kaasu

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
Avatar
jerkku63
Viestit: 119
Liittynyt: 10 Joulu 2009 18:35
Moottoripyörä: yamaha xv 1100 viraco

kaasu

Viesti Kirjoittaja jerkku63 »

viraco 1100 kun kääntää kaasua nopeasati niin etupyty ei pysy mukana vaan paukahtaa mikän tämmöinen vika vois olla?

Pietu
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Touko 2010 19:15
Moottoripyörä: 1100 Virago

Re: kaasu

Viesti Kirjoittaja Pietu »

pitäiskö kattella noita vehkeitä edes pikkasen enemmän selvinpäin :mrgreen:
kirjotuksesta päätellen.
mutta muuten onko imuvuotoja etummaisessa?

Avatar
jerkku63
Viestit: 119
Liittynyt: 10 Joulu 2009 18:35
Moottoripyörä: yamaha xv 1100 viraco

Re: kaasu

Viesti Kirjoittaja jerkku63 »

kivat kirjoitusvirheet ,näin selvinpäin tehdyiksi,imuvuoto tuli itellekkin mieleen ku paukkuu putkeenki ku käynnistää,vissiin liian rikkaalla,tiedä häntä..

Heimo
Viestit: 80
Liittynyt: 16 Heinä 2010 22:24
Moottoripyörä: Virago 1000 -85, Jawa 350 -57

Re: kaasu

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Tähän on helppon ratkaisu. Kaasarit irti ja tallin pöydälle, purku osiin ja putsaus. Samal sit kattelee letkut ja imukurkkujen kunnon. Romppeet takasin kiinni ja kaasarien sykronointi. Hyvä tulee ja toimii kuin junan vessa 8-) Nimimerkkillä kokeiltu on :D

Avatar
jerkku63
Viestit: 119
Liittynyt: 10 Joulu 2009 18:35
Moottoripyörä: yamaha xv 1100 viraco

Re: kaasu

Viesti Kirjoittaja jerkku63 »

miten se synkronointi tehdään kotikonstein,olis lomalla aikaa rassata ku kuitenki sataa..hah
niin ja mites ne seokset,kuis ne säädetään?

Heimo
Viestit: 80
Liittynyt: 16 Heinä 2010 22:24
Moottoripyörä: Virago 1000 -85, Jawa 350 -57

Re: kaasu

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Käyttö ohjeet ovat Virago 750:n vanhalta foorumilta lainattuna

Yksinkertanen homma tosiaan toi synkkaus. Vaikka tollaseen 1½ mertin laudanpätkään laitat nippusiteillä 5-6mm:n letkun siten, että tekee sellasen U:n muotosen mutkan sinne alapäähän. Letkua saa olla reilusti, niin on helpompi laittaa sinne imusarjan nippaan päät kiinni. Neste kannattaa olla öljyä eikä vettä, sillä jos kaasarit ovat kovin epätasapainossa, niin imasee nesteen helposti kaasariin. Ja tuo öljy ei ole ihan niin liukasliikkeistä ku vesi, saa tarkemmin pinnat tasan. Öljyä ei tartte olla kuin n. 20cm:n patsas molemmissa letkun puoliskoissa.

Kun letkut ovat kiinni imukurkuissa, laita bensahana pri-asentoon, niin saa kone löpöä. Koska alipaineletkut ovat irti, bensa ei muuten virtaa. Lauta letkuineen mahdollisimman vaateriin ja kone käyntiin. Kaasareiden välissä on säätöruuvi, jolla aletaan balanssia laittamaan kohdilleen. Tyhjäkäynnillä voi hakea ensin sinnepäin ja kun jotakuinkin on tasapaino löytynyt, kierroksia n.1500-2000(muistaakseni, korjatkaa) ja tarkempi säätö. Mulla oli alkuun kaasarit tosi pahasti epätasapainossa ja meinas väkisin hörmiä öljyä kaasariin. No, kyllähän se palaa pois.
Venttiilien säätö pitäis tehdä ennen tuota balanssin laittoa, näin muistelen kerrotun.

Tälläisillä ohjeilla mä sen tein, teksti on napattu vanhasta keskustelusta.

Avatar
akkipaa
Viestit: 166
Liittynyt: 23 Huhti 2009 14:32
Moottoripyörä: Yamaha XVS 650 Drag Star Classic

Re: kaasu

Viesti Kirjoittaja akkipaa »

Minä asensin sellaisen 10m tuota vesiletkua kiinteästi tallin seinään ja sisällä on punaista iskunvaimenninöljyä, näkyy hyvin. Laitoin vielä letkujen molempiin päihin (noin metrin päähän) migin suuttimet, vähentää riskiä että öljyt menisi kaasariin. Kun purin pyörästä AISsin, niin vapautuneet letkut käytin kaasarin nippojen jatkeena. Toinen letku tuli automaattisesti AISsin letkusta ja toisen päähän etsin pitkään letkuliitintä, originaali osa olisi maksanut muistaakseni liki 30 taalaa, mutta Motonetista sain liki samanlaisen "eurolla".

Avatar
jerkku63
Viestit: 119
Liittynyt: 10 Joulu 2009 18:35
Moottoripyörä: yamaha xv 1100 viraco

Re: kaasu

Viesti Kirjoittaja jerkku63 »

kuulostaa helpolta,vaan onko säätöruuveja yks vai molemmille kaasareille ja onko ne se ylä vai alapuolella,tarviiko tankki satulaa ym irroitella.

Heimo
Viestit: 80
Liittynyt: 16 Heinä 2010 22:24
Moottoripyörä: Virago 1000 -85, Jawa 350 -57

Re: kaasu

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Yksi ruuvi siel on, nois Hitachin vehkeissä se näkyy vasemmalla puolella kanta taaksepäin. Pysty kääntämään pitkällä meisselillä ilman tankin tai satulan irrotusta.

Avatar
Ves@
Viestit: 1675
Liittynyt: 14 Loka 2008 00:23
Moottoripyörä: XV 1100

Re: kaasu

Viesti Kirjoittaja Ves@ »

Mikuni BST40 kaasareissa synkkaruuvi on taasen alapuolella, ei tartte irroitella mitään.
Synkataan sitten muuten tyhjäkäynnillä, eikä kierroksilla niinkuin joku joskus väitti :mrgreen:
FTW
Pr of CH´s

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”