Virre imaisi ATF:fää synkatessa.

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
Pietu
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Touko 2010 19:15
Moottoripyörä: 1100 Virago

Virre imaisi ATF:fää synkatessa.

Viesti Kirjoittaja Pietu »

onko mitään tietoo lieneekö kuinka vaarallista tommonen myrkky palotapahtumassa :oops: .öljyähän se vaan on mutta kannattaisko tehä jotain esim normaali öljyä pyttyyn vähän tms.ja tää ei ollu vahinko vaan tyhmyyttä kun nyppäsin toisen letkun irti käydessä kun liitos oli vähä löysä ja aattelin kiristää :shock:

Avatar
Juhani
Viestit: 188
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:53
Moottoripyörä: XVS 650 Custom -97

Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Mitä tämä lyhenne näistä vaihtoehdoista tarkoittaa?
http://fi.wikipedia.org/wiki/ATF
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243

Avatar
Timppi
Viestit: 743
Liittynyt: 04 Heinä 2009 00:00
Yccf:n luottamustoimet: 2009 Länkkärineuvoston jäsen,
2010-2015 Hallituksen jäsen
2010-2012 Messuvastaava
2012-2013 Varapuheenjohtaja
2013-2015 Puheenjohtaja
Moottoripyörä: Harley Davidson V-Rod
Oikea nimi: Timo Virtanen

Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.

Viesti Kirjoittaja Timppi »

Yks tylsempi vaihtoehto saattas olla Automatic Transmission Fluid, vaikka oishan se komeeta, jos tommosen hävittäjä-lentsikan vetäsis... :ugeek:
..... ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen ......

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.

Viesti Kirjoittaja Oula »

Yhtä merkittävä tapaus ko kusaseisit valtamereen
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Avatar
Petri
Viestit: 644
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
Moottoripyörä: Wild Star
Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com

Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.

Viesti Kirjoittaja Petri »

Ei siinä putkessa ole kuin puolikas desi öjyä ja kyllä se ATF jatkaa aika vikkelästi pakoputken puolelle, hiukan voi savuttaa.
Olisimmepa nähneet ilmeesi :lol: :lol: :lol:
Joskus luin tuolta että joku laittaa öjyä tulpanreijästä talviseisonassa.

Laita sinne putkeen vaikka moottoriöljyä, voi olla parempaakin ettei ole liian notkeeta. Se ATF oli vain tyylikkäämmän näköistä 8-)

Pietu
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Touko 2010 19:15
Moottoripyörä: 1100 Virago

Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.

Viesti Kirjoittaja Pietu »

joo laitoin varoks vielä delvaccia perään :mrgreen:
ilmeeni lienee kyllä vähintäänkin hämmentynyt kun savut lykkäs pihalle,aluks vaan luulin että nyt se paska hajos kun en tajunnu ekaan 2 sekunttiin tuota letku yhteyttä.sitten vasta tuli itellekin hauskaa kun emäntä huutaa talolta 20 metrin päästä täysiä että OOKKO KUNNOSSA!nousi meinaan aika sankka savu talllista :lol:

ludwig
Viestit: 42
Liittynyt: 16 Helmi 2009 19:48

Re: Virre imaisi öljyä synkatessa.

Viesti Kirjoittaja ludwig »

aika helposti se öljy sinne ujuu...

xv 1100:ssa joutuu paneen ekax noi letkut kiinni (ettei polta itteensä kuumassa koneessa) ja sitten käytteleen koneen kuumax jolloin kierrokset on aikas isot alussa ja jos on heittoo niin öljy matkailee sinne toiseen pyttyyn joutuusasti. säätöliike ruuvissa on aika pieni, puoleen ja toiseen.

oon huomannu että ilmakuplaakin pyrkii jopa (paksun) moottoriöljynpatsaan läpi meneen...
vai johtuuko sitten siitä että nipan kohdalta olis ohivuotoo - tarviskos klemmarit....???

heittääkö kellään säätö kierrosten mukaan - pienillä (tyhjäkäynti - 1000 rpm) eka imee, ja isoilla (3000rpm) toinen imee itteensä kohti; kumman mukaan sitten säätäs kohdalleen?? ero ei oo iso, hiljaksiin vaan alkaa öljypatsas mateleen toiseen suuntaan.

Ludwig

Avatar
Petri
Viestit: 644
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
Moottoripyörä: Wild Star
Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com

Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.

Viesti Kirjoittaja Petri »

ludwig kirjoitti: heittääkö kellään säätö kierrosten mukaan - pienillä (tyhjäkäynti - 1000 rpm) eka imee, ja isoilla (3000rpm) toinen imee itteensä kohti; kumman mukaan sitten säätäs kohdalleen?? ero ei oo iso, hiljaksiin vaan alkaa öljypatsas mateleen toiseen suuntaan.

Ludwig
DS 1100 kun säätelin niin kyllä se kierroksilla alko imeen muistaakseni etummaista enemmän, säädöt muistaakseni tein tyhjäkäynnillä tai saatto olla vähän kierroksiakin :roll:

Pietu
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Touko 2010 19:15
Moottoripyörä: 1100 Virago

Re: Virre imaisi öljyä synkatessa.

Viesti Kirjoittaja Pietu »

ludwig kirjoitti:
heittääkö kellään säätö kierrosten mukaan - pienillä (tyhjäkäynti - 1000 rpm) eka imee, ja isoilla (3000rpm) toinen imee itteensä kohti; kumman mukaan sitten säätäs kohdalleen?? ero ei oo iso, hiljaksiin vaan alkaa öljypatsas mateleen toiseen suuntaan.

Ludwig
jo heittoo on mullakin aikalailla,nousee kierroksilla jopa 30 cm eri tasoon öljypinnat putkissa.itse olen säätäny ne kohilleen 2500rpm,koska kukas se ny tyhjäkäynnillä ajelee ;)

Avatar
akkipaa
Viestit: 166
Liittynyt: 23 Huhti 2009 14:32
Moottoripyörä: Yamaha XVS 650 Drag Star Classic

Re: Virre imaisi ATF:fää synkatessa.

Viesti Kirjoittaja akkipaa »

Tein DS650:een pikku konversion, kun poistin AISsin. Siitä vapautui putkea sen verran, että vedin toiseen kaasuttimen nippaan noin 15cm letkun. Toisessahan se oli jo valmiina (siinä AISsiin menneessä). Biltemasta löytyi toinen 5mm letkuliitin eurolla (amerikan katalogeissa osan hinta on jotain 28$). Nyt ei sormet pala säädettäessä, kun nippelit on kylmemmällä alueella (eikä idea ole oma vaan blogattu tuolta, ameriikan murteella: "http://www.stargis.net/webslinger/Docs/CarbSync.pdf"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”