Wildstarin käyntiongelma...

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
harza 22
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Loka 2011 15:16

Wildstarin käyntiongelma...

Viesti Kirjoittaja harza 22 »

Molemmat wildstarit toisinaan hukanneet tyhjäkäyntinsä ja samalla käynnistyvyytensä.

Liekkö suutin tukossa vaiko muuta vaivaa..?

Kännistettäessä saa sahata pitkään ja antaa kaasuakin niin että joskus hirwittää jo tulpankin kastuminen..tyhjäkäyntiä ei ollenkaan ja jos säätää ruuvista thjäkäyntiä niin suurelle ettei tartte kaasutella liikennevaloissa koko aikaa niin sitten kierroksia on kakstuhatta warvia ja kun ruuvaa pienemmälle niin sammuilee..hiljaa vaan ittekseen laskee kierrokset ja sammuu.. :dislike:

Kattelen huomenna letkujen tiiviyden ja mahdolliset murtumat...takatulpat vaihdoin eilen..ihan varoiks kun tuntui et tyhmäkäynnillä pompotteli vain etummainen pytty..?

Wauhdissa laulaa ja pelaa kuin enkeli :D

Bensajärjestelmän puhastuslitkua laitoin tankkiin hieman tänään...liekö mitään hyötyä noin yleensäkään noista aineista..

BT1 :shock:

harza 22
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Loka 2011 15:16

Re: Wildstarin käyntiongelma...

Viesti Kirjoittaja harza 22 »

En vielä tiedä paraniko waiva..pikkainen purkaminen letkujen tiiviyden tarkastamiseksi..tulpat mustassa karstassa,letkut tiiviit ja kiinni..sitten vilkaisu pyttyjen wäliseen imukaulaan.
Imukaula niin ruvella kuin olis kirweellä weistelty ja pahapäinen tikka nokkinut lisäks.. :shock:
Ei sinälläään ollut yllätys koska nykyinen Wileeni on jo neljäs ja yhtä lukuunottamatta jokaisessa on ollut samanlainen ...ominaisuus :(

Ajokauden ollessa puolessavälissä :o ,en ainakaan vielä tilannut uutta vaan fiksasin sikaflexillä oletetun vuotavan pinnan..useampi milli lastalla sikaa päälle ja ainakin käynnistettäessä toimi taas kuten pitääkin.Teen pienen koeajon ennen illan töivuoroa kunhan sikaon wähän hyytynyt.

Talveksi pitänee tilata uus kaula ainakin tähän trikeen ja tarkistaa toisenkin triken kaulan eheys.


:shock: BT1

harza 22
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Loka 2011 15:16

Re: Wildstarin käyntiongelma...

Viesti Kirjoittaja harza 22 »

Just olin niin et nyt tuli kuntoon jommastakummasta syystä..kaulan paikkaus sikaflexillä tai kaasarinpuhastusaine tankissa..oli tyhjäkäyntii ja pelaa ko enkelin mieli niin taas alko sama saatanan pykiminen..sammuilee eikä käy tyhjäkäyntiä

prkl :shock:

Auvo
Viestit: 102
Liittynyt: 30 Huhti 2010 12:47
Moottoripyörä: Midnighstar xv1900

Re: Wildstarin käyntiongelma...

Viesti Kirjoittaja Auvo »

Polttoainepuolella on jotain häikkää. Oletko käyttänyt viinabensaa (95E10= hapettuu paikat)? Jostain vetää ilmaa, seokset sekaisin. Tarkista kaikki kalvot ja kumikurkku sylintereiden välissä ja O-renkaat jotka ovat liitoksessa, josta kurkku liittyy sylinteriin.

Immu
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Tammi 2012 00:37
Moottoripyörä: Suzuki DL 1000 V-Strom vm.2005
Oikea nimi: Kari Leppä

Re: Wildstarin käyntiongelma...

