XV535 tehon nosto

Lisää tehoa.
Täältä löytyy apua, jos on tarvis saada pari heppaa lisää.
Avatar
kaitsu
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Loka 2008 09:24
Yccf:n luottamustoimet: Pohjoisen kuvernööri 2007-2009 , hallituksen varajäsen 2008 -2010
Moottoripyörä: FJR 1300 2006

Re: XV535 tehon nosto

Viesti Kirjoittaja kaitsu » 24 Helmi 2012 10:54

Yleisimmin se kuristus taitaa olla imukurkuissa ja sieltä myös helpoiten todettavissa. Kurkuissa käytetään muistaakseni kolmea eri kokoa. Jos ei muistikuvat aivan houraa niin 20kW:n reikä on 16mm, 25 kW:n reikä 19mm ja täystehoinen on läpi torvenmitan suunnilleen saman kokoinen. Jos muuten ovat ehyet ja murtumattomat, niitä voi hoonata isommaksi, seinämässä riittää paksuutta. Noin kolme kesää takaperin laitoin yhteen mopoon uudet täystehot ja pari maksoi muistaakseni 115€.

Ai niin ja muista sitten ehdottomasti katsastaa uusille tehoille ;)
Jos tästä vielä selvitään niin sitten täysillä

juilhy
Viestit: 103
Liittynyt: 27 Heinä 2011 22:39
Moottoripyörä: Honda XL650V Transalp

Re: XV535 tehon nosto

Viesti Kirjoittaja juilhy » 24 Helmi 2012 12:03

Mistä hommasit kurkut? Netistä vai paikalliselta kauppiaalta?

Avatar
kaitsu
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Loka 2008 09:24
Yccf:n luottamustoimet: Pohjoisen kuvernööri 2007-2009 , hallituksen varajäsen 2008 -2010
Moottoripyörä: FJR 1300 2006

Re: XV535 tehon nosto

Viesti Kirjoittaja kaitsu » 24 Helmi 2012 12:38

Paikalliselta...
Jos tästä vielä selvitään niin sitten täysillä

Eljupido
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Touko 2012 01:26

Re: XV535 tehon nosto

Viesti Kirjoittaja Eljupido » 17 Touko 2012 01:31

Tuli itekki päräytettyä Fat pipet viagraan ja pitäs k&n suodatin ja dynojetin suuttimet lyödä tilaukseen nii mistä kannattais kysellä?

juilhy
Viestit: 103
Liittynyt: 27 Heinä 2011 22:39
Moottoripyörä: Honda XL650V Transalp

Re: XV535 tehon nosto

Viesti Kirjoittaja juilhy » 17 Touko 2012 10:26

Oiskohan tuo kuitenkin ollut jo tehtaalta lähtiessä 20 kW, kun runkonumero alkaa 3BR-... Oiskohan kellään tietoa tuosta sarjasta, kun en ole löytänyt mistään taulukosta tuolle 3BR alkuiselle vuosimalli tms. tietoa. Rekisteri otteen mukaan pyörä on otettu käyttöön 1991, mutta on tuontipyörä ja on vain merkintä vanhasta ulkomaan rekisteri numerosta, muuta siitä ei sitten löydykkään.

Avatar
Jannu
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Elo 2011 00:02
Moottoripyörä: Suzuki Intruder VS800

Re: XV535 tehon nosto

Viesti Kirjoittaja Jannu » 17 Touko 2012 22:42

Hoitz..

Semmonen kuvatus itellä, että 20kw ja 25kw on tehty kuristamalla pakaria ja imusarjaa. Jos täyden 34kw haluaa niin menee nokka-akselikin sitten vaihtoon; kaasarin säädöistä puhumattakaan...

Tuosa itellä on 20kw (3BR) ja siihen on pantu suorahkot putket, eli pakosarjan puolelta on holkit heivatut huit vi**uun *piip* ja alako käynti paranamenaan vasta sitten ko vaihto pääsuuttimia isompiin; nyt 142,5 (orig 20kw 137,5 ja 135)

Ajatuksena olis laitta vielä 25kw kurkut ( on 50e halvemmat ko 20kw kurkut..?!?) siis jos ne joutuu vaihtaan.

Mites, oon kuullu monenmoista kokemusta Dynojet kaasari"viritys"sarjasta; tekeekö sillä mitään?

t: mie
--2777

theodor
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Touko 2012 16:14

Re: XV535 tehon nosto

Viesti Kirjoittaja theodor » 20 Touko 2012 00:24

hei!

elikkäs itellä on juuri tuollainen alunperin 20kw 3br runkonumerolla oleva virago..
siihen on vaihdettu nyt kaikki muut osat vastaamaan täysitehoista (eli ne kumikurkut, suuttimet ja putkisto) paitsi sitten ne nokka-akselit.. tuntuu tuo kyllä tehokkaammalta nyt.. vois kyllä käyä jossain käyttää sitä tehon mittauksessa niin näkee sit paljon tehot noussu.. niin ja tämähän pitäis sit myös käyä muutos katastaa uusille tehoille..

mutta kysymys kuuluukin nyt että mites paljon noi nokka-akselit sit vaikuttaa tuohon tehoon? ei viittis ihan huvikseen alkaa vaihtaa tuohon niitä täystehosen nokkia jos niissä ei kovin paljoo eroo oo?

sitten olis vielä tarkotuksena vaihtaa tuohon ne dynojet suuttimet ja suorat putket..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viritys”