kaasu
Re: kaasu
Tähän on helppon ratkaisu. Kaasarit irti ja tallin pöydälle, purku osiin ja putsaus. Samal sit kattelee letkut ja imukurkkujen kunnon. Romppeet takasin kiinni ja kaasarien sykronointi. Hyvä tulee ja toimii kuin junan vessa Nimimerkkillä kokeiltu on
Re: kaasu
Käyttö ohjeet ovat Virago 750:n vanhalta foorumilta lainattuna
Yksinkertanen homma tosiaan toi synkkaus. Vaikka tollaseen 1½ mertin laudanpätkään laitat nippusiteillä 5-6mm:n letkun siten, että tekee sellasen U:n muotosen mutkan sinne alapäähän. Letkua saa olla reilusti, niin on helpompi laittaa sinne imusarjan nippaan päät kiinni. Neste kannattaa olla öljyä eikä vettä, sillä jos kaasarit ovat kovin epätasapainossa, niin imasee nesteen helposti kaasariin. Ja tuo öljy ei ole ihan niin liukasliikkeistä ku vesi, saa tarkemmin pinnat tasan. Öljyä ei tartte olla kuin n. 20cm:n patsas molemmissa letkun puoliskoissa.
Kun letkut ovat kiinni imukurkuissa, laita bensahana pri-asentoon, niin saa kone löpöä. Koska alipaineletkut ovat irti, bensa ei muuten virtaa. Lauta letkuineen mahdollisimman vaateriin ja kone käyntiin. Kaasareiden välissä on säätöruuvi, jolla aletaan balanssia laittamaan kohdilleen. Tyhjäkäynnillä voi hakea ensin sinnepäin ja kun jotakuinkin on tasapaino löytynyt, kierroksia n.1500-2000(muistaakseni, korjatkaa) ja tarkempi säätö. Mulla oli alkuun kaasarit tosi pahasti epätasapainossa ja meinas väkisin hörmiä öljyä kaasariin. No, kyllähän se palaa pois.
Venttiilien säätö pitäis tehdä ennen tuota balanssin laittoa, näin muistelen kerrotun.
Tälläisillä ohjeilla mä sen tein, teksti on napattu vanhasta keskustelusta.
Yksinkertanen homma tosiaan toi synkkaus. Vaikka tollaseen 1½ mertin laudanpätkään laitat nippusiteillä 5-6mm:n letkun siten, että tekee sellasen U:n muotosen mutkan sinne alapäähän. Letkua saa olla reilusti, niin on helpompi laittaa sinne imusarjan nippaan päät kiinni. Neste kannattaa olla öljyä eikä vettä, sillä jos kaasarit ovat kovin epätasapainossa, niin imasee nesteen helposti kaasariin. Ja tuo öljy ei ole ihan niin liukasliikkeistä ku vesi, saa tarkemmin pinnat tasan. Öljyä ei tartte olla kuin n. 20cm:n patsas molemmissa letkun puoliskoissa.
Kun letkut ovat kiinni imukurkuissa, laita bensahana pri-asentoon, niin saa kone löpöä. Koska alipaineletkut ovat irti, bensa ei muuten virtaa. Lauta letkuineen mahdollisimman vaateriin ja kone käyntiin. Kaasareiden välissä on säätöruuvi, jolla aletaan balanssia laittamaan kohdilleen. Tyhjäkäynnillä voi hakea ensin sinnepäin ja kun jotakuinkin on tasapaino löytynyt, kierroksia n.1500-2000(muistaakseni, korjatkaa) ja tarkempi säätö. Mulla oli alkuun kaasarit tosi pahasti epätasapainossa ja meinas väkisin hörmiä öljyä kaasariin. No, kyllähän se palaa pois.
Venttiilien säätö pitäis tehdä ennen tuota balanssin laittoa, näin muistelen kerrotun.
Tälläisillä ohjeilla mä sen tein, teksti on napattu vanhasta keskustelusta.
Re: kaasu
Minä asensin sellaisen 10m tuota vesiletkua kiinteästi tallin seinään ja sisällä on punaista iskunvaimenninöljyä, näkyy hyvin. Laitoin vielä letkujen molempiin päihin (noin metrin päähän) migin suuttimet, vähentää riskiä että öljyt menisi kaasariin. Kun purin pyörästä AISsin, niin vapautuneet letkut käytin kaasarin nippojen jatkeena. Toinen letku tuli automaattisesti AISsin letkusta ja toisen päähän etsin pitkään letkuliitintä, originaali osa olisi maksanut muistaakseni liki 30 taalaa, mutta Motonetista sain liki samanlaisen "eurolla".