Viesti Kirjoittaja Immu »

Työkaveri kertoili, jotta mei laittamaan tuota puhdistusainetta veneen bensatankkiin "varmuuden vuoksi". Mitään käyntiongelmaa ei ollut sitä ennen, mutta tuon puhdistusaineen lisäyksen jälkeen oli ihan kotitarpeiksi. Se irroitti hartsit ym. karstat tankista ja ne oli sitten tietty kaasarissa sen jälkeen. Systeemissä ei ollut kunnollisia filttereitä matkan varrella.
Kaveri vaan alkoi siitä juttelemaan, kun kerroin purkaneeni ja putsaneeni kaasarit. Piti kanssa laittaa tuota tököttiä, mutten sitten laittanut.

Ilmavuodot kaasarin kumeissa on helppo löytää starttikaasun kanssa.

Immu
Mr. Murphykin oli optimisti ...

harza 22
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Loka 2011 15:16

Re: Wildstarin käyntiongelma...

Viesti Kirjoittaja harza 22 »

Kiitos vinkeistä.
Vika ja syy löytyi.
Irrotin kaasarin ja vein sen pestäväks mp liikkeeseen..menin tänään hakemaan pois ja purkamisen&kasaamisen yhteydessä löytyi rikkinäinen O rengas,vaikka bensantulon lopettava neula oli ylhäällä,soppaa tuli holisemalla läpi :shock:
Uus O renkula paikallisesta hyrauliikkaliikeestä ja kaasari paikalleen takaisin.
Nyppelittää :D
Vaikkeisitä kukaan nääkkään niin kaasari loistaa kuin kissankakka kuutamolla :lol: pikku bonuksena.
Tulppien väriä vielä on tullut tutkailtua wanhanajan tawalla ja turhan mustat tuntivat olevan joten samassa yhteydessä siirrettiin neulaa yks pykälä laihemmalla ja tyhjäkäynnin seosruuvi 3.5 kierrosta määrästä ohjearwoon 2.5 kierrosta auki.Asian vaikutusta tarkkailemme :shock:

Ajokauttahan on vielä vaikkajakuinka trikellä kun kurvailee.

Bensana olen käyttänyt kaikissa kodinkoneissa,ruohonleikkuri,motot,autot,lumilinko ....aina 98 menolitkua.Sillä säästää itsensä niin monelta harmilta ja harmailta haiwenilta.Sama koskee DIY wirittämistä vaihtamalla ilmanputsari wapaawirtaavaan malliin,sillä saa ottasuonet pullistumaan itteltään kun mikään ei enää hetkenpäästä toimi niinkuin ennen :(

Kiitokse Porin TopMotorille pesusta&pyykkäyksestä ja tiiwisteestä Porin Hydroala

BT1

Immu
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Tammi 2012 00:37
Moottoripyörä: Suzuki DL 1000 V-Strom vm.2005
Oikea nimi: Kari Leppä

Re: Wildstarin käyntiongelma...

Viesti Kirjoittaja Immu »

Pakkaa vaan olemaan melkein kaikissa bensoissa, oktaanilukuun ja valmistajaan/myyjään katsomatta, lyijyn korviketta. Se sinne kaasarien pikku kanaviin sakkautuu. Yksi nimeltä mainitsematon bensa-asema ryhmä myy v-poweria ja siinä ei pitäisi moista sakan aiheuttajaa olla, mutta mene ja tiedä. Sitä pyrin mahdollisuuksien mukaan tankkiin lorottamaan.

Immu
Mr. Murphykin oli optimisti ...

Auvo
Viestit: 102
Liittynyt: 30 Huhti 2010 12:47
Moottoripyörä: Midnighstar xv1900

Re: Wildstarin käyntiongelma...

Viesti Kirjoittaja Auvo »

Näin se pakkaa olemaan. Kuitenkin 95e10:ssä oleva etanoli on se, joka hapettaa kaasarin. Puhukoon poliitikot mitä haluavat.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”