Ohjaustangon korkeus
Re: Ohjaustangon korkeus
Eipä kiittämistä, ei toi munkaan saksa kovin vahvaa ole.
Sama hakeminen mulla oli aikanaa, hyvä että löyty tuokin
Ves@
Sama hakeminen mulla oli aikanaa, hyvä että löyty tuokin
Ves@
FTW
Pr of CH´s
Pr of CH´s
Re: Ohjaustangon korkeus
Jos minulta ei taivu saksa, niin ei saksmanneilta oikein taivu englanti Lähetin s-postia tuonne amelle, ja sain epämääräisen, englantia muistuttavan viestin vastaukseksi. Sen verran siitä ymmärtää, että heiltä vaijreita saa, mutta hintatiedon ja toimitusajan saan vissiin tietää torstaina? Nyt sitten vaan jännityksellä odotetaan vastausta
Eilen tuon uuden tangon sain paikalleen, ja totesin että sähköjohdot ja kaasuvaijerit ovat riittävän pitkät, mutta kytkinvaijeri pitää ehdottomasti vaihtaa. Sähköjohdotkin voisi paremmalla ajalla pidentää ulkonäkösyiden vuoksi, koska menevät nyt aika tökeröllä reitityksellä.
Eilen tuon uuden tangon sain paikalleen, ja totesin että sähköjohdot ja kaasuvaijerit ovat riittävän pitkät, mutta kytkinvaijeri pitää ehdottomasti vaihtaa. Sähköjohdotkin voisi paremmalla ajalla pidentää ulkonäkösyiden vuoksi, koska menevät nyt aika tökeröllä reitityksellä.
Re: Ohjaustangon korkeus
No nyt tuli lisätietoa, ja vaijerille tulisi hintaa 90e postitettuna. Vähän kyllä suolainen hinta moisesta vaijerin pätkästä, niin sattuisiko joku tietämään jonkun paikan missä voisi teetättää ihna mittojen mukaan sopivan vaijerin? Vai onko ihan mahoton homma väserellä ite? Kokemuksia?
Re: Ohjaustangon korkeus
Jep, tankeroenglannilla mullekin tuli vastaus ja piti maksaa etukäteen ennenku alkovat vaijereita tinaileen.
Samanverran tais maksaa mullakin kun kytkinvaijerin tuolta tilasin. Saahan noita nippeleitä kaupasta ja irtovarppia ja kuorta.
Kolvi kuumaksi ja toteaa reissussa että kytkinvaijerista irtos nippa kylmäjuotoksen takia
Kaasutettuahan saa vaikka kuoraan kaasarista tai vetää sinne narun.
Ei noita tinaajia viimekskään kovin montaa löytyny.
Samanverran tais maksaa mullakin kun kytkinvaijerin tuolta tilasin. Saahan noita nippeleitä kaupasta ja irtovarppia ja kuorta.
Kolvi kuumaksi ja toteaa reissussa että kytkinvaijerista irtos nippa kylmäjuotoksen takia
Kaasutettuahan saa vaikka kuoraan kaasarista tai vetää sinne narun.
Ei noita tinaajia viimekskään kovin montaa löytyny.
FTW
Pr of CH´s
Pr of CH´s
Re: Ohjaustangon korkeus
Itse tyytyväinen ajoasentoon jo orggis kamppeilla mutta... Todennäköisesti talvenaikana pitää hommata suorempi tanko (drag bar...) ja raiserit kun ei oikeen iske silmään toi orggis tanko.
Pitää syksyn ja talven aikana suorittaa tarkempia mittauksia Talveksi suunniteltu muitakin projekteja...(kilven siirto,peilit,vilkut ym...)
Pitää syksyn ja talven aikana suorittaa tarkempia mittauksia Talveksi suunniteltu muitakin projekteja...(kilven siirto,peilit,vilkut ym...)
Re: Ohjaustangon korkeus
Kysytään nyt tässä ketjussa aiheeseen liittyvää asiaa, eli millaiset riserit voi XVS 1100 Customiin asentaa orkkistangolle ilman että täytyy vaijereita / piuhoja vaihtaa pidempiin?
Neljän tuuman risereilla onnistunee ilman suurempaa tuskaa? Tuon verran haluaisin tankoa nostaa / tuoda samalla hiukan kuskiin päin. Vinkkejä hyvistä risereista kenelläkään?
Kiitos!
Neljän tuuman risereilla onnistunee ilman suurempaa tuskaa? Tuon verran haluaisin tankoa nostaa / tuoda samalla hiukan kuskiin päin. Vinkkejä hyvistä risereista kenelläkään?
Kiitos!
Re: Ohjaustangon korkeus
Mä aikanaan vaihdoin XVS1100 Classiciin neljän tuuman raiserit, jotka toi myös 1,5 tuumaa tankoa lähemmäksi kuskia. Alkuperäiset vaijerit riitti, mutta jonkun vaijerin reittiä piti muuttaa. En varmasti pysty sanomaan, että oliko kytkin- vai kaasuvaijeri. Etupyörän jarruletku riitti nippanappa.
-independent-
Re: Ohjaustangon korkeus
Kiitokset vastauksesta Stigu! Täytyy tutkailla, josko lyhyemmät riserit riittäisivät. Satulan kun vaihdan myös ensi kesäksi ja perse putoaa muutaman sentin lähemmäs asfalttia... M12:han noissa risereissa on se kierre? Ja orkkistanko on tuumainen halkaisijaltaan? Oma pyörä kun on talvisäilössä niin ei pääse tsekkaamaan.stigupk kirjoitti:Mä aikanaan vaihdoin XVS1100 Classiciin neljän tuuman raiserit, jotka toi myös 1,5 tuumaa tankoa lähemmäksi kuskia. Alkuperäiset vaijerit riitti, mutta jonkun vaijerin reittiä piti muuttaa. En varmasti pysty sanomaan, että oliko kytkin- vai kaasuvaijeri. Etupyörän jarruletku riitti nippanappa.
- xl8r
- Viestit: 485
- Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
- Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015- - Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
- Oikea nimi: Mikko Virtanen
Re: Ohjaustangon korkeus
Posti toimitteli pari viikkoa sitten Lucasin 10" apehangerin. Asennusteknisistä syistä joudun kuitenkin vaihtamaan nykyisistä pikkuviragon vakio dragbarin korkeista risereistä 50mm korkeisiin. Tangon pitäisi kuitenkin nousta vielä reilu 10cm korkeammalle kuin nykyinen.
Yccf webmaster
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 13 Helmi 2012 20:18
- Moottoripyörä: BMW R1200GSA, Suzuki GS450S vm1986
- Oikea nimi: Jani Mäkynen
Re: Ohjaustangon korkeus
Jep. kierre M12 ja tangon paksuun ns tuuma... En oo ite mitannu kui lähelle 25,4mm:ä menee...
HighwayHawkin Fatwishbone tangon (55-504) mukana tuli pultit ja niille soviteholkit, et tuli tiukaks alkuperäisiin tangonpusliin.
Tuon tangon kanssa vaijerit ei ole ongelma, vaan johtojen siisti reititys ja niiden pituus. Tiukalle meni...
HighwayHawkin Fatwishbone tangon (55-504) mukana tuli pultit ja niille soviteholkit, et tuli tiukaks alkuperäisiin tangonpusliin.
Tuon tangon kanssa vaijerit ei ole ongelma, vaan johtojen siisti reititys ja niiden pituus. Tiukalle meni...
BMW R1200GSA
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S