Virago 250 -90

Tässä foorumissa voit esitellä omaa moottoripyörääsi kuvin ja sanoin.
Avatar
xl8r
Viestit: 485
Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015-
Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
Oikea nimi: Mikko Virtanen

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja xl8r »

HirviMikko kirjoitti:
Pikkuhannu kirjoitti:Kummasti tuo satula ja takalokari sekä lyhyemmät riserit madaltaa
Niin tekee muuten lyhyemmät takaiskaritkin. Tutkihan Louisin kataloogia - halvalla lähtee.
Lueskelin taannoin Viragotechforumilta, että Honda CMX250:n (ja muistaakseni pykälää isommankin) jouset menee suoraan heittämällä 250:een ja ovat melkein 2 tuumaa lyhyemmät.
Yccf webmaster

Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com

macce76
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Touko 2013 11:41

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja macce76 »

Piikkisen rebelin sopii kanssa.
Toi meidän piikkinen virre on 250 rungolla, ja siellähän on nyt noi pikkurebelin iskarit, ainoastaan iskarin kiinnityspuslien kanssa sai pientä jumppaa mutta kyllä ne paikoilleen menee. Omat löyty purkaamolta 10tkm ajettuina.

p.s. Kiitoksia suuttimista, nyt toimii. :D

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Merkkivalot on nyt ledeillä. Piti laittaa molemmin puolin vilkuille omat, jotta toimii. Toistaiseksi valot kiinni muovisessa purkissa, täytynee kehitellä parempi, kun ehtii.

Kahvakumit vaihtui paksumpiin ja lyhyempiin.

Soolosatulaa en voi suositella pidempää matkaa harkitseville. Reilu 400km meni muuten ihan mukavasti, mutta seuraavalle reissulle joko vakiosatula tai vähintäänkin pehmustetta stuukin päälle... :mrgreen:

Avatar
lehtori
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Heinä 2013 00:50
Moottoripyörä: MidnightStar 1900 , Virago 250 ja 1000R Thunderace

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja lehtori »

xl8r kirjoitti:Komia pörpötin on, vähän överin oloiset nuo laukut :D Itse kans ratsastan (AURINGONLASKUUN!) samaisella vekottimella, joskin muutaman vuoden tuoreemmalla. Hyvä peli kaupungissa, maantielle suosittelen lämpimästi välitysten vaihtoa vähän pidemmäksi.
Onnittelut myös minulta uuden pyöräsi hankinnasta,laukuista olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa ,jonka tekstiä lainasin ,hiukan on massiiviset pyörän kokoon nähden,mutta makuasioistahan ei koskaan pidä kiistellä :) vaimollani on samanmallinen virago hiukan tuoreempi,mutta punaisena ja hän on ajanut ilman vikoja pyörällään jo 37 000 km ,nekin ilman ongelmia,tosin olen huoltanut pyörää aika ahkerasti ja kun vähän viitsii nähdä vaivaa,niin tuo on melkoisen kestävä laite ja mustana on minusta komeampi,kuin punainen,mutta naistenmieleen tuntuu taas taas sopivan punainen väritys.Tuo yksisatulainen on komean näköinen nyt pitää näyttää vaimolle kuva siitä,jos vaikka haluaisi takajakkaran pois,kun aina yksinhän vaimo sillä ajelee.Tuo välitysten vaihto on todellakin varteenotettava vinkki,sama tehtiin meidänkin pikku pyörällemme ja kulkee mukavasti nyt ,jos joutuu sillä konetielle ajamaan,niin pysyy liikenteen mukana hyvin.
Onnea hankinnallesi vielä.
T.Lehtori

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Laukut menikin toisen pyörän mukana, eipä tuota tavaraa niin paljon mukana roiku, etteikö reppuun mahtuisi.
Välityksiä ei toistaiseksi muutella, kun vähemmän isoja teitä ajellaan, maantiellä 80-90 menee vielä mukavasti.

Takalokari sai maalin pintaan, samoin kilpiteline. Musta alkaa näyttämään sen verta hienolta, että saattaa kromi piiloutua ja pikkuhiljaa tummenee yleisväritys. :mrgreen:
Kuva
Putkisto päällystetty termotekillä, tietenkin biltsun versiolla, kiinnitykset rosteriklemmareilla. Tehoja tuskin lisää paljon tulee, kun takaputkikin on päällystämättä, mutta ainakin ronskimman näköinen...
Kuva

Vielä ainakin ketjusuoja tulee alumiinista ja huomattavasti sirompi, ilman ei viitsi olla, kun ketjuöljyt on muuten selässä, sekä akku saattaa tippua ihan alas rungon päälle ja sivukopat pois.
Satulan alle tulossa jouset, nyt melkoisesti rytkäyttää montuissa, kun ei juurikaan pehmustetta ole välissä. :(
Tankkiin mahdollisesti talvella pulverimaali päälle, ellen keksi paikkaa jossa itse maalaisi. Väri luultavasti pysyy mustana, ellei sitten keksi jotain raitaa toisesta väristä tms koristelua, täytyy vakoilla netistä vaihtoehtoja. Joku tarra kai lakan alle pitänee keksiä, onko se sitten Yamaha-teksti vai joku muu, aika näyttää.

