Virago 250 -90

Tässä foorumissa voit esitellä omaa moottoripyörääsi kuvin ja sanoin.
macce76
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Touko 2013 11:41

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja macce76 »

Täytyis varmaan itsekkin metsästää korkeammat riserit. Näyttää hyvältä. Niinkuin muukin pyörä. Tulee kivasti freesimpää ilmettä kun vilkut on kirkkaat, eikä ne näytä niin isoiltakaan enää.

Avatar
riku
Viestit: 742
Liittynyt: 10 Loka 2008 11:06
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2007 -2010
Moottoripyörä: ROYAL STAR 1300 A TOUR CLASSIC -97 + perävaunu McAvec
Oikea nimi: RISTO SALO

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja riku »

Raiserit E-bay...halvimmillaan 19.90€...viistuumaa ylös ja pullback kaks tuumaa...vilkunlaseja samasta paikasta...alimmillaan 9€ pari 8-) 8-) 8-)

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

macce76 kirjoitti:Täytyis varmaan itsekkin metsästää korkeammat riserit. Näyttää hyvältä. Niinkuin muukin pyörä. Tulee kivasti freesimpää ilmettä kun vilkut on kirkkaat, eikä ne näytä niin isoiltakaan enää.
Jaa kuinka korkeita kaipaat? Tuosta voisi edullisesti joutaa nuo pitkät, jotka siis vakiomitassa, kunhan kusti kuljettaa matalat enklannista. ;)

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Nyt on matalat riserit, näyttää ja tuntuu itsestä paremmalle.

Kuva

Kuva

Kuva

Toinen takalokari löytyi siis purkaamolta, kunhan keksii mallin, niin siitä muovaillaan lyhyempi ja takavalo kilven päälle sivuun.

Vilkun-, neutraalin- ja pitkien merkkivalot vaihtuu pienempiin ledeihin kunhan jostain löytyy sopivat.

Ilmanputsariksi tuumailin vaihtaa hiukan vapaammin hönkäilevän kromikuorisen ja posket siis pois tankin sivuilta...

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Nyt lähti takalokari kävelemään.
Onhan tuo ruma noin, mutta toistaiseksi näin, luultavasti joku lyhyt lärpäke tulee, kunhan saan askarreltua.
Jotain muovipurkkia kai on leikeltävä väliaikaiseksi suojaksi penkin alle.
Tuolle penkille mahtuu ainakin jälkikasvu hyvin, joten takapenkkiä ei tule.

Vilkutkin pitäisi kai kiinni laittaa, ettei tule sanomista. :mrgreen:

Takavalon keskellä olemisesta ei muuten finlexin sivuilla sanota mitään, 80 astetta näkyvyys sivuille mainittu ainoastaan, joten lienee laillinen?

Tangonpääpeilejä ei yllättävästi löytynyt paikallisesta biltsusta, täytyy kai nettikaupasta tilata...

Kuva

Kuva

Mitähän keksisi putkille, tuosta vaimentimen ja putken välissä oleva kartiokoristus pääsee elämään ja kilisee pahasti tietyillä kierroksilla. On hitsattu vain alta kiinni, kromattuun pintaan ei taida hitsi tarttua, eikä raaskisi edes hitsailla. Vaimentimet mäkeen? :lol:
Väliin jotain tavaraa tai kromattu klemmari?

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Mosquitolta löytyi pienempi ja vapaammin hönkivä ilmanputsari, lähti myös lämpöanturin koppa kävelemään vasemmalta puolelta.
Pääsuutin nyt 115, vieläkin ehkä pykälän isommaksi saisi laittaa.
Putkessa oli 4kpl 8mm reikiä molemmissa, nyt reiät 10mm. Äänet parani huomattavasti.
Takaloksu muotoillaan ja asennetaan takahaarukkaan rengasta nuolemaan, kunhan ehdin hakea materiaalia.

Mikähän siinä nyt, suuttimen vaihdon jälkeen jää tyhmäkäynti hetkeksi isommalle kaasuttaessa, tippuu kyllä sitten alas hetken päästä.
Ja mikä on seosruuvin oikea asento, siis se siellä bensapumpun takana. Jenkkilässä joillakin 3/4-1 auki, minulla oli 2 ja 3/4 auki, nyt 2 ja pelittää.

