Delvaceista yleisin, eli mitäpästä kalliita litkuja laittamaan.Ipu kirjoitti:Ei kai ny sentään..1798 kirjoitti:Taitaapi olla tämä delvacci se yleisin mitä pyöris käytetään.
Öljyn syytäkö?
Re: Öljyn syytäkö?
Re: Öljyn syytäkö?
Juurikin tuota MX:ää oli 4L kanisterissa, kävin tarkistamassa. 15W-40 ja rekan kuva tässäkin komeili kanisterin kyljessä. Aiemmin oli Nesteen jotain vastaavaa dieselöljyä koneessa.1798 kirjoitti:Itselläni oli viragossa delvac mx:ää jota raskasliikenne käyttää, olipa rekan kuvakin kanisterin kyljes ja enpä muista nähneeni pienemmäs astias. Taitaapi olla tämä delvacci se yleisin mitä pyöris käytetään.virago750 kirjoitti:Ei oo Delvacci aiheuttanut omassa Virressä mitään ongelmia. Oisko vaan kytkinlevyt tulleet tiensä päähän?? Ja on muuten 4 litran kanisterista laitettu öljyt, ei oo siis astian koolla merkitystä Delvacin toimintaan
Re: Öljyn syytäkö?
jos ei ole varaa ostaa 4 litraa kunnon moottoripyöriin tarkoitettua öljyä,niin anna sitten luistaa vaan..
Re: Öljyn syytäkö?
Todennäköisesti syy on öljyssä jos yht äkkiä alkoi luistamaan. Omassa 750 virressä tuo Mobil Delvac mx 1400 15w-40 on pelannut hyvin. Ei siis Mobil delvac 1 5w-40. Kylmillä keleillä eli lähellä nollaa on vaihteet hiukan jäykät alussa, mutta kesäkelissä toimii todella nätisti. Kone ei pidä mitään ylimääräisiä kolinoita ja vaihteet naksuu paikoilleen sulavasti.jammutimppa kirjoitti:Vaihdoin 535:een Virreen öljyt. Laitoin Mobilin Delvag 1 5W-40. En tiedä mitä öljyä oli edellinen vaihtaja käyttänyt. Öljyn vaihdon jälkeen ilmeni seuraavanlainen ilmiö. Kiihdytettäessä täysillä, alkoi joka vaihteella kierrokset nousemaan, mutta vauhti ei. Kytkin alkoi luistamaan. Kun hitaasti kiihdytti, vauhti nousi ja vauhtia oli lähes tehtaan ilmoittama.
Voiko olla vika öljyssä, koska aiemmin ei moista vanhalla äljyllä ilmennyt.
Kuitenkin niin moni on kehunut tuota Delvagia joten sillä perusteella siihen merkkiin päädyin. Öljymäärä on silmästä katsottuna ihan oikea. Tosin katsominen on tosi hankalaa.
Ja kyllä, on varaa ostaa muutakin kuin delvacia, mutta en keksi syytä miksi vaihtaisin. Tuo moottoripyörän kuva vaan maksaa liikaa noissa niin sanotuissa mp öljyissä jotka on samaa tavaraa kuin kaikki muutkin öljyt. Ei kai kukaan täällä oikeasti kuvittele, että moottoripyörille ja varsinkin näille meidän maamoottoreille olisi oikeasti olemassa ihan spesiaali öljyt. HALOO !!!
Ensimmäinen hullun merkki jos luulee itseään viisaaksi.
Re: Öljyn syytäkö?
no onhan
Yamalube soveltuu jopa muunmerkkisiin korkeasti viritettyihin pyöriin
Yamalube soveltuu jopa muunmerkkisiin korkeasti viritettyihin pyöriin
Tämon vielä lekendaarisempaa !
Re: Öljyn syytäkö?
Jos ajelee Delvacilla niin missä kilometreissä pitää alkaa tekemään kone remonttia? Tai vastaavasti millä kilometreillä pittää tehdä sama yamalubea käytettäessä?
Kesto kilometrejä?
Kesto kilometrejä?
Re: Öljyn syytäkö?
En tiedä missä kilometreissä alkaa kone porsimaan, mutta kolme vuotta on menny ihan kivasti delvacilla. Nyt on mittarissa vasta 52221 km. ja virre pyörii edelleen. Kun tuossa manuaalissa lukee että öljyt olis sae 10w-30 tai sae 20w-40 ja SE - tyypin öljy niin delvac ylittää tuon vaatimuksen kevyesti. SE tyypin öljy oli 1972 - 1979 bensiini mootoreissa vaadittava öljy.
Ensimmäinen hullun merkki jos luulee itseään viisaaksi.
Re: Öljyn syytäkö?
Eiks toi delvac oo diissel öljy, mite se ny prätkään sopis ???
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se vie ilon tästä päivästä....
Re: Öljyn syytäkö?
MOI. olen kokeillut Dtä omassa DS 1100 VXS 2001 mallissa ja tulin siihen tulokseen et jotain hyvää ja päinvastaista . Huonoa oli se että kytkin rupes luistaa kovemmin vedätettäessä eikä oikein muuta. Hyvää oli se et ne pesee koneen hyvin ,myös vaihteet rupes menee hyvi päälle ,nämä huomasin konkreetisesti. Nyt koneessa motulin 3000 set ja hyvin pelaa ei luista kytkin enää ja vaihteet menee iha hyvin päälle. Ilmeisesti kone oli pesun tarpeessa sisältä ,tuli vaan sellainen mieleen jälkeen päin . näin minulla.