Laatikkoremppa

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
Pekka-58
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Tammi 2009 15:35
Moottoripyörä: XVS650

Laatikkoremppa

Viesti Kirjoittaja Pekka-58 »

Moi!
Olen vihdoinkin ryhdistäytynyt, ja pättänyt siirtää noi vitosvaihteen rattaat pöytälaatikosta vaihdelaatikkoon.
Kone on jo irroitettu rungosta, ja roudattu auton takakontiin. Nyt ei voi enään perääntyä. Laitan tänne kuvia
homman edistymisestä. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bfdx+pekka-xvs650.html

Pekka-58
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Tammi 2009 15:35
Moottoripyörä: XVS650

Re: Laatikkoremppa päivitetty

Viesti Kirjoittaja Pekka-58 »

No niin. Nyt on sitten moottori hiutaleina. Vitosvaihteen rattaat oli rikki. Uudet rattaat on jo akseleilla, ja uudet laatikon lakkerit paikoillaan, mutta odottelen tässä lisää osia. Uusin vielä noi kampiakselin ja kiertokankien laakerit. Pitäis tulla perjantaina 30.01. Sitten täytyis jollain opilla vielä saada kasaan toi paketti. Tulekohan siitä vielä vetävä peli??? Toivottavasti. Lisäsin kuvia tonne kuvaboxiin

Avatar
Juhani
Viestit: 188
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:53
Moottoripyörä: XVS 650 Custom -97

Re: Laatikkoremppa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

No olipas ne kuluneet :o . Ei kyllä ihme että 5-vaihteen ulina on raastava.

Tuohon kuntoon ne menee isolla vaihteella hitaasti cruisatessa. Niin ne isot pojat kertovat ;)
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243

kake
Viestit: 155
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:01
Moottoripyörä: Hayabusa ja XV750

Re: Laatikkoremppa

Viesti Kirjoittaja kake »

Pekka-58 kirjoitti:Moi!
Olen vihdoinkin ryhdistäytynyt, ja pättänyt siirtää noi vitosvaihteen rattaat pöytälaatikosta vaihdelaatikkoon.
Kone on jo irroitettu rungosta, ja roudattu auton takakontiin. Nyt ei voi enään perääntyä. Laitan tänne kuvia
homman edistymisestä. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bfdx+pekka-xvs650.html
Paljonko piti kilometrejä ajella, että sai rattaat tuohon kuntoon?

Avatar
Juhani
Viestit: 188
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:53
Moottoripyörä: XVS 650 Custom -97

Re: Laatikkoremppa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Mun mopossa oli samanlainen laatikkoremppa parisen vuotta sitten. Ostettuani 6 puolikkaan DS:n liikkeestä, niin se meni siihen käytetyn (puolen vuoden)takuuseen. -97 ja ostohetkellä oli lasissa 21tkm.
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243

Pekka-58
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Tammi 2009 15:35
Moottoripyörä: XVS650

Re: Laatikkoremppa

Viesti Kirjoittaja Pekka-58 »

Pyörässä oli 58000km kun ostin sen n.2vuotta sitten. Piti silloin jo pientä ääntä vitosella. Ei viittinyt ajaa kauhean pitkää koeajoa, satoi räntää, ja ajovarusteet oli mitä oli. Piti korjata jo viime talvena, ei jaksanut. Viime kesän lopussa ääni oli jo ihan karmea. Kilometrejä oli silloin n. 64000km. Itse en tunnusta ajaneeni liian hiljaa vitosella.

Avatar
Juhani
Viestit: 188
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:53
Moottoripyörä: XVS 650 Custom -97

Re: Laatikkoremppa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Voihan että 5-vaihteen ongelma on tyyppivika. Kuitenkin aika monessa XVS 650 on sitä vaivaa esiintynyt.
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243

Pekka-58
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Tammi 2009 15:35
Moottoripyörä: XVS650

Re: Laatikkoremppa

Viesti Kirjoittaja Pekka-58 »

No niin.
Pyörä on taas kutakuinkin nipussa. Lähti hienosti käyntiin, ja kaikki vaihteetkin tuntuu löytyvän. Minä olen onnellinen, ja kaikki muut ovat hämmästyneitä. Ei viitti lähteä koeajolle, keli on vähän raaka siihen hommaan.
Tahdon tässä julkisesti esittää suuret kiitokset projektin onnistumisesta Star Servicen Antti Leppäselle.
Sai häneltä hyviä ja ilmaisia neuvoja, sekä hyvät alennukset sieltä hankituista varaosista. Taisin kyllä olla nk. tippatilaaja,
tänään yksi tiiviste, ja huomenna toinen, mutta eihän niitä osia tarvitse tilata Hollantia kauempaa. Hyvin hänellä kyllä hermo kesti. Kiitoksia

timo55
Viestit: 521
Liittynyt: 09 Loka 2008 21:05

Re: Laatikkoremppa

Viesti Kirjoittaja timo55 »

hieno suoritus täytyy myöntää miul on kanssa 650ds 50 000km ajettu vm 98 menee huoltoo kanssa. peukalo liian keskellä kämmentä näin isoo hommaan.se tietää eurojen menoa tarkastutan myös samalla perän boorituksen.pitäsköhän ottaa muutakin huomioon :?: hei tk

Avatar
Juhani
Viestit: 188
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:53
Moottoripyörä: XVS 650 Custom -97

Re: Laatikkoremppa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Jos perään on päässyt jotain p******kaa niin silloin on vaarana se boorin rikkoutuminen. Mun moposta pitäis ainakin vaihtaa takimmainen imukurkku joka on päässyt pykiintymään. Oiskohan aika tehnyt jo tehtävänsä.
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”