Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Täältä löytyy apua, jos on tarvis asentaa lisälaitteita, kuten tuulisuojaa, kaatumarautoja, navigaattoreita, pehmoleluja ym. härpäkkeitä.
Avatar
Jate
Viestit: 68
Liittynyt: 22 Maalis 2009 11:27
Moottoripyörä: XVS 1100

Re: Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Viesti Kirjoittaja Jate »

Menee hieman asian vierestä mutta huomasin sellaisen seikan, että edellisessä 650 Dragsussa pää täristi hieman. Pyörässä oli kohtuu pienikokoinen plexi. Nykyisessä 1100 versiossa minulla ei ole minkäänmoista pleksiä ja pää ei heilu eikä tärise ollenkaan. Eli pleksiä ei ainakaan se vuoksi tarvitse. Toki toinen kysymys on sitten esim. ajo sateessa, hyttysparvessa jne... :D

Avatar
Juice
Viestit: 810
Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
Moottoripyörä: XVS 1300A
Oikea nimi: Juha Leppälä

Re: Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Viesti Kirjoittaja Juice »

Jate kirjoitti:Menee hieman asian vierestä mutta huomasin sellaisen seikan, että edellisessä 650 Dragsussa pää täristi hieman. Pyörässä oli kohtuu pienikokoinen plexi. Nykyisessä 1100 versiossa minulla ei ole minkäänmoista pleksiä ja pää ei heilu eikä tärise ollenkaan. Eli pleksiä ei ainakaan se vuoksi tarvitse. Toki toinen kysymys on sitten esim. ajo sateessa, hyttysparvessa jne... :D
Loogista, ilman pleksiä ei ole pyörteitä, ainoastaan tasainen tuulen paine.
sanat: Juice

Avatar
J.J.
Viestit: 1211
Liittynyt: 09 Touko 2011 16:59
Yccf:n luottamustoimet: Yccf.n järkkäri, Hallituksen varajäsen 2013, Hallituksen jäsen 2014-15, Pr-vastaava 2014-17, Puheenjohtaja 2015-17, EAK-kouluttaja 2019-
Moottoripyörä: XVS 1300A -07
Oikea nimi: Janne Jylhä

Re: Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Viesti Kirjoittaja J.J. »

Pleksillä tai ilman, aina tulee kun lujaa ajaa :shock: ... ja jos oikeen häiritsee niin sitten kotilolla :mrgreen:
Mulla toi bilteman kärpäslätkä pitää isommat sonnat pois silmiltä/rinnuksilta ja hiukan hillitsee isompia tuulia, pää tärisee välillä motarilla mutta vielä pysynyt paikoillaan eikä isompia henkisiä eikä fyysisiä vaurioita ole tullut.. vielä :roll:

Avatar
riku
Viestit: 742
Liittynyt: 10 Loka 2008 11:06
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2007 -2010
Moottoripyörä: ROYAL STAR 1300 A TOUR CLASSIC -97 + perävaunu McAvec
Oikea nimi: RISTO SALO

Re: Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Viesti Kirjoittaja riku »

Meikiksellä aiemmin pleksi ja alatuuliohjaimet...ihan jees.Sitten laitoin batwingin johon tilasin myös poikittaiset alatuuliohjaimet.Jätin alkuperäiset alatuuliohjaimet paikalleen ja nyt aivan jees.Batwingin pleksi vain 4 tuumaa korkea...näkee hyvin yli ja alatuuliohjaimet nostaa lämintä ilmaa koneesta gripeille...eipä tarvi asentaa kahvalämppäreitä.Paras tähän asti kokeilema yhdistelmä 8-) 8-) 8-)

Avatar
J.FaBriC
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2013 18:44
Moottoripyörä: Virago XV 1100 vm.1996
Oikea nimi: Jari

Re: Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Viesti Kirjoittaja J.FaBriC »

Pyörä 1100 Virago, pleksinä on Kapan KA650 ja optimi asentoa ei ole vielä löytynyt. Pari ajokertaa vasta kylläkin takana :oops:
Ajo suoritettu avattavalla kypärällä ja visiirin ollessa kiinni pyörrettä ei tunnu. Mutta jos kypärän visiirin avaa ravistaminen alkaa noin 80 km vauhdissa. Avokypärällä en ole vielä testannut ... mittaa kuskilla 186cm. Paras testitulos saatu tähähn mennessä, kun pleksi on putkien suuntainen ja alareuna on n. kolme senttiä lampusta.

Näitä alatuuliohjaimia moni on pitänyt oikeana vaihtoehtona pyörteiden eliminointiin.
Mikähän on koko tai malli näille, jos niitä viragoon lähtisi itse tekemään?

Vai oletteko testanneet pleksiin kiinnitettäviä spoilereita esim. -> http://www.spoileraufsatz.de/en.php, kokemuksia näistä ?

piilofarkku
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Helmi 2012 20:18
Moottoripyörä: BMW R1200GSA, Suzuki GS450S vm1986
Oikea nimi: Jani Mäkynen

Re: Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Viesti Kirjoittaja piilofarkku »

Spoileria kokeiltu, hukkaan meni ainakin mun rahat eli ei ollut apuja. Mut alaohjaimet toimi niin kuin luvattu. Tosin nyt ajelen ilman suojia, pyörän muuttaessa olemustaan! Nakupyörällä ei hyvä kypärä vispaa kuin tuulenpuuskissa, laillisilla nopeuksilla... :twisted:
BMW R1200GSA
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S

Avatar
jannem
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Elo 2015 07:52
Moottoripyörä: Yamaha xvs 1300A midnight star
Oikea nimi: Janne

Re: Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Viesti Kirjoittaja jannem »

Otin pleksin kokonaan pois, niin mun mielestä parani. Tottakai tuulen paine nyt vaikuttaa kroppaan enemmän. Siistimmän näköinenkin tuli. Pleksi ja takasatula pois. Midnight star 1300. Rekan takana ajaessta ei vatkaa enää niin paljoa.

viljo62
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Maalis 2014 19:17
Moottoripyörä: Wild star 1600
Oikea nimi: ville (harri) myllynen

Re: Puhaltelee (tuulisuoja-asiaa)

Viesti Kirjoittaja viljo62 »

itse olen willeeni laittanut pleksin sille korkeudelle että kun kädellä kokeilee ajaessa että tuuli osuu kypärän visiirin yläpuolelle eli kypärän yläosaan, ni pyörteet on ollu lähes olemattomat, tai sitten mun pää vatkaa muutenkin etten huomaa enään eroa? :lol:
Ei väkivalta mitään ratkaise mutta lopettaahan se vittuilun.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Himmelit”