xvs 1100A etupyörän irroitus

Täältä löytyy apua, jos mielii isomman takarenkaan alle laittaa, tai jos etuhaarukan jousitus tuntuu löysältä, tai tarttis saada taakse lyhyemmät ja jäykemmät jouset.
Eeva
Viestit: 290
Liittynyt: 08 Loka 2008 07:33
Moottoripyörä: 1100 DS Classic

xvs 1100A etupyörän irroitus

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Kuukauden vanha eturengas tyhjä! Tarkoitus huomenna irroittaa etupyörä ja viedä tutkittavaksi mikä homman aiheutti ja mitä tilalle ->uusi sisärengas :D vai koko paketti :(
Minulla on mpn tunkki, lautoja tukemaan mptä.
Eka kysymys kuuluu: Mitä kaikkea on hyvä tehdä jottei mp pääse kaatumaan, tai kellahtamaan nokilleen?
Toka kysymys kuuluu: Onko vaikea irroittaa etupyörä ja saada se takaisin paikoilleen? Tarviiko siinä jotain ihmeosaamista ja ihmetyökaluja.

Terveisin asiasta mitään ymmärtämätön Eeva. Minulla on Sussun lisäksi myös kaksikätinen apuri.
Jäsennumero 1482

Avatar
Petri
Viestit: 644
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
Moottoripyörä: Wild Star
Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com

Re: xvs 1100A etupyörän irroitus

Viesti Kirjoittaja Petri »

Itse olen tehnyt näin.
Jarrusatulat irti jätetään roikkumaan jarruletkujen varaan, helpottaa renkaan takaisinlaitossa kun on irti. jarrukahvaan ei saa nyt koskea.
Alhaalta oikean puolen kuusiokoloruuvi pois.
Aukaistaan samaltapuolen etuakseli (pitkä pultti) kierroksen verran.
Nämä on hyvä tehdä ennen nostoa kun mopo on vielä tukevasti maassa.

Tuohon nostoon en uskalla sanoa mitään kun mulla on custom ja sulla classic malli jossa etulokari on ahtaampi.
Muut neuvokoon tämän kohdan.

Kun eturengas on ilmassa otetaan etuakseli pois jolloin rengas ja sen sivulla 2kpl holkkeja irtoo.

Takaisin laitossa on ensin hyvä jollakin esim. isolla meisselillä levittää jarrupaloja (jarrumäntiä sisään) jotta ne saa takaisin helpommin, pienikin määrä riittää.
Pyörä ja holkit paikallee, tämä onkin haastavin vaihe pyörä, holkit ja samaan aikaan akselikin pitäs laittaa, hyvä olla joku kaverina, pultti kiinni, pyörä alas tukevasti maahan, akselipultin kiristys, lukitus kuusiokolopultti, jarrusatulat kiinni.

Tässä vaiheessa pumpataan etujarrua niin että jarrupalat on palautun lähelle jarrulevyä
Minä unohdin, olisittepa nähnyt ilmeeni ekassa risteyksessä :o
Se akseli saattaa olla vähän jumissa sielä mutta pitkällä tapilla ja vasaralla se sieltä lähtee.

Kuukauden vanha rengas, vaihdatikko samalla sisäkumin ja vannenauhan, ne kannattaa vaihtaa aina kun päälikummikin.

Petri
0400 677285
Viimeksi muokannut Petri, 25 Heinä 2011 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eeva
Viestit: 290
Liittynyt: 08 Loka 2008 07:33
Moottoripyörä: 1100 DS Classic

Re: xvs 1100A etupyörän irroitus

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Kiitos Petri, just tuollaisia neuvoja tarvitsin :D
Ja juu kaikki vaihdettiin kun ed. eturengas laitettiin.
Jäsennumero 1482

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Renkaat, jarrut ja jousitus”