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Vakioloksu vaihtui taakse, samoin etulokasuoja paikallaan, muuten syksyn ajot olisi mahdotonta toteuttaa, renkaat heittää vettä...
Takavilkut omalla paikallaan.
Taitaa jäädä paikalleenkin ja lähdetään XV950 lookkia hakemaan, tankki talvella vihreäksi mustilla raidoilla. :mrgreen:
Sylinterin suojat vaihtoi väriä, jostain syystä muuttui mattamustaksi vaikka kiiltävä oli tarkoitus, mutta sopiikin paremmin.


Kuvat isonee klikkaamalla...

Kuva

Kuva

Takaloksua pudotin hiukan alaspäin. Enemmänkin saisi mennä, mutta ottaa sitten rengas kiinni. Pitäisi vielä talvella keksiä jotain lampun paikalle, siinä kun on reikiä ja ruma kohouma. Tarra päälle tai joku koriste, pääkallo tms? :lol:

Avatar
riku
Viestit: 742
Liittynyt: 10 Loka 2008 11:06
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernöörineuvoston jäsen 2007 -2010
Moottoripyörä: ROYAL STAR 1300 A TOUR CLASSIC -97 + perävaunu McAvec
Oikea nimi: RISTO SALO

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja riku »

Pikkuhannu kirjoitti:
HirviMikko kirjoitti:
Pikkuhannu kirjoitti:Kummasti tuo satula ja takalokari sekä lyhyemmät riserit madaltaa
Niin tekee muuten lyhyemmät takaiskaritkin. Tutkihan Louisin kataloogia - halvalla lähtee.
Enpä tuohon sopivia nopeasti löytänyt? :oops:

Hainpa sitten biltsusta vilkkutakavalot. Ikävä kyllä joutuu jarruvalon jättämään edelleen kilven päälle...
Näissähän ei ole jarruvaloa erikseen, josta ei missään mainita sanallakaan. Eipä siellä mainita että olisikaan, mutta voisi tuon selvyyden nimissä kertoa.
Osasinhan tuota odottaa, kertaalleen ostin ko. puljusta takavalon, ja eipä siinäkään ollut jarruvaloa, pelkkä takavalo siis... :evil:

Jokin johdotuksissa on sekaisin, tai sitten en vaan osaa, mutta en saanut kaikkia valoja samaan aikaan palamaan. Tarkoitus oli laittaa kilpivalo takavaloksi ja jarrut vilkkuihin, mutta ei toimi, joten päinvastoin.
Vilkut sentään meni kerrasta oikeinpäin ja toimii.

Kunhan löydän eteen pienemmät ledivilkuttimet, vaihdan releen samalla, nyt on takana vastukset.

Kuva

Ei kuvasta näy kunnolla, oikeasti valot on todella kirkkaat, takuuvarmasti näkyy takanatulijoille, varsinkin kun hiukan kääntää yläviistoon.

Lisäys: Ainiin, ja kaikki muutokset on toteutettu niin, että voin milloin vain laittaa koko pyörän täysin vakiokuntoiseksi puolessa tunnissa, eli mitään peruuttamatonta ei ole tehty... :D
Motonetistä elektroninen vilkkurele...5,90€

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Ja tämänkin virren taru loppuu tällä kuskilla tähän, sunnuntaina vaihtaa omistajaa.
Suunnitelmia oli talven mittaan, mm. jalkatappien eteenpäin vieminen yms pientä.
Mutta kun pitää hiukan tehoa saada, tulee tilalle FJ 1100, siitäpä sitten oma ketju, kun ehdin modailemaan, vakiokuosiin ei tule jäämään... :twisted:

Avatar
Pikkuhannu
Viestit: 45
Liittynyt: 04 Touko 2013 00:44
Moottoripyörä: Kawasaki GPx 750 R -87

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Ja eipä se ollutkaan Virren loppu vielä tässä.
FJ osoittautui pommiksi, yksi pytty pimeänä, ilmeisesti ainakin yksi kaasarin kalvo rikki, uusi á 90€...
Virren ostajakin ehti perumaan kaupat, hyvä niin, koska olisin itse joutunut perumaan. Maanantaista alkaen pitäisi työmatkat mopolla kulkea, joten ei pysty nyt myymään.

Jatketaan siis modailua ja kerätään kilometrejä mittariin.

Avatar
xl8r
Viestit: 485
Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015-
Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
Oikea nimi: Mikko Virtanen

Re: Virago 250 -90

Viesti Kirjoittaja xl8r »

Pikkuhannu kirjoitti:Ja eipä se ollutkaan Virren loppu vielä tässä.
FJ osoittautui pommiksi, yksi pytty pimeänä, ilmeisesti ainakin yksi kaasarin kalvo rikki, uusi á 90€...
Virren ostajakin ehti perumaan kaupat, hyvä niin, koska olisin itse joutunut perumaan. Maanantaista alkaen pitäisi työmatkat mopolla kulkea, joten ei pysty nyt myymään.

Jatketaan siis modailua ja kerätään kilometrejä mittariin.
:like:
Yccf webmaster

Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oman pyörän esittely/rakentelu”