tyyppi

Yllä oleviin kategorioihin sopimaton kustomointiin, säätöön ja korjaukseen liittyvä keskustelu, kuten tallin varustus, huolto-ohjeet, työkalut, nostimet, omaviritelmät ym. huoltovempeleet.
Avatar
jerkku63
Viestit: 119
Liittynyt: 10 Joulu 2009 18:35
Moottoripyörä: yamaha xv 1100 viraco

tyyppi

Viesti Kirjoittaja jerkku63 »

moron
taas varmaan tyhmä kysymys,mutta mitä eroa on viracolla ja XV:llä..?

Avatar
veepee
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Loka 2008 00:14
Yccf:n luottamustoimet: Kuvernööri Itä 2002-2004, Hallitus 2004-2009, Puheenjohtaja 2005-2009
Moottoripyörä: Harley Davidson Street Glide 2011

Re: tyyppi

Viesti Kirjoittaja veepee »

Terves,
savolainen vastaus: Kaikki viragot ovat XV:tä, mutta kaikki XV:t eivät ole viragoja eli son toi XV ikäänkuin "sukunimi" kaikille yamahan v-moottoreilla varustetuille customeille.Olkoon Virago sitten se etunimi :D XV:n jatkeeksi on sitten lisätty joihinkin malleihin S ( dragstar 650, 1100 ja 1300 midnightstar ) tai Z ( venture 1200, royalstar 1300 ja royalstar venture 1300 ), kaiketikin vain mallien erottuvuuden vuoksi.
Ensi vuonna vietetään sitten Yamaha XV-suvun 30v juhlia. XV750 tuli markkinoille 1981 ja oli samalla muuten ensimmäinen japanialainen v-twin, ainakin sarjatuotannossa.
Virago on kuulemma ollut muinainen nimitys riskeille ja urheille naissotureille, siis jonkun sortin amatsoneille ( ei volvo ), viehkon ja empaattisen ddr:läisen kuulantyöntäjän ja puumanaisen risteytys siis. Tätä taustaa vasten me, entiset ja nykyiset viragomiehet, voimme olla ylpeitä siitä, että olemme onnistuneet likimain kesyttämään ainakin yhden feminiinin elämämme aikana. Tai sitten onnistuneet sen ajoissa vaihtamaan.
X tarkoittaa vissiin extraa...tai experimentaalia
Ison Veen merkityksen kaikki jo arvannevatkin...... V-twin
Eipä tiennyt Torakusu Yamaha aikanaan ruokopilliurkuja poraillessaan, että reilun sadan vuoden päästäkin perinne jatkuu...oliko se jammun putkiin 8 reikää ympyriäisesti 9mm:n poralla, se ohje astmaattisten orkkisputkien avartamiseksi? :D

Vaan mitäpä tässä turhia porailemaan - avarassa maailmassa

Avatar
jerkku63
Viestit: 119
Liittynyt: 10 Joulu 2009 18:35
Moottoripyörä: yamaha xv 1100 viraco

Re: tyyppi

Viesti Kirjoittaja jerkku63 »

kiitos täydellisestä vastauksesta..
niistä ysimillin reijistä jos vielä jotain tarkempaa??

Avatar
wildliberty
Viestit: 86
Liittynyt: 12 Tammi 2009 18:20
Moottoripyörä: wildstar vm.2003

Re: tyyppi

Viesti Kirjoittaja wildliberty »

:ugeek: Se reikien poraaminen tarkoittaa sitä,että porataan pakoputken päätyyn avarrusreikiä,joista hönkä pääsee paremmin ulos.Eli tarkoitus on saada ehkä hieman lisää tehoa,mutta ennen kaikkea muhevammat äänet pyörään,jotta naapurit tietää milloin isäntä on liikkeellä.Ja ei sitä voi kieltää,etteikö se vähän itsellekin kasvata rintakarvoja.Ja se poraus tehdään seuraavasti:merkitset pakoputken päähän säteittäisesti kohdat rei´ille ja sitten pistepuikolla lyöt pienet kolot niihin kohtiin.Seuraavaksi otat porakoneen ja pienen (3,5-4mm)poranterän ja poraat reiät ko.kohtiin.Tämän jälkeen vaihdat isomman poran(8-9mm) ja avarrat reiät isommiksi.Yksinkertaista eikö totta. :lol:

Avatar
jerkku63
Viestit: 119
Liittynyt: 10 Joulu 2009 18:35
Moottoripyörä: yamaha xv 1100 viraco

Re: tyyppi

Viesti Kirjoittaja jerkku63 »

jaa,toimiiks toi reikien poraaminen orkkisputkiin oikeesti,tuleeks liian kovat äänet kerrostaloasujalle?

Avatar
Ville
Viestit: 332
Liittynyt: 07 Loka 2008 23:38

Re: tyyppi

Viesti Kirjoittaja Ville »

jerkku63 kirjoitti:jaa,toimiiks toi reikien poraaminen orkkisputkiin oikeesti,tuleeks liian kovat äänet kerrostaloasujalle?
Kyllähän se vähän parantaa ääntä.. ei siittä saa kuitenkhaan tehoputken kaltasta pörinää ulos.
Voithan sie kokkeila porata muutaman pienen reijän ja isontaa niitä tarvittaessa.. Itte porasin kumphaanki putkheen 3 kpl 12 mm reikää ja äänet parani, mutta loppupeleisä sitte porasin kuitenki päävyt auki ja vejin huilut pois, nyt olen alkanu harkitemhaan tehoputkia. :roll:
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu korjaamokeskustelu”