Paljonko kestää DS 650 laturi?

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
Avatar
JussiN.
Viestit: 1353
Liittynyt: 16 Maalis 2009 14:32
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2010 - 2013 Länsi-Suomen varakuvernööri 2011 - 2013 YCCC 0026 FINLänsi-Suomen kuvernööri 2015-2017 Sissybar päätoimittaja 2022 -
Moottoripyörä: Royal Star XVZ vm -96
Oikea nimi: Nummelin, Juha Nummelin

Paljonko kestää DS 650 laturi?

Viesti Kirjoittaja JussiN. »

Tahtoisin laittaa keulalle lisää valoa mutta hieman arveluttaa laturin teho.
Riittääkö lataus jos keulilla on 3*H4 eli lyhyissä 3*55W ja pitkissä 3*60W.

Avustanne kiitollisina

JussiN.
Lännen varakuvernööri 2022 -
Sissybar päätoimittaja 2022 -

Avatar
Juhani
Viestit: 188
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:53
Moottoripyörä: XVS 650 Custom -97

Re: Paljonko kestää DS 650 laturi?

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Tiukkaa tekee .
Itse olen laaittanut niin että lisät toimivat parkkien - lyhkästen ja pitkien kanssa. Päiväs aikaan ajan pelkästään lisät + parkit.
Pimeän aikaan ajelen pelillä omilla alkuperäisillä valoilla.
Olen löytänyt lisäpitkiin 35W h3 jotka ajavat päivänvalon tarpeen.
Olen huomannut että meno alkaa hyytyä jos käytän lisäpitkiä ja lyhyitä / pitkiä yht`aikaa.
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: Paljonko kestää DS 650 laturi?

Viesti Kirjoittaja Oula »

14 V ja 20 amppeeria näyttäs tuottavan 4000rpm/min kierroksilla
jos nyt laitetaan 2x60W=120Wja jaetaan se 12voltilla saadan 10 amppeeria kulutusta etuvalolle eli puolet
magneton tehosta ja sit vielä sytytys, parkit ja akkuakii pitäs ladata niin en kyllä suosittelis edes kahta 60W
ja miksi tuollaista tehdä kun sen voi hoitaa yhdellä 35W xenonilla niin valoteho nelinkertaistuu
ja magnettoa ja koko sähköjärjestelmää ei ylikuormiteta vaan kaikki pääsee paljon vähemmällä
niinkuin useassa topikissa on nähty on pyörien sähköjärjestelmät erittäin alimitoitettuja niinkuin
valotkin
ihme kyllä harvassa pyörässä on hyviä valoja ja latausjärjestelmätkin on suunniteltu
päiväntasaajalle lataamaan uusia hyviä akkuja
ei tänne pohjolaan
tuo kyllä ihmetyttää kun tuolla etelämmässä on pimeätä ympäri vuoden ja enempi kuin meillä
ettei noita valoja haluta parempia pyöriin laittaa
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Avatar
akkipaa
Viestit: 166
Liittynyt: 23 Huhti 2009 14:32
Moottoripyörä: Yamaha XVS 650 Drag Star Classic

Re: Paljonko kestää DS 650 laturi?

Viesti Kirjoittaja akkipaa »

Tuolla jenkkien V-Starin sivuilla kerrotaan että normioloissa paukkuu sellainen 173W ja kun muistetaan että DS:ssä on 60 watin edestä kaasuttimen lämmittimiä (lämmittää alle 12 asteen keleissä). Eipä saada laturista kovinkaan monelle lisälampulle virtaskaa. Jos keulilla on 3*55W niin akku tyhjenee vauhdilla. Hyvää tässä on tietty se, että työntäminen lämmittää näin syksyllä. Jos vaikka uskoisimme, että "yksi 55wattinen olisi kokoajan" liikaa, niin 55W/12V=yli 4A, eli teoreettisesti 10Ah:n akku olisi tyhjä 2,5 tunnissa.

Mutta miten pitkään ne kaasarin lämppärit on päällä, sitä en tiedä. Jostain luin, että ne lämmittävät niinkaun kunnes se on lämmin, mutta jos "se" on kaasutin, niin mikä muu sitä lämmittää kuin moottorista nouseva lämpö (ja +4 asteinen viima tänään).

