Sivu 1/1

viragon 535 paukkuu

Lähetetty: 28 Heinä 2009 19:16
Kirjoittaja hautama6
ensimmäinen kesä motoristina ja ongelmia viragon käynnissä.paukuttaa niin julmetusti putkeen tasaisesti ajettaessa alemmilla kierroksilla. Sytkäpuolta senverran tutkittu että puolat pelaa, on testattu(vaihdettiin ristiin ja tulpanjohdot kanssa). Tulpat on uudet Densolaiset, joten ei niistäkään pitäisi olla kiinni.(tulpatkin on vaihdettu jo moneen kertaan uusiin. Kaasarit on putsattu ja synkronoitu. kalvot on ehjät. kun lämpimänä ryyppy hiukan päällä niin ei ammu putkeen. etummainen pytty jättää tulppaa joskus märäksi. :) kaveri tuossa jo veikkaili että voisikohan pytty olla väljä :?: Jos jollain tietoa tai villejä veikkauksia niin otetaan kiitoksien kanssa vastaan. :D

Re: viragon 535 paukkuu

Lähetetty: 28 Heinä 2009 20:07
Kirjoittaja viragoman xv 1100
Mites venttiilin säädöt ? Entä seokset ? Kävisikö laihalla ?

Re: viragon 535 paukkuu

Lähetetty: 28 Heinä 2009 20:13
Kirjoittaja hautama6
venttiilien välykset ok (on mitattu). sitä seoshommaa muuten vois tutkiskella tarkemmin vielä... Kuinkas jammus yleensä toi laihemmalle / rikkaammalle säätö menee ? ;)

Re: viragon 535 paukkuu

Lähetetty: 28 Heinä 2009 20:53
Kirjoittaja viragoman xv 1100
Miten puristukset onko eroa sylintereiden välillä?
535 seoksista en tiedä........?

Re: viragon 535 paukkuu

Lähetetty: 28 Heinä 2009 21:03
Kirjoittaja Ves@
Oliskohan täällä vanhalla foorumilla tekniikka-osastolla mitään osviittaa ko. säätöön...
Linkki http://koti.mbnet.fi/mollari/PBLang/

Re: viragon 535 paukkuu

Lähetetty: 28 Heinä 2009 23:08
Kirjoittaja hautama6
puristuksia ei oo vielä mittailtu, mutta tarviipa vissiin tuokin toimenpide tehdä :)
seoksista ei oo kyl sit mitään käryä et minkämooset on...tutkitaan... taas kaasarit pöydälle leväällensä
...kiitoksia vinkeistä ja linkistä koitetaan jatkaa tutkimustyötä viraagon parissa...

Re: viragon 535 paukkuu

Lähetetty: 30 Heinä 2009 06:51
Kirjoittaja Esu
Jos ei kerran kaasuttimen kalvot ole varmasti rikki, niin sitten kaasuttimien kumiset imukaulat laskevat ilmaa. Hommaa starttipilottia (herkästi palavaa sprayta, jolla saa auton käynnistettyä kovemmillakin pakkasilla) autotarvikeliikkeestä (Biltemassa tuotenumero 36-1822) ja ruiskuta sitä kumikurkkuihin (päälle). Jos imee sieltä ilmaa, niin imee samalla starttipilotiakin ja kierrokset nousee.

Re: viragon 535 paukkuu

Lähetetty: 30 Heinä 2009 18:51
Kirjoittaja Pekko
juu siis laihalle taitaa mennä... jollei löydy imuvuotoa niin ihme, ja etsintään käy myös vaikkapa crc, wd40 tms, sotkee tietty enempi kuin jarruspray, eli suihkuttelet mopon käydessä tyhjää...

onks kaasarit purettu ihan osiin, kaikki suuttimet avoimia ? kuulostais että joku suutin ei nyt välttämättä ole ihan ok, tuntematta tarkemmin Virren kaasareita - tuliko vika yhtäkkiä, vai onko jatkunut, pahentunut... käykö tyhjäkäyntiään ok ?

Re: viragon 535 paukkuu

Lähetetty: 01 Elo 2009 20:59
Kirjoittaja hautama6
Pekko kirjoitti:juu siis laihalle taitaa mennä... jollei löydy imuvuotoa niin ihme, ja etsintään käy myös vaikkapa crc, wd40 tms, sotkee tietty enempi kuin jarruspray, eli suihkuttelet mopon käydessä tyhjää...

onks kaasarit purettu ihan osiin, kaikki suuttimet avoimia ? kuulostais että joku suutin ei nyt välttämättä ole ihan ok, tuntematta tarkemmin Virren kaasareita - tuliko vika yhtäkkiä, vai onko jatkunut, pahentunut... käykö tyhjäkäyntiään ok ?
vika ilmeni yhtäkkiä ja kaasari purettiin mutta ei ihan joka suutinta/ruuvia avattu kylmänä käy hyvin tyhjäkäyntiä
lämpöisenä ei tahdo käydä ja pitkään ajettuna esim risteykseen pysähtyessä sammuu. ja matalalla tasaisella kierrosalueella paukku
tosi kovasti eikä tahdo käydä tasasesti esim kaupungissa ajettaessa 40 nopeutta nykii ja paukkuu ihan tosissaan
täytynee ottaa kaasarit pois ja putsata (kun vain ehtis )ja kokeilla kaikki annetut neuvot

Re: viragon 535 paukkuu

Lähetetty: 02 Elo 2009 09:48
Kirjoittaja Pekko
jep, joko vuotava imukaula tai tukkonen tyhjäkäyntisuutin veikkaan mä, molemmat tekee tuon, ja ryyppy auttaa käyntiin

nopea testata tuo imukaulavuoto