Virago 1000 tyhjäkäyntiseokset...

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
Rappio-Riku
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Kesä 2010 11:07
Yccf:n luottamustoimet: Euroopan omistaja,aurinkoinen isä...
Moottoripyörä: K 750-62,Virago 1000-87

Virago 1000 tyhjäkäyntiseokset...

Viesti Kirjoittaja Rappio-Riku » 22 Heinä 2017 13:18

Potilas on Virago 1000-86,parjatuilla Hitachi-kaasuttimilla,ongelmana on liian rikas tyhjäkäyntiseos,ei siedä ryyppyä,pakokaasut löyhkää rikkaalle.Vika tuli kun poistin ilmavuodot,sitä ennen kävi laihalla...Elikkä mitä se seosruuvi tässä tapauksessa säätää,ilmaa vai bensan määrää?Tähän on olemassa erilaisia nyrkkisääntöjä,henkilökohtainen veikkaukseni =ilmaa.Mutta joku varmasti tietää,niin ei tarvisi lähtä yritys/erehdys-linjalle.Vielä kivampi jos joku tietää auki-kierrosten määrän,edes suunnilleen...Nimim.Toivossa eläen :?

Avatar
Stefan
Viestit: 138
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:44
Yccf:n luottamustoimet: Kansainvälisten asioiden hoitaja 2002-2004 (?), Etelän kuvernööri 2002 (?)
Moottoripyörä: Chang Jiang 750 -72, BMW K1200LT -06

Re: Virago 1000 tyhjäkäyntiseokset...

Viesti Kirjoittaja Stefan » 27 Heinä 2017 22:17

Säätää bensan määrää.

Alla kopioitu mun vanha vastaus toiseen ongelmaan, tyhjäkäyntipiirit tukossa, mutta auttanee vähän:

Minulla oli vastaava ongelma pitkän seisonnan jälkeen. Kaasareiden tyhjäkäyntipiirit osittain tukossa, ei auta vaikka suuttimet ok. Bensa riittää tyhjäkäynnille mutta ei lisäkierroksille. Huonoin käyntialue 1000 - 3000 rpm. Tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa osittain jopa 3000 rpm:ään. Kovilla kierroksilla taas ei mitään ongelmia koska silloin saa bensaa toista reittiä. Suosittu kaasareiden säätöruuvi vaikuttaa pelkästään tyhjäkäyntipiirin seokseen, joten sen vaikutus yleiskäyntiin ja tulppien väriin on mielestäni liioiteltu. Vaikuttaa kyllä tyhjäkäyntiin sekä moottorijarrutuksen aiheuttamaan pamahdukseen. Mutta, mutta, sen ruvin alla oleva hyvin kapea ja pieni kumitiiviste on per...stä. Se nimittäin taipuu, vääntyy tai rikkoontuu helposti ja sitten menee tulppana tyhjäkäyntipiiriin. Olette varmaan poistaneet nämä ruuvit kaasareiden puhdistusrituaalissa, mutta ovatko nämä tiivisteet sekä se ohut prikka jousineen varmasti kunnossa ja siellä missä kuuluvat olla?

Jos tyhjäkäyntiseos todella on liian rikas pelkään että sinä tai joku entinen omistaja on pilannut ruuvien tiivisteet/prikat/jouset jolloin tarvitset ao varaosasetin.

En muista enää auki-kierrosten määrää (olisiko kuitenkin ollut 2.5-3 kierrosta?)

Saattaa olla että tarvitset tällaista http://www.ebay.com/itm/1x-YAMAHA-84-85 ... Bg&vxp=mtr
A man gotta do what a man gotta do!

Rappio-Riku
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Kesä 2010 11:07
Yccf:n luottamustoimet: Euroopan omistaja,aurinkoinen isä...
Moottoripyörä: K 750-62,Virago 1000-87

Re: Virago 1000 tyhjäkäyntiseokset...

Viesti Kirjoittaja Rappio-Riku » 30 Heinä 2017 22:21

Siis bensaa...Kokeillaapas säätää ennenkuin aletaan muihin toimenpiteisiin,on meinaan ahterista se kaasarinirroitusprosessi tässä vehkeessä.Kiitos!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”