Avatar
JussiN.
Viestit: 1353
Liittynyt: 16 Maalis 2009 14:32
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2010 - 2013 Länsi-Suomen varakuvernööri 2011 - 2013 YCCC 0026 FINLänsi-Suomen kuvernööri 2015-2017 Sissybar päätoimittaja 2022 -
Moottoripyörä: Royal Star XVZ vm -96
Oikea nimi: Nummelin, Juha Nummelin

Re: Paljonko kestää DS 650 laturi?

Viesti Kirjoittaja JussiN. »

Kiitoksia vaan kaikille vastauksistanne :D
Oula kirjoitti:14 V ja 20 amppeeria näyttäs tuottavan 4000rpm/min kierroksilla
jos nyt laitetaan 2x60W=120Wja jaetaan se 12voltilla saadan 10 amppeeria kulutusta etuvalolle eli puolet
magneton tehosta ja sit vielä sytytys, parkit ja akkuakii pitäs ladata niin en kyllä suosittelis edes kahta 60W
ja miksi tuollaista tehdä kun sen voi hoitaa yhdellä 35W xenonilla niin valoteho nelinkertaistuu
Ajattelin että olisin laittanut "lailliset" lisävalot (E-hyväksytyt) kun noita oikeasti hyväksyttyjä MP xenoneita ei taida olla???
Ja olihan mulla mielessä että se on kommeeta kun keulilla olisi PALJON kromilamppuja :o :lol:

Nyt pitänee harkita tuota päävalon muutosta ja siihen sivulle jotkin päivävalot (ledilamput=huomiovalot).
Mulla on aina nuo lyhykäiset päällä (kun kone käy). Pitää jotenkin saada ne kytkettyä pois jotta voisi päävalon parkkien kanssa saada ne huomiot palamaan ja sitten kun kääntää puolikkaan niin ne huomiovalot voisivat vaikka sammua. Niistä taitaa tulla niin paljon hajavaloa että eivät sovellu iltakäyttöön :?

JussiN.
Lännen varakuvernööri 2022 -
Sissybar päätoimittaja 2022 -

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: Paljonko kestää DS 650 laturi?

Viesti Kirjoittaja Oula »

Mulla on aina nuo lyhykäiset päällä (kun kone käy).
eikö pala jo startatessa,kunhan virran kääntää päälle
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Avatar
riku
Viestit: 742
Liittynyt: 10 Loka 2008 11:06
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2007 -2010
Moottoripyörä: ROYAL STAR 1300 A TOUR CLASSIC -97 + perävaunu McAvec
Oikea nimi: RISTO SALO

Re: Paljonko kestää DS 650 laturi?

Viesti Kirjoittaja riku »

Laitoin Rojaalin lisävaloumpioihin H3-kannalla olevat ledit...24 lediä kummassakin...valo hieman sinertävää mutta kyllä TOSIAAN NÄKYY liikenteessä...huomiovaloa kerrakseen...kokeileppa samaa Draggariisi...päävaloon sitten XENON-satsi niin alkaa homma oleen linjassa eikä tarvii pelätä virtaskan loppumista :P :P :P
Member of YCCF/YCCC/SRF/SREU/ISRA

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: Paljonko kestää DS 650 laturi?

Viesti Kirjoittaja Oula »

Laittakaapa tietoa noista H3 ledeistä ko
en ole löytännä ko ulukolaisilta kauppiailta vielä niitä.
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: Paljonko kestää DS 650 laturi?

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Tässä kotimainen Led-polttimokauppa: http://www.xenonled.com/category/62/ajovalo
FTW
Pr of CH´s

Avatar
Vesa
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Loka 2008 07:25
Moottoripyörä: Wildstar

Re: Paljonko kestää DS 650 laturi?

Viesti Kirjoittaja Vesa »

Mulla ois pari noita Rikun mainitsemia H3LED-polttimoita.Musta vaan tuntuu et niissä ois 26LEDiä per lamppu.
Jos sä Oula tartte sellaset niin soita mulle
Kuva
Viimeksi muokannut Vesa, 11 Loka 2010 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”