Kuvia ei näköjään saa vaihteeksi suoraan, joten linkin kautta katsomaan...

http://aijaa.com/EBWXpq#myModal

http://aijaa.com/iaAgRh#myModal

Lisäys: Ainiin, paikallisen mp-liikkeen pihassa poliisit ajoi pihaan, mp-poliisi hakemaan huollosta pyörä ilmeisesti. Eivät näyttäneet kiinnostuvan meikäläisen muokkailuista, joten uskaltanee ajella ihmisten ilmoilla... :mrgreen:

Lisäys2: Pääsuutin 117,5 ja tyhjäkäyntisuutin 17,5 -> 20. Nyt tuntuu toimivan hyvin, tyhmäkäyntikin toimii.
On muuten helpoin kaasari suutinjumppaa harrastaa, bensahanan ruuvit irti, tankin ruuvi irti ja loppu hoituu paikallaan. ;)

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Lokasuojaa hiukan madallettu, muotoillaan vielä ja maalia kaipaa...

Kuva

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Lokaria muotoiltu, toimivan näköinen toki kokonaan ilmankin. Pitäisi kehitellä joku muovinen pikakiinnityksellä sadekeliä varten.
Etulokari lähti, siihen tehdään joku pikkuinen lärpäke.
Solosatula on MP-Customstorelta Highway Hawkia liekkikuviolla.

Maalia kaipaa pintaan ja jotain muuta pientä hienosäätöä luvassa vielä, esim. merkkivalot ledeillä, takajalkatapit toimettomana yms...

Kuva

Kuva

Onhan tuo hiukan muuttunut, isäukon virre lähes vakiomallinen...
Kummasti tuo satula ja takalokari sekä lyhyemmät riserit madaltaa, kuvasta ei niin selvästi näe.

Kuva

Avatar
HirviMikko
Viestit: 920
Liittynyt: 05 Loka 2008 10:34
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen joskus ammoisina aikoina, jolloin jäsennumerot olivat 2- tai 3-numeroisia. Webmasterina tosi kauan syksyyn 2013 asti. hirvimikko(at)yccf.fi
Moottoripyörä: Virago 750, vm.1997

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja HirviMikko »

Pikkuhannu kirjoitti:Kummasti tuo satula ja takalokari sekä lyhyemmät riserit madaltaa
Niin tekee muuten lyhyemmät takaiskaritkin. Tutkihan Louisin kataloogia - halvalla lähtee.
- Hirvi-Mikko -

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

HirviMikko kirjoitti:
Pikkuhannu kirjoitti:Kummasti tuo satula ja takalokari sekä lyhyemmät riserit madaltaa
Niin tekee muuten lyhyemmät takaiskaritkin. Tutkihan Louisin kataloogia - halvalla lähtee.
Enpä tuohon sopivia nopeasti löytänyt? :oops:

Hainpa sitten biltsusta vilkkutakavalot. Ikävä kyllä joutuu jarruvalon jättämään edelleen kilven päälle...
Näissähän ei ole jarruvaloa erikseen, josta ei missään mainita sanallakaan. Eipä siellä mainita että olisikaan, mutta voisi tuon selvyyden nimissä kertoa.
Osasinhan tuota odottaa, kertaalleen ostin ko. puljusta takavalon, ja eipä siinäkään ollut jarruvaloa, pelkkä takavalo siis... :evil:

Jokin johdotuksissa on sekaisin, tai sitten en vaan osaa, mutta en saanut kaikkia valoja samaan aikaan palamaan. Tarkoitus oli laittaa kilpivalo takavaloksi ja jarrut vilkkuihin, mutta ei toimi, joten päinvastoin.
Vilkut sentään meni kerrasta oikeinpäin ja toimii.

Kunhan löydän eteen pienemmät ledivilkuttimet, vaihdan releen samalla, nyt on takana vastukset.

Kuva

Ei kuvasta näy kunnolla, oikeasti valot on todella kirkkaat, takuuvarmasti näkyy takanatulijoille, varsinkin kun hiukan kääntää yläviistoon.

Lisäys: Ainiin, ja kaikki muutokset on toteutettu niin, että voin milloin vain laittaa koko pyörän täysin vakiokuntoiseksi puolessa tunnissa, eli mitään peruuttamatonta ei ole tehty... :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oman pyörän esittely/rakentelu”