Sivu 2/3

Re: Tehojen pudotus 25 kw

Lähetetty: 16 Helmi 2010 20:17
Kirjoittaja 1397
Nyt on ihan pakko kysäistä "blondikysymys", että miksi on ostettava "iso" pyörä, jota sitten heti ollaan kuristamassa?

- anne -

Re: Tehojen pudotus 25 kw

Lähetetty: 16 Helmi 2010 20:56
Kirjoittaja kake
1397 kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysäistä "blondikysymys", että miksi on ostettava "iso" pyörä, jota sitten heti ollaan kuristamassa?

- anne -
Mikäpä olisi sellainen pyörä, jossa olisi jonkin verran pyörän tuntua, ja tehoja alle 25 kw?

Re: Tehojen pudotus 25 kw

Lähetetty: 17 Helmi 2010 14:44
Kirjoittaja Ves@
1397 kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysäistä "blondikysymys", että miksi on ostettava "iso" pyörä, jota sitten heti ollaan kuristamassa?
Näin toimien kuristustarpeen poistuessa käytössä on heti riittäväntehoinen moottoripyörä, ilman että
tarvitsee heti pyöräkauppaan lähteä.

Re: Tehojen pudotus 25 kw

Lähetetty: 18 Helmi 2010 10:02
Kirjoittaja ludwig
kyllä toi ihan aiheellinenkin kysymys oli että mix pitää... koko 25 kW rajoituksen tarkoitus hämärtyy... (kai se rajoitus on tarpeellinen - vai onko, ja onko sopiva...?)
itse hakisin mieluummin pyörää joka olis rakennettu tohon tehoon eli olis kevyt ja ripee tohon tehoon nähden.

toki tää on makuasiakin, mutta jos kattelis asiaa vaikka tältä kantilta:
kun 'isosta' raskaasta pyörästä pudottaa ne alkuunkin suht pienet tehot vielä pienemmiksi, tuleeko siitä sitten oikeesti niin 'hieno' ajettava? nimittäin jos tyytyis kevyeen pyörään jossa se 25 kW toimii (edes jotenkuten) teho/painosuhteessa, niin vois aatella että ajokin olis kohdillaan. kun sitten saa ajaa mimmosella tykkää, ei se vaihto uuteen pyörään liene maailman suurin ongelma - haluaahan se seuraavakin uusi tulokas sellaisen 25 kW:sen pyörän ajoon...

esim. 535 virre on aika kepee meneen 35 kW:na, mutta onnetonta se rupee oleen jos 10 kW ottaa pois - mieluummin panis 10 lisää - sitten kun alkukankeus katoo ja kilometrejä rupee oleen mukavasti takana...

keväänodotusterveisin - koskas ne tiet muuttuis sulix....

Ludwig :)

Re: Tehojen pudotus 25 kw

Lähetetty: 18 Helmi 2010 16:57
Kirjoittaja brisco county jr
No niin laitan nyt omakohtaisen kokemuksen tosta tehojen pudotuksesta,kyseessä 750xv 95 virago josta tehon pudotus 25kwsi on hoidettu yksinkertaisesti kaasukahvan liikettä rajoitamalla.Ei kyllä tunnu misään tuo rajoitus, hyvin pärjää muun liikenteen mukana ja kiihdytyksisäkin kerkee hyvin ohi turvalisesti. ;) ;) 8-)

Re: Tehojen pudotus 25 kw

Lähetetty: 19 Helmi 2010 01:48
Kirjoittaja Ville
Tämä kysymys poikkeaa hieman aiheesta, muttei paljoa..
Elikkäs meikälä lukkee rekisteriotheessa 25kw (saksan tuontipyöriä), vaikka liikheessä otethiin kuristukset pois (pieni metallipala mikä rajotti kaasuvaijerin toimintaa), sekä tieten väärä tyyppimerkintä classic, vaikka pitäs olla customi.

Kysymys on: jos halvaa laittaa rekisteriotheen ajanmukaseksi, pittääkö käyttää muutoskatsastuksessa?
Entä jos ei halva muuttaa otetta, niin mitä haittoja tullee jos kohale ossuu tarkkanäkönen poliisi? :roll:

Re: Tehojen pudotus 25 kw

Lähetetty: 23 Touko 2010 18:34
Kirjoittaja Das Fette Sau
Ville kirjoitti:
Kysymys on: jos halvaa laittaa rekisteriotheen ajanmukaseksi, pittääkö käyttää muutoskatsastuksessa?
Entä jos ei halva muuttaa otetta, niin mitä haittoja tullee jos kohale ossuu tarkkanäkönen poliisi? :roll:

A) Pittää, kun ei kerta oo 25kW vaikka niin lukee. Maksaa mp:lle yleensä luokkaa 50 e.

