Dragstar 650 custom lisävalojen teho

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
saraisan
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Heinä 2014 16:27
Oikea nimi: Sakari Räisänen

Dragstar 650 custom lisävalojen teho

Viesti Kirjoittaja saraisan »

Asensin pyörääni Yamahan originaali lisävalot 35W H3 polttimolla. Valojen teho tuntui hieman vaatimattomalta vaikka vaihdoin polttimoiksi PIAAAn tehokkaammat 35W polttimot. Mittasin polttimoiden saaman jännitteen. Se oli vaivaiset 8.65V. Seuraavaksi tarkistin akun jännitteen joka oli 14.0v. Päätelmänä siis että johdotus akulta ajovalolle ja sieltä taas lisävaloille on luokattoman surkea!

Ennenkuin päädyt hankkimaan tehokkaammat lisävalot suosittelen tarkistamaan lamppujen jännitteen ja vaihtamaan parempaan johtosarjaan. Näin aion itse, katsotaan kuinka käy...

YV1100
Viestit: 54
Liittynyt: 02 Heinä 2013 11:49
Moottoripyörä: XV 1100 Virago
Oikea nimi: Kari Oksanen

Re: Dragstar 650 custom lisävalojen teho

Viesti Kirjoittaja YV1100 »

Lisävaloille oma rele, johon akusta päävirta ja ainoastaan releen ohjausvirta päävalon virtajohdosta. Itse laitoin tähän ohjausvirtajohtoon vielä kytkimen väliin. Riittääkö laturin teho, jos kaikki kolme, eli 1 päävalonheitin sekä 2 lisävalonheitintä palavat samanaikaisesti?

Armode
Viestit: 38
Liittynyt: 31 Tammi 2014 22:23

Re: Dragstar 650 custom lisävalojen teho

Viesti Kirjoittaja Armode »

[quote="YV1100"]Lisävaloille oma rele, johon akusta päävirta ja ainoastaan releen ohjausvirta päävalon virtajohdosta. Itse laitoin tähän ohjausvirtajohtoon vielä kytkimen väliin. quote]

Juuri noin. Paksulla piuhalla syöttö eteen releiden kautta jaeltavaksi ja tietenkin maadoituspuoli tarkistettava myös. Voisi olla hyvä vetää erillinen maadoituspiuha.
Etupäästä kun voi olla ylimenovastusta runkoon nähden.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”