xl8r'n pikkuvirago

Tässä foorumissa voit esitellä omaa moottoripyörääsi kuvin ja sanoin.
Avatar
Fale
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Kesä 2012 18:09
Moottoripyörä: Yamaha XVS650A - Mad Star 2006/2013
Oikea nimi: Ville Toikkanen

Re: xl8r'n pikkuvirago

Viesti Kirjoittaja Fale »

Mattamusta on kyllä minun silmääni upee eikä hassumpi teippaus, sopii tuohon stuukkiin.

Avatar
xl8r
Viestit: 485
Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015-
Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
Oikea nimi: Mikko Virtanen

Re: xl8r'n pikkuvirago

Viesti Kirjoittaja xl8r »

Nyt tuli tankki maalista ja mallasin sitä tosta aamutuimaan jo paikalleenkin:

Kuva

Parempaa kuvaa sitten ku on koko pyörä kasassa.
Yccf webmaster

Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com

Avatar
xl8r
Viestit: 485
Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015-
Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
Oikea nimi: Mikko Virtanen

Re: xl8r'n pikkuvirago

Viesti Kirjoittaja xl8r »

Kuva

Nyt olis pyörä kasassa ja, ensimmäiset kilometrit ajettu. Aikamoinen ero käyttäytymisessä näillä iskareilla.
Yccf webmaster

Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com

Avatar
xl8r
Viestit: 485
Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015-
Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
Oikea nimi: Mikko Virtanen

Re: xl8r'n pikkuvirago

Viesti Kirjoittaja xl8r »

Ei oo ollut helppo kevät tämä. Ensin tapeltiin tukkeutuneen kaasarin kanssa pariinkin otteeseen. Nyt kun saatiin bensa virtaamaan, paloi pyörästä sitten sähköjä huolella. Korjaamon analyysi asiasta oli, että staattorin vioituttua se oli mennessään polttanut ensin jännitteensäätäjän ja sitten sen kautta ylivirta oli sulatellut johtoja. Sulaneet johdot aiheuttivat toki sitten oikosulkuja ja tämä tietenkin pilasi vielä akunkin mennessään.

Parin tonnin hintaiseen pyörään on nyt tulossa kallis remontti. Pirusti tämä kyllä harmittaa, mutta luovuttaa en aio, tuli se nyt sitten maksamaan mitä tahansa. Ompahan sitten sähköt uusittu koko pyörästä. Ajokausi tosin taitaa jäädä nyt näillä näkymin tänä vuonna naurettavan lyhyeksi, osia kun odotellaan taas pari viikkoa ja sitten tietysti pyörän kuntoon saamista.

Toivottavasti se nyt sentään tulisi edes kuntoon sitten... :cry:
Yccf webmaster

Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com

custom100
Viestit: 107
Liittynyt: 13 Elo 2013 08:20

Re: xl8r'n pikkuvirago

Viesti Kirjoittaja custom100 »

huono tuurihan sinulle kävi mutta osta minulta virago 125 vm 98 niin saat siitä suoraan siirrettyä sähköjohdot virago250 käyvät samat johdot . 125 myydään sopu hintaan .puh .050 5367101 pyörä on Hyvinkäällä.voihan se tehdä niinkin että vaihdat 250 moottorin 125 runkoon ei tarvitse johdottaa erikseen...

Avatar
xl8r
Viestit: 485
Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015-
Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
Oikea nimi: Mikko Virtanen

Re: xl8r'n pikkuvirago

Viesti Kirjoittaja xl8r »

EIpä muuten käy, tulipahan todettua kantapään kautta. Vuosimallien (ja jopa saman vuosimallin sisällä) on eroavaisuuksia paljonkin juuri noissa johdotuksissa sekä esim. juuri jännitteensäätäjässä.
Yccf webmaster

Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com

Avatar
xl8r
Viestit: 485
Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015-
Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
Oikea nimi: Mikko Virtanen

Re: xl8r'n pikkuvirago

Viesti Kirjoittaja xl8r »

No nyt olis remontti tehty ja sen jälkeen myös setvitty polttoaineen syöttöä kiusannut ongelma. Remontti itsessään tuli arvoitua halvemmaksi, taisi jäädä jopa alta 500e osineen ja töineen.