B) Tod.näk. lähtee kilvet, koska tehot ei vastaa lähimainkaan rek.otteeseen merkittyjä, mutta tuskinpä huomaavat, ellet anna aihetta epäillä ajamalla tutkaan lukemat, mitkä ei 25 kW vehkeellä onnistus. Huolestuneempi olisin siuna siitä, että jos ajat lepikkoon ja vakuutusyhtiön tarkastaja toteaa, että tää ei ookkaan 25kW vaikka pitäs olla, nii voi olla aika hankala saada täysiä korvauksia (jos saat ollenkaan), koska oot todennäköisesti maksanut koko ajan vaan 25kW vehkeen vakuutusmaksua, joka on varmaan aika paljon vähemmän kun kuristamattoman, koska summa määräytyy mm. teho:paino -suhteen mukaan. Jos vakuutusyhtiön tiedot siun pyörästä ei vastaa totuutta, nii mielellään ottavat vahinkotapauksessa isonkin osan korvaussummasta pois, elleivät peräti kokonaan.

Re: Tehojen pudotus 25 kw

Lähetetty: 23 Touko 2010 22:27
Kirjoittaja Ville
Das Fette Sau kirjoitti: Huolestuneempi olisin siuna siitä, että jos ajat lepikkoon ja vakuutusyhtiön tarkastaja toteaa, että tää ei ookkaan 25kW vaikka pitäs olla, nii voi olla aika hankala saada täysiä korvauksia (jos saat ollenkaan), koska oot todennäköisesti maksanut koko ajan vaan 25kW vehkeen vakuutusmaksua, joka on varmaan aika paljon vähemmän kun kuristamattoman, koska summa määräytyy mm. teho:paino -suhteen mukaan. Jos vakuutusyhtiön tiedot siun pyörästä ei vastaa totuutta, nii mielellään ottavat vahinkotapauksessa isonkin osan korvaussummasta pois, elleivät peräti kokonaan.
Hyvä pointti, tuota mie en ajatelu ollenkhaan.. :shock: mie kyllä maksan vakuutukset kuutioitten mukhaan, ettei siinä pitäs olla probleemaa, mutta olen tovenu, että nuot vakuutustarkastajat ettii kaikki porshaanreijät välttääksheen maksamasta.
Kiitos, Das Fette Sau. :D

Re: Tehojen pudotus 25 kw

Lähetetty: 27 Elo 2010 12:08
Kirjoittaja pyörät
Moi, ostin 535 viragon, kortti on kuitenkin vain välikortti. eli tehot ois minunkin puotettava 25 kw, nyt 34.
Kumpi tapa on helpompi/halvempi, siis ne jotkut prikat paikoilleen vai kaasukahvaan esto?

Korjaamoonhan pyörä on vietävä, tietääkö joku mitäs tulee maksamaan?

kiitos jo ennakkoon. tarja

Re: Tehojen pudotus 25 kw

Lähetetty: 27 Elo 2010 14:16
Kirjoittaja brisco county jr
pyörät kirjoitti:Moi, ostin 535 viragon, kortti on kuitenkin vain välikortti. eli tehot ois minunkin puotettava 25 kw, nyt 34.
Kumpi tapa on helpompi/halvempi, siis ne jotkut prikat paikoilleen vai kaasukahvaan esto?

Korjaamoonhan pyörä on vietävä, tietääkö joku mitäs tulee maksamaan?

kiitos jo ennakkoon. tarja
Moroos yksinkertasin konsti, on rajoittaa tolla kaasukahvan liikeellä 70 astetta, 25 kw eikä olut kalis toimenpide. Joutui kylläkin penkittämään siinäkin, minulla operaatio tehtiin tohon 750 oston yhteydessä, ja sieltä hoitui myös katsastus oliskohan olut hintaa koko homalla 120 euroa. Erikseen tehtynä hinta vaihtelee 200-300 euroon penkityksineen. ;) ;)