullun merkki jos luulee itseään viisaaksi.

Avatar
motoukko
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Helmi 2015 11:27
Moottoripyörä: Mopoton, toistaiseksi!
Oikea nimi: Esa Pausio

Re: seissonta vakuutus

Viesti Kirjoittaja motoukko »

custom100 kirjoitti:moro ei se käynnyt kaikilla vakuutus yhtiöillä ennen ja toiseksi nyt ei tarvitse viedä kilpeä konttoriin niin kuin ennen. kyllä se vaikuttaa vakuutus maksuun jos vakuuttaa 6 kuukaudeksi,loput ajan seisonta vakuutuksessa. :lol:
Noh mulla on kyllä ollut aina kilvet paikalla, vaikka seisontavakuutuksessa (4-5kk) on ollutkin.
Nykyään vaan jos kattoo tuota puolen vuoden vakuutuskautta ja koko vuoden niin maksu ero on +- 0 maksussa, ainakin mulla, koska talvikaudesta ei maksua mene.
Siis tämä on ainakin täysillä ponnareilla, en siitä tiedä jos jotenkin vaikuttaa pienemmillä ponnareilla.
Yksinäinen susi joka viihtyy erämaassa.

viljo62
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Maalis 2014 19:17
Moottoripyörä: Wild star 1600
Oikea nimi: ville (harri) myllynen

Re: seissonta vakuutus

Viesti Kirjoittaja viljo62 »

moro.mulla on if.ssä ja vuoden läpivakuutus, hinta on ajokaudella kovempi ja talvella pienempi eli poistosta mun kohdalla ei ainakaan oo hyötyä, kun tarkistin...
Ei väkivalta mitään ratkaise mutta lopettaahan se vittuilun.

Avatar
J.J.
Viestit: 1211
Liittynyt: 09 Touko 2011 16:59
Yccf:n luottamustoimet: Yccf.n järkkäri, Hallituksen varajäsen 2013, Hallituksen jäsen 2014-15, Pr-vastaava 2014-17, Puheenjohtaja 2015-17, EAK-kouluttaja 2019-
Moottoripyörä: XVS 1300A -07
Oikea nimi: Janne Jylhä

Re: seissonta vakuutus

Viesti Kirjoittaja J.J. »

vakuutusfakta .."Vuodenaikahinnoittelu tulee edullisimmaksi, jos ajokuukausia tulee vuodessa paljon, seisonta-ajallinen vakuutus taas silloin, kun ajoneuvoa käytetään vain parina kesäkuukautena."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”