Xv1100 käy rikkaalla?
Xv1100 käy rikkaalla?
Mistä johtuu kun 1100 -93 tuprauttelee mustaa ja kulutus on noussut? Käy rikkaalla?
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
- Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
- Oikea nimi: Vesa Salama
Re: Xv1100 käy rikkaalla?
Tervehdys.
Onko muuten käyntiongelmia?
Jaksaako vääntää kunnolla?
Syökö öljyä?
Jos sielä haisee bensa kovin putken päässä voipi ainetta mennä liikaa, silloin kaasuttajan kalvot (?), ilmanputsari (?), tulpat (?).
Yleensä jos toinen tulppa on pimee, saattaa tuntua että käy kone kunnolla mutta lykkää silti aineet tupruten ulos.
Ilmansaannin vaikeutuminen johtaa huonoon palamiseen.
Liika öljymäärä tulee myös ulos mustana savuna. Täytyy muistaa että öljyvalo näyttää vain määrää, ei painetta.
Öljymäärän anturi tunnetusti saattaa jumittua ja valo syttyä vaikka koneessa olisikin öljyä, näin tulee helposti lisättyä
öljyä toistuvasti ja silloin öljyn määrä on liian suuri ja tulee läpi koneesta.
Öljyn määrähän tarkistetaan vaihdepolkimen lähellä olevasta ikkunasta, öljy viivojen väliin.
Ventiilin säädöt on hyvä tarkistaa myös.
Sitten se ei toivottu, öljyrenkaat menneen männästä, mittaa puristus.
Puristushan mitataan lämpösenä ja venttiilit säädetään kylmänä.
Noi nyt tuli mieleen.
Vesa
Onko muuten käyntiongelmia?
Jaksaako vääntää kunnolla?
Syökö öljyä?
Jos sielä haisee bensa kovin putken päässä voipi ainetta mennä liikaa, silloin kaasuttajan kalvot (?), ilmanputsari (?), tulpat (?).
Yleensä jos toinen tulppa on pimee, saattaa tuntua että käy kone kunnolla mutta lykkää silti aineet tupruten ulos.
Ilmansaannin vaikeutuminen johtaa huonoon palamiseen.
Liika öljymäärä tulee myös ulos mustana savuna. Täytyy muistaa että öljyvalo näyttää vain määrää, ei painetta.
Öljymäärän anturi tunnetusti saattaa jumittua ja valo syttyä vaikka koneessa olisikin öljyä, näin tulee helposti lisättyä
öljyä toistuvasti ja silloin öljyn määrä on liian suuri ja tulee läpi koneesta.
Öljyn määrähän tarkistetaan vaihdepolkimen lähellä olevasta ikkunasta, öljy viivojen väliin.
Ventiilin säädöt on hyvä tarkistaa myös.
Sitten se ei toivottu, öljyrenkaat menneen männästä, mittaa puristus.
Puristushan mitataan lämpösenä ja venttiilit säädetään kylmänä.
Noi nyt tuli mieleen.
Vesa
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaan.