Willen madallus

Foorumissa voit kysellä toisilta käyttäjiltä ratkaisua moottoripyörässäsi ilmenneeseen ongelmaan/vikaan.
PNA67
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Huhti 2017 18:25

Willen madallus

Viesti Kirjoittaja PNA67 »

Tervehdys.
Onko kukaan laittanut Willen (2004) alle tuollaista Baronin säädettävää madallusta
http://39833.shop.textalk.se/sankningss ... 999-2003-1
Onko muita hyväksi todettuja keinoja tontittaa takapäätä ?
T: Noviisi näissäkin hommissa

torrehaa
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Helmi 2020 10:22

Re: Willen madallus

Viesti Kirjoittaja torrehaa »

Moro.
Halvin konsti on irrottaa waimennusyksikkö mopon alta,jousen sivuilla on kaksi kappaletta lenkkipäisiä lattoja..ne irrottaa ja laittaa tukevaan viilapenkkiin kiinni,rälläkällä poikki ja kymmenen milliä vastaavaa lattaa väliin ja hitsaa kiinni.. :shock:
Eli vivut pitenevät n. 10mm ja perse laskee n.30mm,samassa suhteessa sitten vaan lisätään kamaa aisoihin ja pyrstö alkaa hipomaan tanteretta.
Kannattaa ottaa rauhallisesti ettei ala osumaan runkoaisat maahan kurvipaikoissa... ;)

Ostetulla madallussarjalla on suolaisenpuoleinen hinta..IMHO :? ..sellaisenkin voi tehdä DIY kun kipaisee paikallisesta mutterimarketista vanttiruuveja 2kpl ja niihin vastaavat lenkit ja stopmutterit ,asentaa alle ja säätelemään korkeutta..

BT1

PNA67
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Huhti 2017 18:25

Re: Willen madallus

Viesti Kirjoittaja PNA67 »

Yes, kiitokset avusta, eiköhän näillä päästä lähemmäs tienpintaa :D

Mika1364
Viestit: 185
Liittynyt: 16 Loka 2008 14:45
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen kuvernööri 2020-2021, Hallituksen jäsen 2020-, Puheenjohtaja 2021-
Moottoripyörä: Yamaha XV1600 Wildstar
Oikea nimi: Mika Laitonen

Re: Willen madallus

Viesti Kirjoittaja Mika1364 »

Itsellä oli edellisessä Willessä koiranluilla tehty madallus niin kuin tuossa edellä on kerrottu. Muuttuu paljon paremman näköiseksi, mutta haittapuolena se että kun ajeltiin kaksi päällä ja vielä kamat mukana niin ei tarvinnut olla kun pieni monttu sopivassa kohtaa mutkaa niin aina kolahti maahan ja takarenkaasta pito pois. Jos tuon madalluksen teet niin kannattaa säätää jousi niin jäykäksi kuin mahdollista tai vielä parempi jos ostaa uuden jäykemmän jousen.

PNA67
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Huhti 2017 18:25

Re: Willen madallus

Viesti Kirjoittaja PNA67 »

Kiitokset tästäkin avusta. Ulkonäön parannus tässä onkin pääasiassa, muttei silti haluaisi riskerata mitään. Yksin ajelen yleensä aurinkoisella säällä joten pohjaan lyönti ei ehkä toteudu 8-)

torrehaa
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Helmi 2020 10:22

Re: Willen madallus

Viesti Kirjoittaja torrehaa »

Yhteen madallettuun wileeniin kokeilin jäykkää jousta..kun yksin ajelen niin töpäkkä wieteri teki ajamisesta melkoista tuskaa...ihankuin jäykkäperäisellä hippikopterilla ois päästellyt..meno oli niin röykkyistä et jousi meni samana päivänä myyntiin.

BT1

komu66
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Marras 2019 08:43
Moottoripyörä: Yamaha XV 1900 Midnightstar , Yamaha Dragstar Classic 650 cc
Oikea nimi: Jouni Komulainen

Re: Willen madallus

Viesti Kirjoittaja komu66 »

torrehaa kirjoitti: 28 Maalis 2020 09:46 Moro.
Halvin konsti on irrottaa waimennusyksikkö mopon alta,jousen sivuilla on kaksi kappaletta lenkkipäisiä lattoja..ne irrottaa ja laittaa tukevaan viilapenkkiin kiinni,rälläkällä poikki ja kymmenen milliä vastaavaa lattaa väliin ja hitsaa kiinni.. :shock:
Eli vivut pitenevät n. 10mm ja perse laskee n.30mm,samassa suhteessa sitten vaan lisätään kamaa aisoihin ja pyrstö alkaa hipomaan tanteretta.
Kannattaa ottaa rauhallisesti ettei ala osumaan runkoaisat maahan kurvipaikoissa... ;)

Ostetulla madallussarjalla on suolaisenpuoleinen hinta..IMHO :? ..sellaisenkin voi tehdä DIY kun kipaisee paikallisesta mutterimarketista vanttiruuveja 2kpl ja niihin vastaavat lenkit ja stopmutterit ,asentaa alle ja säätelemään korkeutta..
Olisiko kuvaa tuosta toteutuksesta ?
BT1

komu66
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Marras 2019 08:43
Moottoripyörä: Yamaha XV 1900 Midnightstar , Yamaha Dragstar Classic 650 cc
Oikea nimi: Jouni Komulainen

Re: Willen madallus

Viesti Kirjoittaja komu66 »

komu66 kirjoitti: 12 Helmi 2021 11:28
torrehaa kirjoitti: 28 Maalis 2020 09:46 Moro.
Halvin konsti on irrottaa waimennusyksikkö mopon alta,jousen sivuilla on kaksi kappaletta lenkkipäisiä lattoja..ne irrottaa ja laittaa tukevaan viilapenkkiin kiinni,rälläkällä poikki ja kymmenen milliä vastaavaa lattaa väliin ja hitsaa kiinni.. :shock:
Eli vivut pitenevät n. 10mm ja perse laskee n.30mm,samassa suhteessa sitten vaan lisätään kamaa aisoihin ja pyrstö alkaa hipomaan tanteretta.
Kannattaa ottaa rauhallisesti ettei ala osumaan runkoaisat maahan kurvipaikoissa... ;)

Ostetulla madallussarjalla on suolaisenpuoleinen hinta..IMHO :? ..sellaisenkin voi tehdä DIY kun kipaisee paikallisesta mutterimarketista vanttiruuveja 2kpl ja niihin vastaavat lenkit ja stopmutterit ,asentaa alle ja säätelemään korkeutta..

BT1

komu66
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Marras 2019 08:43
Moottoripyörä: Yamaha XV 1900 Midnightstar , Yamaha Dragstar Classic 650 cc
Oikea nimi: Jouni Komulainen

Re: Willen madallus

Viesti Kirjoittaja komu66 »

Moi , olisiko kuvaa tuosta toteutuksesta , Wille hankittu ja se on vieraan tallissa .
Komu

VeSaSo12
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Syys 2017 11:28

Re: Willen madallus

Viesti Kirjoittaja VeSaSo12 »

..ja keulan saa alas perinteiseen tapaan ihan holkeilla.

Mutta, taas... Huom, huom. jos muutatte paljon keulakulmaa niin muistakaa jättö. Sen pitäisi olla noin 10-15cm, jotakuinkin.. Perän madallus vaikuttaa myös jättöön. Ei paljoa.

-Vesa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mp-korjausta ja säätöjä”