Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Yllä oleviin kategorioihin sopimaton kustomointiin, säätöön ja korjaukseen liittyvä keskustelu, kuten tallin varustus, huolto-ohjeet, työkalut, nostimet, omaviritelmät ym. huoltovempeleet.
Avatar
Maikku979
Viestit: 709
Liittynyt: 08 Loka 2008 08:26
Yccf:n luottamustoimet: etelän kuvernöörineuvoston jäsen 2008-2010
hallituksen varajäsen 2009-2010
Etelä-Suomen kuvernööri 2010-2012
onnellinen rivijäsen vuodesta 2012-
Moottoripyörä: V-star 650A -05

Re: Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Viesti Kirjoittaja Maikku979 »

Minä liputan StarServicen puolesta. Sinne aion viedä uuden pyöränikin huoltoon.

Naiset tiedoksi , siellä meitä kohdellaan älyllisinä olentoina .

maikku
Elämättömästä elämästä ei saa rahoja takaisin.

Avatar
wildliberty
Viestit: 86
Liittynyt: 12 Tammi 2009 18:20
Moottoripyörä: wildstar vm.2003

Re: Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Viesti Kirjoittaja wildliberty »

Haluttiin tietää niitä paikkoja minne ei missään nimessä kannata pyörää viedä.Omakohtaiset kokemukset ovat jokseenkin pettymyksiä ainakin jossain määrin.Viedessäni aikoinaan 650 dragstarini ylivieskan yamaha-diilerin merkkihuoltoon kaikki meni muuten hyvin ja kaikki oli tehty mitä pitikin,mutta lähdettyäni liikkeestä tulin ensimmäiseen liikenneympyrään ja etupää meinasi lähteä alta.Syy:rengas oli liukas ja öljyinen.Siitä jatkettuani jonkun matkaa pyörä alkoi pätkiä ja sammui hirvittävän bensanlemun saattelemana.Syy:polttoaineletkun toinen pää oli vain työnnetty paikalleen,mutta kiristin oli poissa paikaltaan.Onneksi ei syttynyt palamaan,huh.Moto-kokkola ei ottanut wildstariani 20tkm huoltoon kun on liian iso homma ja suositteli toista huoltoa,josta seuraava tarinani.Vein sovitusti pyöräni Pietarsaaren Velomotoon huoltoon.Kaikki tuntui asialliselta,mutta tulpat oli vaihdettu vaikka nimenomaan sanoin,ettei tarvi.Moottoriin oli laitettu liian vähän öljyä,jonka huomasin vasta kotona seuraavan kerran tarkastaessani.Ensiövedon öljyä oli laitettu liikaa.Ilmanputsari oli veloitettu ja oli kallis,mutta myöhemmin totesin ettei sitä oltu vaihdettukaan.Mitään muita tarkastuksiakaan ei ollut tehty huolto-ohjelman mukaisesti.Eli ei pohjanmaalla tunnu olevan kovin kaksisia huoltopaikkioja,joten olen tehnyt seuraavat huollot ihan itse,että tiedän missä mennään.Mutta kerrotaan vielä rengasasioista kun vauhtiin päästiin.Ostin taannoin ekan pyöräni(moto-guzzi) kokkolalaisesta liikkeestä ja pyörän ensiasennusrengas oli lopussa joten sovittiin,että voin käydä vaihdattamassa renkaan Vianorilla.Menin vianorille jossa oli ko.takarengas varastossa,joten ei kun vaihtoon.Ajo-ominaisuudet huononivat ja perä luiri kummasti ja ajettuani 4500km takarengas oli ihan sileä.Otin renkaan tarkempaan syyniin ja löytyi pieni teksti renkaasta:for front use only.Olivat saatanat laittaneet eturenkaan takarenkaaksi,koko täsmäsi kyllä.No sain anteeksi pyytelyjen kera uuden ja oikean takarenkaan ilmatteeksi.Sitten tullaankin nykyiseen pyörääni Willeen,jonka hankin saksan maalta taannoin.Sillä oli ajettu reilu 13tkm ja takapyörä vaihtokunnossa,joten yhteys vianoriin ja syy miksi jäleen vianoriin oli se,että kyseltyäni monista muista paikoista olis rengas täytynyt irrottaa itse ja tuoda liikkeeseen.Ei onnistunut joten vianorille.Rengas tilattiin kun sopivaa ei löytynyt varastosta ja asennettiin paikalleen seuraavana päivänä ja kaikki tuntui auvoiselta.Jälleen kerran.Ajelin siinä kotikulmilla parisen tuhatta kilsaa ja sitten lähdin pidemmälle reissulle,mutta sieltä tultiin kotiin häntä koipien välissä kun se pirun takarengas suli alle.Syykin selvis, renkaasta löytyi sama maaginen teksti:for front use only.Että semmonen taapppaauush...............

