Sivu 1/2

Willeen Raaskin putket

Lähetetty: 07 Touko 2013 20:01
Kirjoittaja WilleWallu
Tervehdys :!:

Vaihdoin willeen raaskin putket, aikaisemmat olivat alkuperäisistä jonkun itse avartamat putket josta näkyi läpi.

Mistäs tiedän pitäskö suuttmetkin vaihtaa, vai olisivatko jo vaihdettu ?

Ainakin toimi aivan moitteetta 60-70 kilsan lenkillä. vähän paukkui putkissa.

Re: Willeen Raaskin putket

Lähetetty: 07 Touko 2013 23:56
Kirjoittaja riku
Sivulan Vesalta luultavasti oikea neuvo ongelmaasi 8-) 8-) 8-)

Re: Willeen Raaskin putket

Lähetetty: 08 Touko 2013 08:07
Kirjoittaja col10
Moi! Minä laitoin Willeen aikoinani Raaskin putket ja vaihdoin myös suuttimen (175 muistaakseni), sekä avaramman ilmanputsarin. Pyörä muuttui tuhnusta hengittävämmäksi ja tehojakin ,kun oikein uskoi tuli merkittävästi. Myöhemmin korvasin nuo Raaskit matalammilla soundeilla vaihtamalla 2-1 putkeen.Suuttimet ja ilmanotot pysyivät entisillään.

Re: Willeen Raaskin putket

Lähetetty: 08 Touko 2013 17:34
Kirjoittaja WilleWallu
Jep laitan suuttimet vaihtoon kun löysin Tuusmotorsista halavalla suutinsarjan 8-)

Jäi sinne ainakin K&N:n vapaavirtaus ilmansuodatin willeen puoleen hintaan, jos jotakuta kiinnostaa...

Re: Willeen Raaskin putket

Lähetetty: 09 Touko 2013 23:04
Kirjoittaja WilleWallu
Nytpä tuntuu että toimii huonommin kun vaihoin suuttimen... siellä oli 165 ja laitoin 175. Ilmanputsari on vakio.

Tuntuu että jotenkin pistää hanttii suurilla kierroksilla, ehkä röpöttää kun laittaa hanan pohjaan.... kun pästää kaasua tulee pieni piikki, siis kaasu pohjassa, ja päästää vähän hisukseen. paukkuu putkissa, välillä tosin harvoin ja ihan muutaman kerran ilmanputsariss.Putki aivan nokinenä, jää sormeen nokea kun pyyhkäsee. Pienilä kierroksilla menee ihan moitteetta.

Ilmeisesti käy nyt liian rikkaalla...mut, aiheuttaako kaikki viat? mitä se dynojetin neulan vaihto vaikutti, tai mitä yleensä neulan säätö? ja entäs se ilmanmäärä ruuvi? kaikki laitoin ohjeen mukaan, sokka kolmanteen pykälään neulassa ja ilmaruuvia kolme ja puoli kierrosta auki.

Mitäs kannattaisi seuraavaksi tehdä? pienempi suutin, vai pitäskö ilman putsari vaihtaa ?

Re: Willeen Raaskin putket

Lähetetty: 12 Touko 2013 10:15
Kirjoittaja WilleWallu
Sarjassa synkkä yksinpuhelu :D

Kokeilen suutinta 170 ja jos bensaruuvia kiertäis kolme kierrosta auki.

(norm. 165 ja kaksi ja puoli kierrosta)

Re: Willeen Raaskin putket

Lähetetty: 12 Touko 2013 20:54
Kirjoittaja Ruiseri
Moi,
Mulla oli Raask-putkien ja vakioilmanputsarin kanssa hieman vakiota isompi pääsuutin (180 Dynojet, (Mikuni n. 167,5-170)) ja toimi mainiosti.
Alkuperäinen suutin: Mikuni 165.

HUOM. TÄRKEÄÄ! Dynojetin ja Mikunin suuttimien kokomerkinnät poikkeavat toisistaan. Linkki muunnostaulukkoon:
http://forum.highlifter.com/m2519816-print.aspx

Valitettavasti en muista neulan asetuksia - muistaakseni ohjeidenmukainen asetus toimi.

Oletko tyytyväinen putkien ulkonäköön ja madallettuun penkkiin?

t: Jari

Re: Willeen Raaskin putket

Lähetetty: 12 Touko 2013 22:10
Kirjoittaja WilleWallu
Aijaa juuri kun luulin että kaikki on hyvin :?

Toi Dynojet 170 toimii taas mulla hyvin ja Dynojet 175 kyllä kävi liian rikkaalla, ja nyt kyl ihmettyttää.....eli mulla olisi nyt avarammat putket ja pienempi suutin kuin alkuperäinen :?: Ei toi muuntotaulukko voi pitää paikkaansa koska Dynojetin 170 toimii ja 175 ei.

Pitäisikö mun nyt vaihtaa sitten alkuperäinen suutin takas?

Muuten olen kyllä tyytyväinen :ugeek:

edit; mutta eikös se olutkin niin, ettei se pääsuutin vaikuta vasta kuin kaasu taysin auki, ja sitä ennen neula on pääosissa? näin muistelisin ja googletin niin saman suuntaista löysin. Eli miten dynojetin neula poikkeaa alkuperaäisestä, onko kellään tietoa? luulisin sillä olevan suurikin merkitys :shock:

Re: Willeen Raaskin putket

Lähetetty: 13 Touko 2013 17:37
Kirjoittaja Upi
Tuossa vasemmassa alakulmassa on jonkinlainen kaavio mikä vaikuttaa milläkin alueella

Kuva

Ja täältä löytyy mikuni/dynojet vastaavuus taulukko

http://roadstarclinic.com/content/view/61/96/

Re: Willeen Raaskin putket

Lähetetty: 13 Touko 2013 18:06
Kirjoittaja WilleWallu
Tuntuu et meni rahat kankkulan kaivoon suuttimissa, no onneksi se maksanut kuin 50e.

Onko noi moottorit niin yksilöitä sitten, kun toisilla toimii dynon 170 suuttimilla vakio ilman putsarilla ja toisilla 180. ja monella kuulemma vapaavirtaussuodattimella dynon 175... niin kun putket vaihdettu.