Ohjaustangon korkeus

Satula, sarvet, jalkatapit, kahvat, polkimet...
Täältä löytyy apua, jos on ajoasento haussa, tai ei sormet yllä jarrukahvalle.
Avatar
958
Viestit: 302
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:53
Yccf:n luottamustoimet: KERHON TILINTARKASTAJA
Moottoripyörä: YAMAHA MIDNIGHT STAR 950
Oikea nimi: JOUKO ESKO ARMAS KOSKELA

Re: Ohjaustangon korkeus

Viesti Kirjoittaja 958 »

Hi Stongan vaihtajat!

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kun vaihtaa pyörän joka, ainakin joka toinen vuosi, niin ei tarvii miettii 'korkeuksia'!

Ne on mitä valmistaja on sattunut laittamaan!

Ja mulle sopii korkeus ku korkeus, kainalot ei hiloile missään korkeudessa!

# 3cko##
#
# #
Jos helvetti on täynnä,
saatana joutuu seisomaan.

Reggie52
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Tammi 2009 08:35
Moottoripyörä: XV 750 Virago

Re: Ohjaustangon korkeus

Viesti Kirjoittaja Reggie52 »

Mulla on kylläkin raiserit paikallaan ja niihin yritin brandoa eikä sitten mitenkään päin onnistunut. Pitäiskö kokeilla ilman noita raisereita?
Sitte, kiitti, kuiteski tietoa pitempien letkujen ja vaijereiden ostopaikoista. Jos vaikka sittenkin...

kake
Viestit: 155
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:01
Moottoripyörä: Hayabusa ja XV750

Re: Ohjaustangon korkeus

Viesti Kirjoittaja kake »

Taitaa XV750:ssa olla vakiona korkeammat raiserit.

Avatar
bugbear
Viestit: 276
Liittynyt: 08 Touko 2009 19:42
Oikea nimi: Mika Tirkkonen

Re: Ohjaustangon korkeus

Viesti Kirjoittaja bugbear »

Reggie52 kirjoitti:Mulla on kylläkin raiserit paikallaan ja niihin yritin brandoa eikä sitten mitenkään päin onnistunut. Pitäiskö kokeilla ilman noita raisereita?
Sitte, kiitti, kuiteski tietoa pitempien letkujen ja vaijereiden ostopaikoista. Jos vaikka sittenkin...
MIten korkeat raiserit sulla oikein on. Minulla on kokonaispituus raiserilla 12,5 cm. ja Marlon kiinni. Kytkinkahvan puoleiset sähköjohdot on ainoat missä ei ole enää varaa korkeempaan tankoon.
Penkistä mitattuna on tanko nyt noin 46 cm. korkealla. Siis kahvan juuresta mitattuna.
Ensimmäinen hullun merkki jos luulee itseään viisaaksi.

Reggie52
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Tammi 2009 08:35
Moottoripyörä: XV 750 Virago

Re: Ohjaustangon korkeus

Viesti Kirjoittaja Reggie52 »

Ei ne raiserit ole kun 12,5 cm. Pitääkö vielä kerran kokeilla ennen kuin lähtee hankkiin pitempiä systeemejä. Mistäs päin kannattais alkaa kyseleen tommoset 15 cm pitempiä vaijereita, sillä uskon, että uusintayritys ei tuota tulosta??? Oisko mulla jostain syystä lyhyemmät vaijerit tuossa -93 mallin XV:ssä? :roll:

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: Ohjaustangon korkeus

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Saattaa lisääntyä vaan toi istuimen ja apehangerin välinen etäisyys, jos vaihdan sitsin ohuemmaksi :mrgreen:
Aina vaan paranee vanhetessaan tääkin savotta...
FTW
Pr of CH´s

Ratakisko
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Tammi 2012 15:18
Moottoripyörä: Drag Star 1100 Classic

Re: Ohjaustangon korkeus

Viesti Kirjoittaja Ratakisko »

Sit on mun mielestä hyvä kun on ajoasento samanlainen kun eräällä motoristilla jonka joku vuosi sitten näin tampereelta helsinkiinpäin matkalla, vähän ennen lempäälää.

Kaverilla oli vähintään "korkea" henkari ja ajoasento oli valehtelematta (laittaisin kuvan jos se ei olisi tuhoutuneen puhelimen uumenissa) ns. ihan tapissa.

Kaveri istui tasan 90 asteen kulmassa, jalat lepuuttimilla täysin suorana ja yletti juuri ja juuri kahvoihin suoraan pään yläpuolella kädet suorana. Piti himmata senverran vierelle että tosiaan kuvan jouduin ottamaan kesken aamupäiväruuhkan :D
Story tells that 95% of all Harleys ever built are still on the road. The remaining 5% made it back home...

YamRam
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Heinä 2012 14:33
Moottoripyörä: Yamaha XV 1100

Re: Ohjaustangon korkeus

Viesti Kirjoittaja YamRam »

Vähän myöhässä tullaan mukaan, mutta mistä kannattaisi noita pidempiä vaijereita ja jarruletkuja alkaa metsästämään. Ja mielellään vielä täältä kotimaan puolelta.

Paristakin paikkaa löytänyt noita orkkis pitusia, mutta pitäs nimeomaan olla pidennetyt.

Ja ennen kun joku kerkee sanomaan niin OLEN KOKEILLUT HAKUA ja pläränny topicceja. Ehkä olen vaan sit tyhmä tai jtn....

neville

Re: Ohjaustangon korkeus

Viesti Kirjoittaja neville »

Ainaskin Storm tekee jarruletkut mittojen mukaan, vaijereista en tieda.

neville

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: Ohjaustangon korkeus

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

YamRam kirjoitti:Vähän myöhässä tullaan mukaan, mutta mistä kannattaisi noita pidempiä vaijereita ja jarruletkuja alkaa metsästämään. Ja mielellään vielä täältä kotimaan puolelta.

Paristakin paikkaa löytänyt noita orkkis pitusia, mutta pitäs nimeomaan olla pidennetyt.

Ja ennen kun joku kerkee sanomaan niin OLEN KOKEILLUT HAKUA ja pläränny topicceja. Ehkä olen vaan sit tyhmä tai jtn....
Vaijereita, pidempiä ja vakiomittaisia: http://www.mp-custom.fi/index_files/Page2686.htm
FTW
Pr of CH´s

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ajoasento ja hallintalaitteet”