kaasariongelma -89 535 Virago

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
ahvenainenmika
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Touko 2017 14:12
Oikea nimi: Mika Ahvenainen

kaasariongelma -89 535 Virago

Viesti Kirjoittaja ahvenainenmika »

moro.
ongelmana on etummainen kaasari. se käy niin rikkaalla,että seosruuvin pitää olla täysin kiinni että edes jotenki saa seokset kohdalleen..ja rajummassa kiihdytyksessä tippuu välillä etupytty pois pelistä ja kaasua himmatessa toimii taas hyvin.
onko kellään vastaavasta kokemusta? mahtaako vika löytyä jostain rikastinpuolelta? pyörä on täysin huollettu tulppia myöten ja kaasareihin laitettu uus suutin -ja tiivistesarja, mutta ei auttanut mitään, huoltoliikkeessä nostivat kätensä pystyyn.. :?: :roll:

vesalama
Viestit: 607
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: kaasariongelma -89 535 Virago

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Ei varsinaisesti kokemusta mutta käykö varmasti rikkaalla? Kun kaasuttaa ja tippuu pytty pois pelistä niin mahtaisko jostain vuotaa ilmaa liikaa? Kaasuttimen kumikurkut? Niin ja se luistin kalvo? Pienikin reikä kyllä riittää.

Vesa
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

ahvenainenmika
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Touko 2017 14:12
Oikea nimi: Mika Ahvenainen

Re: kaasariongelma -89 535 Virago

Viesti Kirjoittaja ahvenainenmika »

se kalvo voi tietysti olla yks vaihtoehto.,täytyypä tarkistaa. kurkut on edellinen omistaja uusinut,mutta ainakin sen perusteella käy rikkaalla jos seosruuvin täytyyy olla täysin kiinni että toimii..mystisiä juttuja...

vesalama
Viestit: 607
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: kaasariongelma -89 535 Virago

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Tervehdys.

Kumpaa sillä seosruuvilla säädetään, bensaa vai ilmaa? En vielä ole päässyt korjausoppaan kimppuun, mutta koitan piakkoin.
Kumikurkussa on ne tapit törröllään, onko ne varmasti kiinni ja jos kuuluu joku letku niihin niin paikallaa?
Onko kaasarit synkattu keskenään?

Vesa
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

ahvenainenmika
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Touko 2017 14:12
Oikea nimi: Mika Ahvenainen

Re: kaasariongelma -89 535 Virago

Viesti Kirjoittaja ahvenainenmika »

juu,kyllä ne siellä liikkeessä teki ja tarkasti kaikki perusjutut. tänään meinasin alkaa tutkimaan..

vesalama
Viestit: 607
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: kaasariongelma -89 535 Virago

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Vielä tuollainen tuli mieleen että onko se tulppa märkä? Jos on märkä niin silloin saa liikaa ainetta mutta jos kuiva niin olisiko silloin bensan puutos. Omasta mielestäni tuntuu oudolta jos lähtee sammumisen jälkeen käymään jos on tulppa kastunut, eli käy niin rikkaalla että sammuu. Mielestäni ei lähde uudestaan käymään jos tulppa kastuu niin paljon.
Vielä se jos käy rikkaalla niin onko se neula varmasti oikein? Helppo tarkistaa luistin kannen alta.
Tässä vielä linkki auttamaan: http://xjbikes.com/forums/threads/xj-pa ... tem.44642/

Vesa
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

Sami W
Viestit: 59
Liittynyt: 07 Elo 2014 13:10

Re: kaasariongelma -89 535 Virago

Viesti Kirjoittaja Sami W »

Heitetäämpä myös omat spekuloinnit kehiin.
Ensiksi onko pyörä uusi vai onko ollut omistuksessa jo kauemmin? Tällä haen sitä, että onko pyörä aiemmin toiminut ok ja nyt alkanut temppuilemaan. Jos on pelannut ok, niin neulan asento silloin varmaan ok. Kalvo kannattaa tarkistaa onko kuinka hapertunut kun pyörälläkin jo ikää on. Seosruuvin ohjeasetus tais muistaakseni olla 2-2,5 kierrosta auki.
Yksi seikka voisi olla tosiaan ilmavuoto jostakin. Onko esim. ne kumikurkkujen o-rengas tiivisteet ehjät ja paikallaan?
Voisko vika löytyä myös sähköpuolelta? Loppuuko kipinä jollakin kierrosalueella?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”