Moottorijarrutuksessa paukkuu

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
Jussizeus
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Elo 2017 18:15
Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
Oikea nimi: Juhani Välikivi

Moottorijarrutuksessa paukkuu

Viesti Kirjoittaja Jussizeus »

Terve kaikille!
Kävipä hassusti ja hommasin "vanhoilla päivillä" kustomin :o , kun jalka ei enää nouse adventuren päälle kuin silloin aikoinaan.

Tämä nykyinen kone on siis Dragstar Classic ja kaikin puolin soiva rakkine, hauskakin ajaa, mutta...
moottorijarrutuksessa pakoputkista lähtee ehkä kohtuuton pauke, hieman meinaa hävettää kun tulitus on kun Raatteen tiellä.
Muuten kaikki toimii normaalisti tasaisessa ajossa ja kiihdyttäessä.

Olen aika tunari noissa moottoriasioissa, enkä välttämättä osaa tehdä itse tuolle mitään, joten kysymykseni onkin:
Onko Kouvolan alueella sellaista MP korjaamoa, joka tietää /osaa / tekee huolella Yammun huoltoja?
Netistä sellaista tietoa löysin, että tälle ongelmalle useimmat epäilevät syyksi liian laihoja seoksia. Tarvittaneen siis kaasuttimien säätöön perehtynyt korjaamo / henkilö.

Äänenvaimentimia (Jammun omat, orginaalit) on joku edellisistä omistajista rassaillut, näyttävät ainakin takaapäin katsottuna sellaisilta. Äänet ovat kohdallaan, eli sisuskalut lienevät äänenvaimentimista poistuneet.

Pienet on siis murheet meikäläisellä, mutta otan ilolla vastaan kaikki hyvät neuvot ja vinkit.

- Jussi -

JP.
Viestit: 611
Liittynyt: 25 Joulu 2009 12:05
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen Kuvernöörineuvoston varsinainen jäsen 2010-2013. Länsi-Suomen Varakuvernööri 2015-2017. Pr-vastaava 2017-2019. Puheenjohtaja 2017-2019.
Moottoripyörä: Yamaha XV1900

Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu

Viesti Kirjoittaja JP. »

Pauke loppuu ainakin vaimenee uudella äänenvaimentajalla no muut äänetkään ei ole sitten enää kohdallaan ;)
Mitä änkälle onkin tehty. Jos porattu lisää reikiä niin kokeile tukkia niitä tai lisää villoja pois otettujen tiloille. Olisiko apu paukkeelle, pieneneekö kohdillaan olevat äänet liikaa. Tai sitten sitä kaasaria ammattilaiselle säädättämään :like:
Pyörä pyörässä pyörii...

vesalama
Viestit: 605
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Tervehdys!

Venttiilien säätö?

Vesa
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

Auvo
Viestit: 102
Liittynyt: 30 Huhti 2010 12:47
Moottoripyörä: Midnighstar xv1900

Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu

Viesti Kirjoittaja Auvo »

Kaasarin säätö, käy laihalla.

Jussizeus
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Elo 2017 18:15
Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
Oikea nimi: Juhani Välikivi

Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu

Viesti Kirjoittaja Jussizeus »

Kiitos vastauksista.

Tuota laihaa seosta itsekin epäilen. Jotain tällaista olen eri tietolähteistä lukenut.

No, jos tuolla voisi vielä hetken aikaa ajella ja nauttia loppukesän lämpöisistä keleistä ja säädättää kaasarit kausihuollon yhteydessä, kuten varmaan ne venttiilitkin.

Jos ei sillä tokene, niin sitten varmaan hankintalistalle lähtee uudet änärit. Tarkkaan ei pysty tietämään mitä nykyisille on tehty, ainakin takaa katsottuna näkee että päästä on jotain hitsattu takaisin kiinni. Ts. aika hankalaa, suorastaan mahdotonta tehdä noille nykyisille äänen"vahvistimille" mitään.

Sen aikaa käytän sitten vain tehokkaampaa äänenvaimennusta kypärän sisällä ja annan naapureiden nauttia sulosoinnuista :D

Sami W
Viestit: 59
Liittynyt: 07 Elo 2014 13:10

Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu

Viesti Kirjoittaja Sami W »

Jos vaimentimet on tyhjennetty sisuksista, niin yksi vaihtoehto vois olla sopivien db-killereiden laitto äänien kuriin saamiseksi. Olisi ainakin halvempi vaihtoehto kuin uusi putkisto.

Jussizeus
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Elo 2017 18:15
Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
Oikea nimi: Juhani Välikivi

Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu

Viesti Kirjoittaja Jussizeus »

Niin, se toki on yksi vaihtoehto ja voisi toteuttaakin.

Mistäpä tuollaista eristettä saisi? Miten se pitäisi sinne "rööriin" tunkea?

Otetaan mielellään vinkkejä vastaan, kuvienkin kera jos tarvii.

Sami W
Viestit: 59
Liittynyt: 07 Elo 2014 13:10

Re: Moottorijarrutuksessa paukkuu

Viesti Kirjoittaja Sami W »

Itse olen db killerit tilannu ihan netistä. Valitsee vain sopivan halkaisijan ja mallin. Ainakin omat db killerit on kiinnitetty putkiin ihan pultilla. Pieni reikä putken seinään mahdollisimman huomaamattomaan paikkaan, killeri putkeen ja pultti kiinni. Vaimennusvillaa saa vaikka motonetistä, mutta jo pelkät killerit pehmentää ääntä paljon. Itse en ole villaa käyttäny.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”