Virre imaisi ATF:fää synkatessa.
Virre imaisi ATF:fää synkatessa.
onko mitään tietoo lieneekö kuinka vaarallista tommonen myrkky palotapahtumassa .öljyähän se vaan on mutta kannattaisko tehä jotain esim normaali öljyä pyttyyn vähän tms.ja tää ei ollu vahinko vaan tyhmyyttä kun nyppäsin toisen letkun irti käydessä kun liitos oli vähä löysä ja aattelin kiristää
Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.
Mitä tämä lyhenne näistä vaihtoehdoista tarkoittaa?
http://fi.wikipedia.org/wiki/ATF
http://fi.wikipedia.org/wiki/ATF
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243
Juhani 1243
- Timppi
- Viestit: 743
- Liittynyt: 04 Heinä 2009 00:00
- Yccf:n luottamustoimet: 2009 Länkkärineuvoston jäsen,
2010-2015 Hallituksen jäsen
2010-2012 Messuvastaava
2012-2013 Varapuheenjohtaja
2013-2015 Puheenjohtaja - Moottoripyörä: Harley Davidson V-Rod
- Oikea nimi: Timo Virtanen
Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.
Yks tylsempi vaihtoehto saattas olla Automatic Transmission Fluid, vaikka oishan se komeeta, jos tommosen hävittäjä-lentsikan vetäsis...
..... ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen ......
Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.
Yhtä merkittävä tapaus ko kusaseisit valtamereen
Tämon vielä lekendaarisempaa !
- Petri
- Viestit: 644
- Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
- Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
- Moottoripyörä: Wild Star
- Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com
Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.
Ei siinä putkessa ole kuin puolikas desi öjyä ja kyllä se ATF jatkaa aika vikkelästi pakoputken puolelle, hiukan voi savuttaa.
Olisimmepa nähneet ilmeesi
Joskus luin tuolta että joku laittaa öjyä tulpanreijästä talviseisonassa.
Laita sinne putkeen vaikka moottoriöljyä, voi olla parempaakin ettei ole liian notkeeta. Se ATF oli vain tyylikkäämmän näköistä
Olisimmepa nähneet ilmeesi
Joskus luin tuolta että joku laittaa öjyä tulpanreijästä talviseisonassa.
Laita sinne putkeen vaikka moottoriöljyä, voi olla parempaakin ettei ole liian notkeeta. Se ATF oli vain tyylikkäämmän näköistä
Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.
joo laitoin varoks vielä delvaccia perään
ilmeeni lienee kyllä vähintäänkin hämmentynyt kun savut lykkäs pihalle,aluks vaan luulin että nyt se paska hajos kun en tajunnu ekaan 2 sekunttiin tuota letku yhteyttä.sitten vasta tuli itellekin hauskaa kun emäntä huutaa talolta 20 metrin päästä täysiä että OOKKO KUNNOSSA!nousi meinaan aika sankka savu talllista
ilmeeni lienee kyllä vähintäänkin hämmentynyt kun savut lykkäs pihalle,aluks vaan luulin että nyt se paska hajos kun en tajunnu ekaan 2 sekunttiin tuota letku yhteyttä.sitten vasta tuli itellekin hauskaa kun emäntä huutaa talolta 20 metrin päästä täysiä että OOKKO KUNNOSSA!nousi meinaan aika sankka savu talllista
Re: Virre imaisi öljyä synkatessa.
aika helposti se öljy sinne ujuu...
xv 1100:ssa joutuu paneen ekax noi letkut kiinni (ettei polta itteensä kuumassa koneessa) ja sitten käytteleen koneen kuumax jolloin kierrokset on aikas isot alussa ja jos on heittoo niin öljy matkailee sinne toiseen pyttyyn joutuusasti. säätöliike ruuvissa on aika pieni, puoleen ja toiseen.
oon huomannu että ilmakuplaakin pyrkii jopa (paksun) moottoriöljynpatsaan läpi meneen...
vai johtuuko sitten siitä että nipan kohdalta olis ohivuotoo - tarviskos klemmarit....???
heittääkö kellään säätö kierrosten mukaan - pienillä (tyhjäkäynti - 1000 rpm) eka imee, ja isoilla (3000rpm) toinen imee itteensä kohti; kumman mukaan sitten säätäs kohdalleen?? ero ei oo iso, hiljaksiin vaan alkaa öljypatsas mateleen toiseen suuntaan.
Ludwig
xv 1100:ssa joutuu paneen ekax noi letkut kiinni (ettei polta itteensä kuumassa koneessa) ja sitten käytteleen koneen kuumax jolloin kierrokset on aikas isot alussa ja jos on heittoo niin öljy matkailee sinne toiseen pyttyyn joutuusasti. säätöliike ruuvissa on aika pieni, puoleen ja toiseen.
oon huomannu että ilmakuplaakin pyrkii jopa (paksun) moottoriöljynpatsaan läpi meneen...
vai johtuuko sitten siitä että nipan kohdalta olis ohivuotoo - tarviskos klemmarit....???
heittääkö kellään säätö kierrosten mukaan - pienillä (tyhjäkäynti - 1000 rpm) eka imee, ja isoilla (3000rpm) toinen imee itteensä kohti; kumman mukaan sitten säätäs kohdalleen?? ero ei oo iso, hiljaksiin vaan alkaa öljypatsas mateleen toiseen suuntaan.
Ludwig
- Petri
- Viestit: 644
- Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
- Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
- Moottoripyörä: Wild Star
- Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com
Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.
DS 1100 kun säätelin niin kyllä se kierroksilla alko imeen muistaakseni etummaista enemmän, säädöt muistaakseni tein tyhjäkäynnillä tai saatto olla vähän kierroksiakinludwig kirjoitti: heittääkö kellään säätö kierrosten mukaan - pienillä (tyhjäkäynti - 1000 rpm) eka imee, ja isoilla (3000rpm) toinen imee itteensä kohti; kumman mukaan sitten säätäs kohdalleen?? ero ei oo iso, hiljaksiin vaan alkaa öljypatsas mateleen toiseen suuntaan.
Ludwig
Re: Virre imaisi öljyä synkatessa.
jo heittoo on mullakin aikalailla,nousee kierroksilla jopa 30 cm eri tasoon öljypinnat putkissa.itse olen säätäny ne kohilleen 2500rpm,koska kukas se ny tyhjäkäynnillä ajeleeludwig kirjoitti:
heittääkö kellään säätö kierrosten mukaan - pienillä (tyhjäkäynti - 1000 rpm) eka imee, ja isoilla (3000rpm) toinen imee itteensä kohti; kumman mukaan sitten säätäs kohdalleen?? ero ei oo iso, hiljaksiin vaan alkaa öljypatsas mateleen toiseen suuntaan.
Ludwig
Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.
Tein DS650:een pikku konversion, kun poistin AISsin. Siitä vapautui putkea sen verran, että vedin toiseen kaasuttimen nippaan noin 15cm letkun. Toisessahan se oli jo valmiina (siinä AISsiin menneessä). Biltemasta löytyi toinen 5mm letkuliitin eurolla (amerikan katalogeissa osan hinta on jotain 28$). Nyt ei sormet pala säädettäessä, kun nippelit on kylmemmällä alueella (eikä idea ole oma vaan blogattu tuolta, ameriikan murteella: "http://www.stargis.net/webslinger/Docs/CarbSync.pdf"