takajousen esijännityksen säätö 1100 dragstar
takajousen esijännityksen säätö 1100 dragstar
Pitäis säätää esijännitystä hieman, kun tuntuu "pohjaavan" joskus. Jousen olen saanut näkyviin. Käsittääkseni kääntämällä vastapäivään säätörengasta jousitus jäykkenee. Pitääkö purkaa työkalu-/akkukotelot. Säätöasentoja ilmeisesti 7. Mistä tiedän että olen saanut säädettyä esijännitystä esim. yhden pykälän, naksahtaako säätörengas uuteen "koloon" vai onko olemassa joku säätömerkki. Kuinka homma parhaiten kävisi?
Re: takajousen esijännityksen säätö 1100 dragstar
MOI. Käyttöohjekirja kertoo seuraavaa. Takaiskuvaimentajan säätö. Takaiskunvaimentaja on kuljettajan istuimen alla.Takaiskunvaimentimessa on jousen esijännityksen säätörengas. Säätö tehdään seuraavasti. TÄRKEÄÄ: Älä yritä säätää jousen esijännitystä maksimi-ja minimiasetusten yli. 1. Irroita kuljettajan istuin. 2.(kolme muovi niittiä) Irroita niitit painamalla niiden kohtaa sisään ruuvitaltalla ja vetämällä niitit ulos. 3. Käännä käynistysyksikön kansi auki oikealle(kaasukahvan puolelle) 4. (taas niitit 3x) Irroita lokasuoja poistamalla niitit. 5.(nyt pitäisi näkyä säätörengas ja asennonilmaisin) tarvitaan erikois avain. Jos haluat lisätä jousen esijännitystä eli jäykistää jousta, käännä säätörengasta vastapäivään(kellokävelee myötäpäivää) , jos haluat pehmentää jousitusta käännä säätörengasta myötäpäivään. 6. Varmista että säätörenkaan lovi ja takaiskunvaimentimen asennonilmaisin ovat kohdakkain. kolot 1 ja 2 ovat pehmeä jousitus kolo 3 on vakio, 4,5,6 ja 7 on jäykkä jousitus HUOM:Käytä esijännityksen säätöihin työkalusarjan erikoisavainta. 7. Laita lokasuoja ja käynistysyksikön kansi paikalleen. HUOM: Kun asetat niitin paikalleen ,paina ensin tappia alhaalta päin, kunnes se työntyy ulos niitin kannasta. Aseta sen jälkeen niitti paikalleen ja paina tappi alas, kunnes sen pää on samalla tasolla niitin kannan kanssa. 8. Kiinnitä kuljettajan istuin. näin kertoo ohjekirja moi.
Re: takajousen esijännityksen säätö 1100 dragstar
Kiitos vaivannäöstäsi, tuota ohjekirjaa kun ei ole. Ohjeiden mukaan takajousi avautuikin näkyviin. Irroittelin työkalukotelon, joten sain jousen paremmin näkyviin. Mulla oli esijännityksen säätökohtia 9.
(Netistä selvittelin että on kahdenlaisia). Homma hoitui, kiitokset avusta vielä kerran.
(Netistä selvittelin että on kahdenlaisia). Homma hoitui, kiitokset avusta vielä kerran.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 13 Helmi 2012 20:18
- Moottoripyörä: BMW R1200GSA, Suzuki GS450S vm1986
- Oikea nimi: Jani Mäkynen
Re: takajousen esijännityksen säätö 1100 dragstar
Mää kokeilunhaluisena ja tyhmänrohkeena kokeilin säätää ilman loksun irroitusta. Onnistuu mut aika näpräämistä kun ei oikee nää ja tilaa ei oo!
Tietenkin muut listalta oli höllätty + tarakka, kun ottaa melkee kii takapenkkiin...
Tietenkin muut listalta oli höllätty + tarakka, kun ottaa melkee kii takapenkkiin...
BMW R1200GSA
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S
Re: takajousen esijännityksen säätö 1100 dragstar
löytyi pienen haeskelun jälkeen linkki jousen säätöön:
http://www.youtube.com/watch?v=oRL5v9L6W0E
http://www.youtube.com/watch?v=oRL5v9L6W0E