Polttoaineen syöttöä vaivasi vähintäänkin inhoittava ongelma: tankin pohjalla oli runsaissa määrin tunnistamattomaksi jäänyttä valkoista moskaa, joka sitten tukki käytännössä koko polttoainejärjestelmän.

Nyt pyörä käy ja kukkuu kuitenkin kuin elämän mieli :)
Yccf webmaster

Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com

custom100
Viestit: 107
Liittynyt: 13 Elo 2013 08:20

Re: xl8r'n pikkuvirago

Viesti Kirjoittaja custom100 »

tuossa tilanteessa joku muu olisi antanut periksi mutta tosi wirre mies ei anna periksi läpi vaikka harmaan kallion.. hyviä pärinöitä 8-) . niin siitä bensatankissa olevasta mönjästä sitä kertyy jos jättää bensat talveksi tankkiin siksi olisi hyvä että tankin tyhjentää ja pyörä säilytetään lämpimässä tallissa jos mahdollista 8-)

Avatar
xl8r
Viestit: 485
Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015-
Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
Oikea nimi: Mikko Virtanen

Re: xl8r'n pikkuvirago

Viesti Kirjoittaja xl8r »

custom100 kirjoitti:tuossa tilanteessa joku muu olisi antanut periksi mutta tosi wirre mies ei anna periksi läpi vaikka harmaan kallion.. hyviä pärinöitä 8-) . niin siitä bensatankissa olevasta mönjästä sitä kertyy jos jättää bensat talveksi tankkiin siksi olisi hyvä että tankin tyhjentää ja pyörä säilytetään lämpimässä tallissa jos mahdollista 8-)
Sehän tässä onkin ollut se mystinen juttu, pyörä kun on ollut lämpimässä tallissa koko talven ja tankkikin on ollut tyhjä (maalauksen takia). Tankki oli jopa ihan puhdas, kun sen paikoilleen laitoin ja sisään meni kokonaan uudet bensat (nokkelana siirsin vanhat bensat auton tankkiin, kun tyhjentelin pyörän tankkia maalarille lähtöä varten), eli ei oikein jää jäljelle muita vaihtoehtoja kuin, että joku on onnistunut tankin asennuksen jälkeen saattamaan tankkiin ylimääräistä ainetta. Eräät ihmiset epäilivät Facebookissa, että joku neropatti olisi saattanut käydä laittamassa bensapumppuun kylmäasemalla vähän sokeria letkuun ja sitä kautta olisi sitten päätynyt sokeria bensan joukkoon. Eipä tullut maisettua tuota mönjää, mutta kuulostaisi loogiselta vaihtoehdolta kyllä.
Yccf webmaster

Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com

custom100
Viestit: 107
Liittynyt: 13 Elo 2013 08:20

Re: xl8r'n pikkuvirago

Viesti Kirjoittaja custom100 »

kyllä minulla on epäilys tätä nyky bensaa syylliseksi vanhenee omia aikojaan,miksi sitten kaupasta ostettu 4tahti bensa ei mene miksikään vaikka oli edellisen vuoden kanisterissa ollutta.. asiasta toiseen omani 250 viragosta hävisi kokonaan virrat käy yhdellä pytyllä ja valot ovat himmeät kun sai sen käyntiin työntämällä, en ole vielä paneutunut asiaan kertokaa jos tiedätte syyn ennenkun alan purkaa enenpää .sulakkeet katsoin heti mutta ei ollut yhtään palanutta... 8-)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oman pyörän esittely/rakentelu”