vesalama
Viestit: 605
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Rengas asioissa Forssan seudulla kannattaa ainakin oman kokemuksen mukaan kääntyä Kuhalan Kumin Mikko Järvisen puoleen. Mulle ainakin löytyi renkaat edullisesti ja alle asennettuna ammattitaidolla. Siellä käy pyörän irrotus tai valmiiksi irtonaiseen kumin vaihto. Taspainotus hoituu varmasti ja taidolla.
Suosittelen.

Huollot olen tehnyt tähän asti itse, paitsi venttiilien säädön teki tuttava, joka on ammattimies. Siis paikallisita huoltoliikkeistä en osaa sanoa.

Pinnavanteiden rihtauksen suoritti Stenbergin Ilkka, joka työskentelee Urheilu Kennin polkupyörä korjaajana. Harrastuksena Ilkalla on vanhojen moottoripyörien kunnostus. Rihtaus onnistui ainakin mun pyörään todella hyvin.
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

Avatar
Kideon
Viestit: 263
Liittynyt: 09 Loka 2008 00:03
Moottoripyörä: Bmw R 1200 RT

Re: Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Viesti Kirjoittaja Kideon »

Mie olen käyttänny mopoja tuolla MJL huollos
Pelkkää hyvvää sanottavaa..

http://www.elisanet.fi/mjl-huolto/
Jos mie pyörähän, niin mie lähen kothiin. ©

Avatar
Ville
Viestit: 332
Liittynyt: 07 Loka 2008 23:38

Re: Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Viesti Kirjoittaja Ville »

On olemasa hyviä huoltopalveluja.. Ittekkö huoltaa niin saapii parhaiman palvelun ja laavun... Lähimphään merkkihuolthoon on yli 380 km matkaa, joten sekhään ei napeksi ajjaa kevhäälä.. Olen tilaillu Rovaniemen merkkiliikheestä eli yamaha centeristä tavaraa.. lähinä öljynsuodattimet, ilmanputsarit ja tulpat.. ja tovenu että ompa kallista etelän liikheissiin nähen, mutta kait net välimatkat lissää euroja kehhiin +(lapinlisä)... sole niin nöijä.. Huono palveluhan sielä on ja muutenki tuntuu kaikki olheen vinossa soittaessa sinne... vastathaan kyllä, mutta tahtovat siirelä paikasta toisheen ja sitäkautta pellole.. ainaski tuntu siltä.. Sama se sille kohan toimittavat oikeat tarvikheet.. mennee ylheensä pari viikkoa..
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.

eco
Viestit: 22
Liittynyt: 20 Helmi 2010 09:08
Moottoripyörä: XV 1900

Re: Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Viesti Kirjoittaja eco »

