Willeen Raaskin putket

Täältä löytyy apua, jos on mp:ssä liian tuhnuiset äänet.
WilleWallu
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:22

Willeen Raaskin putket

Viesti Kirjoittaja WilleWallu »

Tervehdys :!:

Vaihdoin willeen raaskin putket, aikaisemmat olivat alkuperäisistä jonkun itse avartamat putket josta näkyi läpi.

Mistäs tiedän pitäskö suuttmetkin vaihtaa, vai olisivatko jo vaihdettu ?

Ainakin toimi aivan moitteetta 60-70 kilsan lenkillä. vähän paukkui putkissa.

Avatar
riku
Viestit: 742
Liittynyt: 10 Loka 2008 11:06
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2007 -2010
Moottoripyörä: ROYAL STAR 1300 A TOUR CLASSIC -97 + perävaunu McAvec
Oikea nimi: RISTO SALO

Re: Willeen Raaskin putket

Viesti Kirjoittaja riku »

Sivulan Vesalta luultavasti oikea neuvo ongelmaasi 8-) 8-) 8-)

col10
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Helmi 2010 01:49

Re: Willeen Raaskin putket

Viesti Kirjoittaja col10 »

Moi! Minä laitoin Willeen aikoinani Raaskin putket ja vaihdoin myös suuttimen (175 muistaakseni), sekä avaramman ilmanputsarin. Pyörä muuttui tuhnusta hengittävämmäksi ja tehojakin ,kun oikein uskoi tuli merkittävästi. Myöhemmin korvasin nuo Raaskit matalammilla soundeilla vaihtamalla 2-1 putkeen.Suuttimet ja ilmanotot pysyivät entisillään.

WilleWallu
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:22

Re: Willeen Raaskin putket

Viesti Kirjoittaja WilleWallu »

Jep laitan suuttimet vaihtoon kun löysin Tuusmotorsista halavalla suutinsarjan 8-)

Jäi sinne ainakin K&N:n vapaavirtaus ilmansuodatin willeen puoleen hintaan, jos jotakuta kiinnostaa...

WilleWallu
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:22

Re: Willeen Raaskin putket

Viesti Kirjoittaja WilleWallu »

Nytpä tuntuu että toimii huonommin kun vaihoin suuttimen... siellä oli 165 ja laitoin 175. Ilmanputsari on vakio.

Tuntuu että jotenkin pistää hanttii suurilla kierroksilla, ehkä röpöttää kun laittaa hanan pohjaan.... kun pästää kaasua tulee pieni piikki, siis kaasu pohjassa, ja päästää vähän hisukseen. paukkuu putkissa, välillä tosin harvoin ja ihan muutaman kerran ilmanputsariss.Putki aivan nokinenä, jää sormeen nokea kun pyyhkäsee. Pienilä kierroksilla menee ihan moitteetta.

Ilmeisesti käy nyt liian rikkaalla...mut, aiheuttaako kaikki viat? mitä se dynojetin neulan vaihto vaikutti, tai mitä yleensä neulan säätö? ja entäs se ilmanmäärä ruuvi? kaikki laitoin ohjeen mukaan, sokka kolmanteen pykälään neulassa ja ilmaruuvia kolme ja puoli kierrosta auki.

Mitäs kannattaisi seuraavaksi tehdä? pienempi suutin, vai pitäskö ilman putsari vaihtaa ?

WilleWallu
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:22

Re: Willeen Raaskin putket

Viesti Kirjoittaja WilleWallu »

Sarjassa synkkä yksinpuhelu :D

Kokeilen suutinta 170 ja jos bensaruuvia kiertäis kolme kierrosta auki.

(norm. 165 ja kaksi ja puoli kierrosta)

Ruiseri
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Heinä 2011 15:16
Moottoripyörä: XV1600

Re: Willeen Raaskin putket

Viesti Kirjoittaja Ruiseri »

Moi,
Mulla oli Raask-putkien ja vakioilmanputsarin kanssa hieman vakiota isompi pääsuutin (180 Dynojet, (Mikuni n. 167,5-170)) ja toimi mainiosti.
Alkuperäinen suutin: Mikuni 165.

HUOM. TÄRKEÄÄ! Dynojetin ja Mikunin suuttimien kokomerkinnät poikkeavat toisistaan. Linkki muunnostaulukkoon:
http://forum.highlifter.com/m2519816-print.aspx

Valitettavasti en muista neulan asetuksia - muistaakseni ohjeidenmukainen asetus toimi.

Oletko tyytyväinen putkien ulkonäköön ja madallettuun penkkiin?

t: Jari

WilleWallu
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:22

Re: Willeen Raaskin putket

Viesti Kirjoittaja WilleWallu »

Aijaa juuri kun luulin että kaikki on hyvin :?

Toi Dynojet 170 toimii taas mulla hyvin ja Dynojet 175 kyllä kävi liian rikkaalla, ja nyt kyl ihmettyttää.....eli mulla olisi nyt avarammat putket ja pienempi suutin kuin alkuperäinen :?: Ei toi muuntotaulukko voi pitää paikkaansa koska Dynojetin 170 toimii ja 175 ei.

Pitäisikö mun nyt vaihtaa sitten alkuperäinen suutin takas?

Muuten olen kyllä tyytyväinen :ugeek:

edit; mutta eikös se olutkin niin, ettei se pääsuutin vaikuta vasta kuin kaasu taysin auki, ja sitä ennen neula on pääosissa? näin muistelisin ja googletin niin saman suuntaista löysin. Eli miten dynojetin neula poikkeaa alkuperaäisestä, onko kellään tietoa? luulisin sillä olevan suurikin merkitys :shock:

Avatar
Upi
Viestit: 191
Liittynyt: 30 Elo 2009 09:04
Moottoripyörä: Yamaha Roadstar 1600

Re: Willeen Raaskin putket

Viesti Kirjoittaja Upi »

Tuossa vasemmassa alakulmassa on jonkinlainen kaavio mikä vaikuttaa milläkin alueella

Kuva

Ja täältä löytyy mikuni/dynojet vastaavuus taulukko

http://roadstarclinic.com/content/view/61/96/
2277

WilleWallu
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:22

Re: Willeen Raaskin putket

Viesti Kirjoittaja WilleWallu »

Tuntuu et meni rahat kankkulan kaivoon suuttimissa, no onneksi se maksanut kuin 50e.

Onko noi moottorit niin yksilöitä sitten, kun toisilla toimii dynon 170 suuttimilla vakio ilman putsarilla ja toisilla 180. ja monella kuulemma vapaavirtaussuodattimella dynon 175... niin kun putket vaihdettu.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pakoputkisto”