Virago 1100 seosruuvien säätö

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
makke
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2008 15:43
Moottoripyörä: XV 1100 Virago -91

Virago 1100 seosruuvien säätö

Viesti Kirjoittaja makke »

Mikähän mahtaa olla -91 1100 virren seosruuvien säätö. Vaihdoin uudet ruuvit ja säädin 3,5 kierrosta auki kun jostain tommosta luin mutta nytten ei pyöri tyhjäkäyntiä ja paukuttaa putkissa. Pitäiskö kiertää kiinni päin vai vielä isommalle.

makke
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2008 15:43
Moottoripyörä: XV 1100 Virago -91

Re: Virago 1100 seosruuvien säätö

Viesti Kirjoittaja makke »

Lisää aiheesta, virre lähtee hyvin käyntiin ja pyöriikin kylmänä hyvin mutta hiukkasen lämmettyä rupeaa etumainen pytty puksuttamaan putkessa ei pauka vaan oikeastaan vaan yskähtelee. Seosruuvit on sen 3,5 auki. Kun putsari oli poikessa niin silloin puksutteli vielä enemmän kun käden laitto siihen putsarin aukon eteen niin silloin ei sitä tehnyt. :shock:

custom100
Viestit: 107
Liittynyt: 13 Elo 2013 08:20

Re: Virago 1100 seosruuvien säätö

Viesti Kirjoittaja custom100 »

olisikohan niinkin helppo vika että vaihdat uuden ilmanputsarin... 8-)

kane67
Viestit: 126
Liittynyt: 02 Tammi 2014 20:42

Re: Virago 1100 seosruuvien säätö

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Eli jos ymmärsin oikein niin jos putsari pois => yskähtelee enemmän. Tekee sitä myös putsari paikoillaan mutta kun peität ilman ottoaukon putsarikotelossa => ok...
Voisiko jostain saada liikaa ilmaa (imukaula?)... kaasarit synkronissa?
Jos on, oletko kokeillu suihkuttaa jotain wd-40 tms helposti syttyvää kauloille yms liitoksiin koneen käydessä josko reagoi kierroksilla eli olisi vuotoa jossain?
Vakioputsari vai jokin vapaavirtaus?

makke
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Loka 2008 15:43
Moottoripyörä: XV 1100 Virago -91

Re: Virago 1100 seosruuvien säätö

Viesti Kirjoittaja makke »

Samalla tavalla tekee K&N suodattimen ja alkuperäisen kanssa ja eivät ole kovin vanhojakaan eli en usko että siitä johtuis. En oo testannut suihkuttelua imukaulatkin on muutama vuosi sitten uusittu mutta pitää testata jollain , kaasarit on synkattu viime kesänä.

motoristi08
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Heinä 2013 21:42
Moottoripyörä: Yamaha Virago 1000 cc 1984

Re: Virago 1100 seosruuvien säätö

Viesti Kirjoittaja motoristi08 »

Minulla täysin samat oireet virago tonnisessa, ja usko loppunut jo ei löydy mistään mitään vikaa. Puristuksetkin mittasin ja oli 10,1 ja 10.0, Bilteman puristuspainen mittarin mukaan

custom100
Viestit: 107
Liittynyt: 13 Elo 2013 08:20

Re: Virago 1100 seosruuvien säätö

Viesti Kirjoittaja custom100 »

olisikohan mahdollista että kaasuläpän akseli olisi kulunut väljäksi....uusittava koko kaasari... 8-)

motoristi08
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Heinä 2013 21:42
Moottoripyörä: Yamaha Virago 1000 cc 1984

Re: Virago 1100 seosruuvien säätö

Viesti Kirjoittaja motoristi08 »

Kyllä mun kohdalla tuo kaasuläpän akseli olisi kulunut väljäksi on pois suljettu koska pyörässä kilometrit 20000 ja luutavasti pitävät paikkaansa kun takarenkaan paistopäiväkin löytyy renkaasta 02/82 eturenkaan uusin koska oli murtunut kyljistä. Kaasaritkin ultraääni pesty jo kaksi kertaa ja uudet kumi kurkutkin on laitettu.

Avatar
Teme63
Viestit: 130
Liittynyt: 27 Elo 2009 07:49
Moottoripyörä: Honda XL 1000 Varadero
Oikea nimi: Teemu Tenlén

Re: Virago 1100 seosruuvien säätö

Viesti Kirjoittaja Teme63 »

Tarkastappa venttiilien säätö.
---------------------------------------------------------------------
Warreni tunnistaa kilven alla olevasta YCCF 2301 -lätkästä

motoristi08
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Heinä 2013 21:42
Moottoripyörä: Yamaha Virago 1000 cc 1984

Re: Virago 1100 seosruuvien säätö

Viesti Kirjoittaja motoristi08 »

Venttiilitkin säädetty ohjearvojen mukaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”