Hyvinkään lähellä Monnissa on MP-HUOLTO T:mi Jari Suokas. 040-5023081. Itse käytän pyörääni siellä. Ei moittimista, sieltä saa myös renkaat asennettuna, ja tasapainotettuna. Huoltaa ainakin Yamaha- Kawasaki- ja Honda merkkiset pyörät, ja oli siellä kerran poliisien skootterikin. Näin talviaikaan hän myös hakee pyörän kotoa, ja palauttaa sen huollettuna. Oma pyörä XV 1900 346 kg, hyvin kulki autossa. Sitä en tiedä kuinka kaukaa pyörä haetaan. Talvella ei ole huolloissa ruuhkaa, ja pyörä on valmiina baanalle. Tämä on Palvelua vai mitä ??? :D

JVi
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Heinä 2009 13:03

Re: Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Viesti Kirjoittaja JVi »

Yksi TODELLA hyvä huoltopaikka löytyy Joutsasta, Joutsan MP- huolto. Juuri kotiuduin 24tkm:n huollosta kyseisessä firmassa ja voin sanoa iloisin mielin, ettei jäänyt viimeiseksi huoltokerraksi. :P :P
Palvelu oli mahtavaa, vaikka pyörin koko ajan jaloissa, tyhmiä kysymyksiä viljellen :lol:

On laatumerkin merkkihuolto, mut yamahat ym. hienot merkit hoituu myös :lol:
SUOSITTELEN! Ajankin saa hyvässä lykyssä viikon sisään ja säästin monet tankilliset bensaa, kun verrataan JKL:n huoltohintoihin 8-)

Näkyihän siellä toinenkin kerholainen...onnea uusille renkaille!

-Juha-

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Viesti Kirjoittaja Oula »

Jyväsrengas Seppälässä vaihtaa irtorenkaita ainakin näsäkästi 10 eur vaihto ja tasapainotuksen kanssa 20 eur.
Renkaat ko saapi Saksasta puoli-ilimaseksi meijän hintoihin verrattuna.

Huollattanut en pyörää toisilla ole mutta pikku remontteja joita ei ite pysty olen teettänyt
Kuvan Moottoripalvelulla ja aina saanut asiantuntevan , asiallisen ja hyvän palvelun .
Olen asioinut siellä 30 vuotta ja viisi moottoripyörää ja yhen skootterin ostannu ja rompetta vaikka kuinka paljon .
Huoltotarvikkeet haen heiltä koska ne ovat varmasti oikeita ja sopivia .
Mikään niin v....ua kun illalla kotona alkaa hommiin ja sitte osat onkin vääriä ,ala sitten palautella ja vaihdella postimyynnissä .
Tässä tapauksessa tuntuu että keskittäminen on kannattanut.
Vaikka eivät enään olekkaan Yamaha diileri hankkivat minnulle osat viikossa ja vien takarattaan laakereiden vaihtoon maanantaina
kun en itse saa neulalaakeria varmuudella asennettua ehjänä.
Tämon vielä lekendaarisempaa !

Tikke
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Helmi 2010 19:30
Moottoripyörä: Yamaha XV 1100 vm.1992
Oikea nimi: Timo Ikäheimonen

Re: Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Viesti Kirjoittaja Tikke »

Hei.
Joutsan MP-huollosta kotiuduttu. Uudet Metzeler Marathonit alla. Palvelu oli taas kerran mahtavaa...terveiset myös JVi:lle.

Terveisin Timo
Suomea savoksi: "Tarkoitukseni ei ollut loukata neitiä = Oo tässä akkoen mieliks!"

Ruiseri
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Heinä 2011 15:16
Moottoripyörä: XV1600

Re: Onko olemassa hyviä huoltopaikkoja?

Viesti Kirjoittaja Ruiseri »

Moi,
Motoville Espoossa, Hannuksenpelto 10.
Huolellinen ja pätevä kaveri. Jammun, Kawan ja Suzukin valtuuttama huolto. Kilpatallien mekaanikkotaustaa.
Muutkin ovat minulle suositelleet.
http://www.motoville.fi/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu korjaamokeskustelu”