Kukaan "virittänyt 650 DS:ää?

Lisää tehoa.
Täältä löytyy apua, jos on tarvis saada pari heppaa lisää.
1969
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Loka 2008 22:16

Kukaan "virittänyt 650 DS:ää?

Viesti Kirjoittaja 1969 » 24 Maalis 2009 07:23

Onkos kellään piristettyä 650 ds jammua?
Mitä tehty ja millaisin seurauksin?

Vai sopiiko tähän se vanha viisaus että viritys onnistui kun tehot eivät laskeneet.
Ite ajattelin putkilla aloittaa, vai onko turhaa hommaa?

Avatar
Juhani
Viestit: 188
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:53
Moottoripyörä: XVS 650 Custom -97

Re: Kukaan "virittänyt 650 DS:ää?

Viesti Kirjoittaja Juhani » 24 Maalis 2009 21:35

Yleensä 650:n on vaihdettu avarammat putket, suuttimet vaihdettu ja vapaavirtaus suodatin asennettu. Näillä säädöillä saadaan jokunen lisä KW ulos.

Olen kyllä kuullut että olis porattu myös ylikokoon 700cc. Jenkeissä on myynnissä myös sylinterisarjoja joilla saadaan
kuutiota jopa 800cc.( Kotsivua kyseiseen virmaan on löydä)Mutta uskoisin että tälläisen kitin yhteydessä tulee koneen sisällekin uutta osaa joka kestäisi uudet tehot.
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243

Avatar
pänksi
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Loka 2008 17:49
Moottoripyörä: xvs 650 custom , Moto Guzzi v50"monza"

Re: Kukaan "virittänyt 650 DS:ää?

Viesti Kirjoittaja pänksi » 24 Maalis 2009 22:35

Tein pienen piristyksen : pääsuuttimien vaihto; koko mikuni 110,neulojen nosto yhdellä lovella,putsarinkoteloon kaksi tuuman reikää taakse ja 16x50 aukko etureunaan josta saadaan vähän painetta pönttöön.Seosruuvi 2.75 kierrosta auki.Putkissa 8 reikää päätylevyissä.Olen ollut tyytyväinen(koko viime kesä ajettu), selvästi kiihtyy ja vääntää alhaalla paremmin.Kustannus 2x4€(suuttimet).Kulutus 4.5.Huipuista en tiedä kun en tartte,pitkänmatkaa toista sataa :).Ohjeet 650 VStar C,C,&D sivulla(RAK). Paras vaihtoehto lienee Hyper Charger +suutinsarja+hyvät putket ja penkitys.Tosin en tiedä miten tota hc:tä voi penkissä" ahtaa".
ny se käy.. täh?

1969
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Loka 2008 22:16

Re: Kukaan "virittänyt 650 DS:ää?

Viesti Kirjoittaja 1969 » 25 Maalis 2009 07:04

Joo, jotain tuollaisia ajattelin itsekin.
Mistä ootte tilanneet tai ostaneet palikoita?
Lähinnä putkien toimittajat kiinnostaa. Niissä säästää helposti satasia jos löytää oiket linkit.
Suuttimet ja muu pienempi on suht samaa hintatasoa monessa paikassa.
Ja jos jollain ylimääräisi tehoputkia tallin nurkissa niin kiinnostaa.

Avatar
Upi
Viestit: 191
Liittynyt: 30 Elo 2009 09:04
Moottoripyörä: Yamaha Roadstar 1600

Re: Kukaan "virittänyt 650 DS:ää?

Viesti Kirjoittaja Upi » 19 Tammi 2010 00:26

Mitenhän tuon ahtamisen laita liene.
Osaa mikunin kaasareista ei sais ahtaa ollenkaan, vaan niiden olis saatava imeä tarvittava ilma.
Näin sano "viisaammat" miulle, että minkähän kastin mikunit räksässä liene sit on.
2277

Avatar
pänksi
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Loka 2008 17:49
Moottoripyörä: xvs 650 custom , Moto Guzzi v50"monza"

Re: Kukaan "virittänyt 650 DS:ää?

Viesti Kirjoittaja pänksi » 19 Tammi 2010 22:47

BDS28. Toi ahtaminen tässä yhteydessä on lainausmerkeissä. Kyse on käsittääkseni vain paremmin ilmaa saavasta ilmanputsarista ja pienestä paineesta ennen paperisuodatinta. Hyper Chargeriin tulee alipaineletkut kurkuilta joten "perhosia" ohjataan imusta.
ny se käy.. täh?

Avatar
Pähkönen
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Kesä 2010 10:49
Moottoripyörä: 650 Dragstar Classic

Re: Kukaan "virittänyt 650 DS:ää?

Viesti Kirjoittaja Pähkönen » 15 Syys 2010 07:40

Ite miettiny syksyn projektiksi tätä samaa ja vähän epäselvää, että kuinka paljon teholisäystä olisi luvassa. Ilmeisesti ihan huomattavasti jotta ajossa tuntee. Lähinnä juuri tuo väännön lisäys ja ehkä vähän kiihtyvyys olisi kiinnostava.
Pähkönen, Pekka Pähkönen ;-)

Avatar
-rane-
Viestit: 62
Liittynyt: 13 Loka 2008 15:04

Re: Kukaan "virittänyt 650 DS:ää?

Viesti Kirjoittaja -rane- » 15 Syys 2010 10:16

Vuonna yks ja kaks tuli kokeiltua noilla yllä mainituilla konsteilla (suuttimet, putsari, putket, säädöt) eri vaihtoehtoja. Dynossa suurimman tehon haaveilussa saimma aikaiseksi 34% lisää tehoa vain 1%:n väännön pienenemisellä. Väännön lisäys taas onnistui tehoa pudottamalla ja muuttamalla säätöjä, mutta noita käppyröitä mulla ei ole tallessa. Mitään järkeähän tuossa hommassa ei ole, mutta olipahan aikanaan mukavaa ajanvietettä. Viime vuosina olen aina silloin tällöin yrittänyt saada ääniä hiljaisemmaksi, joten pitäisikö tälle aiheelle avata uusii topiikki; suorien tai muuten vaan raiskattujen putkien vaimentaminen :D
Itse olen rakennellut erilaisia huiluja ja päätylaippoja, ja nyt mulla taitaa olla tötteröissä jo kahdet laipat peräkkäin (mukavaa vastapainoa konttorityöskentelylle).
... ajoneuvoon saa asentaa hyväksyttyjä liikenneturvallisuutta edistäviä laitteita

Avatar
pänksi
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Loka 2008 17:49
Moottoripyörä: xvs 650 custom , Moto Guzzi v50"monza"

Re: Kukaan "virittänyt 650 DS:ää?

Viesti Kirjoittaja pänksi » 15 Syys 2010 19:50

Eihän tässä maailmassa kaikki tosiaan tarvii olla niin järkevää ja totista toimintaa 8-). Ai niin suuttimet on nyt 112.5 ja putket, no antaa olla :roll:
ny se käy.. täh?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viritys”