Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon

Täältä löytyy apua, jos on tarvis asentaa lisälaitteita, kuten tuulisuojaa, kaatumarautoja, navigaattoreita, pehmoleluja ym. härpäkkeitä.
Avatar
HirviMikko
Viestit: 920
Liittynyt: 05 Loka 2008 10:34
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen joskus ammoisina aikoina, jolloin jäsennumerot olivat 2- tai 3-numeroisia. Webmasterina tosi kauan syksyyn 2013 asti. hirvimikko(at)yccf.fi
Moottoripyörä: Virago 750, vm.1997

Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon

Viesti Kirjoittaja HirviMikko »

Onko olemassa kaatumarautoja, jotka sopivat 750/1100 Viragoon, jossa jo on poljinten Mapam-siirtosarjat?
- Hirvi-Mikko -

Avatar
J.FaBriC
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2013 18:44
Moottoripyörä: Virago XV 1100 vm.1996
Oikea nimi: Jari

Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon

Viesti Kirjoittaja J.FaBriC »

Tervehdys kaikille tasapuolisesti !

Uutena jäsenenä ja aloittelevana motoristina kyselen samaa, eli siirtosarjalliseen xv1100:n kaatumarautoja.
Olen selaillut foorumia läpi ja löysin kuvan viimeisin mp-aiheinen hankintasi ketjusta, jossa xv1100:ssa on kaatumaraudat ja siirtosarja.

http://www.yccf.fi/foorumi/viewtopic.ph ... 200#p19091

Kysynkin, onko kyseinen tuote mahdollisesti Fehling 7595 ?

T: Jari

Avatar
J.FaBriC
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2013 18:44
Moottoripyörä: Virago XV 1100 vm.1996
Oikea nimi: Jari

Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon

Viesti Kirjoittaja J.FaBriC »

J.FaBriC kirjoitti:Kysynkin, onko kyseinen tuote mahdollisesti Fehling 7595 ?
Itse itselleni vastaillen ...Kyllähän se oli 7595... tilasin sen pienellä riskillä saksan maalta, toimitus / tilaus OK. http://www.motokay.de/fahrgestell1/fahr ... a-3234409/
Ainoa mikä tökki oli matkahuolto suomen puolella, päättivät olla toimittamatta paketin meille kun on "kuulemma" vaikea tulla rekka-autolla meidän pihaan... :roll: perään piti soitella ja löytyihän matkahuollolta puhelun jälkeen myös paku :)

Tuote asennettu paikalleen ja sitten ilmeni seuraava pieni ongelma, kuvan mukainen ->

Vaihdepoljin ei pääse liikkumaan ylöspäin sen ottaessa kiinni kaatumarautaan. Hyviä ideoita otetaan nyt vastaan.

Metallipajalle ja siirrätän poljinta / taivutetaan pajalla vaihdepoljinta n. 2cm vasemmalle jotta se pääsee liikkumaan tms. ?

Ajatuksia, kotikonsteja ?

T: Jari

Avatar
Pecca
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Maalis 2013 19:53
Moottoripyörä: Wild star 1600

Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon

Viesti Kirjoittaja Pecca »

Terve Jari !

Johan myrkyn lykkäs ;) Eipä taida olla vaihtoehtoa, vaihdepoljinta vaan muokkaamaan. Kaatumaraudan vääntely pilaa kromit ja putken muodon heti. Onnistuisko vaihdepolkimen "varvasosan" siirto, polkimen varressa? Eli lyhentäisit poljinta tarvittavan mitan ja poraisit varvasosalle uuden reijän ? Jos sitten joudut lyhentämään ukkovarvasta, niin polkimen vartta vaan vinoon vasemmalle.

Minulla on menossa Higway Hawk rauta samanlaiseen mopoon, ja jännityksellä odotan samaan ongelmaa ?? :cry:

Pecca

Avatar
J.FaBriC
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2013 18:44
Moottoripyörä: Virago XV 1100 vm.1996
Oikea nimi: Jari

Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon

Viesti Kirjoittaja J.FaBriC »

Pecca kirjoitti:Terve Jari !

Johan myrkyn lykkäs ;) Eipä taida olla vaihtoehtoa, vaihdepoljinta vaan muokkaamaan. Kaatumaraudan vääntely pilaa kromit ja putken muodon heti. Onnistuisko vaihdepolkimen "varvasosan" siirto, polkimen varressa? Eli lyhentäisit poljinta tarvittavan mitan ja poraisit varvasosalle uuden reijän ? Jos sitten joudut lyhentämään ukkovarvasta, niin polkimen vartta vaan vinoon vasemmalle.

Minulla on menossa Higway Hawk rauta samanlaiseen mopoon, ja jännityksellä odotan samaan ongelmaa ?? :cry:

Pecca
Poljinta muokattiin pajalla. Ja tällä kertaa myös pieni hintavertailu kannatti ...

Paikallinen moottoripyöräilyn erikoisliike hinnoitteli, että työhön menee puolitoista tuntia. Kustannusten ollen näin 105€ + mahdolliset lisät. Kysyin asiaa myös parista muusta alan liikkeestä, heillä ei välineitä tällaiseen työhön löytynyt.
Paikallinen metallipaja ... teki työn hintaan 10€ ja polijin mahtuu liikkumaan asian mukaisesti.
Kromit polkimesta katosi, vaan tämä on pienenpi paha kuin olla ajamatta tai kaatumaraudan putkea olisi pitänyt "muokata"

Ja tällä polkimen muokkaus toimenpiteellä varpaat säilyivät tallessa :)

Ai niin ... kannattaisiko tuo poljin maalata / käsitellä jollain, esim. vannehopealla ?

Avatar
riku
Viestit: 742
Liittynyt: 10 Loka 2008 11:06
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2007 -2010
Moottoripyörä: ROYAL STAR 1300 A TOUR CLASSIC -97 + perävaunu McAvec
Oikea nimi: RISTO SALO

Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon

Viesti Kirjoittaja riku »

Teräsharjalla sauma puhtaaksi...ruiskaus sinkkimaalia pintaan ja sen kuivuttua vannahopeaa pari kerrosta 8-) 8-) 8-)

Avatar
J.FaBriC
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2013 18:44
Moottoripyörä: Virago XV 1100 vm.1996
Oikea nimi: Jari

Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon

Viesti Kirjoittaja J.FaBriC »

riku kirjoitti:Teräsharjalla sauma puhtaaksi...ruiskaus sinkkimaalia pintaan ja sen kuivuttua vannahopeaa pari kerrosta 8-) 8-) 8-)
Näin toimittu :D

Fehling 7595 siis asenneltu ja siirtosarja sopi sekaan ...

Vaihdettu tulpat, suodattimet, öljyt ja kardaaniöljy. Polttoaine oli tankissa viimekesäistä. Pyörä käynnistelty talven jäljiltä ensimmäisen kerran ja pikkulenkki piha-alueella ajettu ... tyhjäkäynti ei oikein pelaa ilman ryyppyä. Voiko tyhjäkäyntiongelma olla vanhassa polttoaineessa vai jossain muussa (esim. säädöt / kylmyys tms).
Kysymys ei ehkä ole oikeassa paikassa ? Onkohan tähän jo valmista ketjua, pikaisesti en löytänyt ?

Kiitos

T: Jari

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Himmelit”