Pyörän valinta

Netiketin mukaista keskustelua mistä tahansa aiheesta.
Tomppa67
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Elo 2017 13:21

Pyörän valinta

Viesti Kirjoittaja Tomppa67 »

Moi.tarvittais apua pyörän valinnassa,olen katsellut virago 535 tai dragstar 650:stä.Pyörää ei ole aikasemmin ollut ja eikä siis ajokokemustakaa muutoin kuin mitä työmatkoja skootterilla kulkenut.Siispä kumpi ois eka pyöräksi sopivampi tämmöselle 170cm pitkänhuiskealle 50 vuotiaalle miehelle ?

Avatar
stigupk
Viestit: 1020
Liittynyt: 08 Loka 2008 17:47

Re: Pyörän valinta

Viesti Kirjoittaja stigupk »

Kumpainenkin ihan ok-vaihtoehtoja, mutta oma mieltämyshän sen loppu peleissä päättää. Täytyy vaan käydä koeajamassa molempia. Niissäkin on tietysti monenlaista yksilöä, kun on muokattu nykyisen omistajan mukaisiksi. Tangon vaihto, tai pelkästään asennon muuttaminen jo muuttaa mopoa melkolailla. Jalkatappien siirtosarjoilla saa ajoasentoa myös vaihdettua. Kuka tykkää mistäkin, mutta valinta on sinun. Siispä rohkeasti vaan kokeilemaan, ei sitä pelkällä katsomisella löydä ;)
-independent-

Avatar
Juice
Viestit: 810
Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
Moottoripyörä: XVS 1300A
Oikea nimi: Juha Leppälä

Re: Pyörän valinta

Viesti Kirjoittaja Juice »

Hyviä aloittelupyöriä kumpikin. Vuoden päästä vaihdat kumminkin isompaan. :)
sanat: Juice

Avatar
J.J.
Viestit: 1211
Liittynyt: 09 Touko 2011 16:59
Yccf:n luottamustoimet: Yccf.n järkkäri, Hallituksen varajäsen 2013, Hallituksen jäsen 2014-15, Pr-vastaava 2014-17, Puheenjohtaja 2015-17, EAK-kouluttaja 2019-
Moottoripyörä: XVS 1300A -07
Oikea nimi: Janne Jylhä

Re: Pyörän valinta

Viesti Kirjoittaja J.J. »

Itse aloittelin 535.lla kuten aika moni, kahden kesän jälkeen vaihtui 650 alle ja sillä menikin reilut 60 tuhatta kunnes nykyinen 1300 tuli hankittua, molemmat pienemmät hyviä aloittella, ehkä 650 tilavampi matkakäytössä ja tankillisella pääsee noin 350km, sen takia siihen aikoinaan vaihdoin ja hyvin on reissut aina skotlantia myöten jaksanut kuskata tällästä 178cm lyhyttä kuskia ;)
Eli kokeilemalla ja omien mieltymysten mukaan valitsemaan...

vesalama
Viestit: 605
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: Pyörän valinta

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Itellä ei dragsusta kokemusta mutta varmasti hyvä ja helppo pyörä aloitella. Ite ajelin 535 lla ja on helppo pyörä käsitellä ja täystehoisella versiolla kulkee ihan kivasti.

Vesa
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

Avatar
Petri
Viestit: 644
Liittynyt: 08 Loka 2008 18:21
Yccf:n luottamustoimet: Onhan noita tullut tehtyä.
Moottoripyörä: Wild Star
Oikea nimi: petri.matalalampi(miumau)gmail.com

Re: Pyörän valinta

Viesti Kirjoittaja Petri »

Moroo.
Itsellä oli n.30vuotta taukoa kevarista moottoripyörään. 50 vuotiaana sitten hankin mopon, aluksi ajattelin myös 500-750 pyörää mutta pari hemmoa sanoi että osta suoraan 1100 Drag star sillä seuraavana vuonna haluat kuiteskin isomman.
Ostin sitten suoraan 1100 ja mielestäni se oli oikea valinta minun kohdalla.
Ei ole tarvinnu kuin kahdet kaupat tehdä 1100 draksu ja sitten wille.

jokainen tekee oman valinnan mutta tämä minun mielipiteeni.

vapaaduunari
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Touko 2017 17:54
Moottoripyörä: XV 1100 Virago 1993, Solifer Export 1962
Oikea nimi: Jyrki Nosa

Re: Pyörän valinta

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Laitoin ensipyöräksi 1100 Viragon. Olen aika samoissa mitoissa ja mielestäni iso Virre on helppo käsiteltävä. Tykkään varsinkin 1100:n väännöstä ja muutenkin ollut tyytyväinen valintaan. Lukaise kirjoittamani aihe Uusi jäsen kirjoittelee.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sana on (lähes) vapaa”