Venttiilien säätö Viragoon

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
Tero2666
Viestit: 39
Liittynyt: 13 Syys 2010 20:38
Moottoripyörä: Virago 535 -00

Venttiilien säätö Viragoon

Viesti Kirjoittaja Tero2666 »

Moro. Ajokuume alkaa pukkaamaan ja kilometrit mittarissa alkaa näyttää siltä että venttiilien säätö (ainakin tarkistus) olisi paikallaan. Antti Ekolalta löytyy pätevän oloiset ohjeet, mutta hivenen hirvittää näin ensikertalaista. Ajattelin silti yrittää, kun muuten on niin miellyttävän helppo pyörä huoltaa itse. Sattuisiko kenelläkään olemaan kuvia ja/tai jos on säätö pikapuoliin edessä, niin viitsisikö samalla moisia ottamaan?

Pietu
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Touko 2010 19:15
Moottoripyörä: 1100 Virago

Re: Venttiilien säätö Viragoon

Viesti Kirjoittaja Pietu »

ei se oo muuta kuin vena näkyviin eli kansi pois eestä ja säätämään,siinä ei kuvat paljoo auta paitsi jos et edes tiedä missä ne venttiilit sijaitsee ;) siinä kohtaa neuvo on että unohda koko homma.
ja ookko käyttäny hakua,siitä löytyy kyllä tietoo.

Tero2666
Viestit: 39
Liittynyt: 13 Syys 2010 20:38
Moottoripyörä: Virago 535 -00

Re: Venttiilien säätö Viragoon

Viesti Kirjoittaja Tero2666 »

Kyllä mä just sentään tiedän mistä venat löytyy, ja jopa uskaltaisin väittää tunnistavani ne :lol: Ongelma vain on siinä, että sitä ei viitsisi irroittaa yhtään ylimääräistä osaa, ja jotenkin en vain onnistu hahmottamaan miten venojen kimppuun pääsee helpoiten. Ainakin lontoonkielisillä sivuilla kovin sanotaan että tankkia ei tarvitse tyhjentää ja irroittaa, vaan riittää kun nostaa takapäästä pari tuumaa ylös, mutta mä en ainakaan hiffannut mitä hyötyä tästä olisi kun mitään sen enempää ei tullut käsien ulottuviin. Kuvahaullakaan ei onnannut.

Ehkä mä vaan odotan että joku kokeneempi remonttireiska lukee tämän ja viitsii ottaa kuvia samalla kun tekee tarkistuksen :D

Avatar
Stefan
Viestit: 138
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:44
Yccf:n luottamustoimet: Kansainvälisten asioiden hoitaja 2002-2004 (?), Etelän kuvernööri 2002 (?)
Moottoripyörä: Chang Jiang 750 -72, BMW K1200LT -06

Re: Venttiilien säätö Viragoon

Viesti Kirjoittaja Stefan »

Ainakin Virago 1000 onnistuu ilman tankin irroittamista :o
A man gotta do what a man gotta do!

Avatar
jerkku63
Viestit: 119
Liittynyt: 10 Joulu 2009 18:35
Moottoripyörä: yamaha xv 1100 viraco

Re: Venttiilien säätö Viragoon

Viesti Kirjoittaja jerkku63 »

juu onnistuu,ahdasta on mutta onnistuu..

Pietu
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Touko 2010 19:15
Moottoripyörä: 1100 Virago

Re: Venttiilien säätö Viragoon

Viesti Kirjoittaja Pietu »

ethän säädön jälkeen kiristäny niitä venakoppia liikaa ja päässy kierteistä eroon,niitä ei parane hampaat irvessä kiinni laittaa,kahden sormen hellä kiristys ja hyvin on pysyny.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”