Dragstar 1100 imuilma vuoto

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
Aakuiivari
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Elo 2022 22:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Aakuiivari »

Eipä mitään. Pitäähän ne työt hoitaa.
On kokeiltu ilmanputsarin kanssa ja irrallaan.
Ryyppy päällä tuon käynnistää saakin ja sen kun avaa tai kun muuten kierroksia antaa niin pauke vain pahenee.
Tyhjäkäynnillä päästää yksittäisiä paukauksia ja kierroksia antamalla pauke alkaa todenteolla samaten kaasun höllätessä.
Synkattiin kaasarit ennen huoltoa tuloksetta tuon imuvuodon takia.
Synkataan huomenna uudemman kerran kun ainakin näennäisesti tilanteen pitäisi nyt uusien osien kanssa olla korjaantunut.
Mitä epäilen koska oireet olivat samanmoiset jo edellisen synkkauksen yhteydessä eikä se tilannetta korjannut.
Mutta huomenna pykälää viisaampi ja täytyy päivitellä miten asian kanssa käy.
Mahdollisesti putket himppasen avarammat nyt on joten ruuvailua saa varmasti suuntaan jos toiseen tehdä.

Xvs650nokia
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Ilmoittelehan ihmeessä mitä sieltä löytyy. Kyllähän ilmavuodot tekee juurikin noita mainitsemiasi oireita takuuvarmasti. Kunhan saat ne hoidettua ja jos oireet jatkuvat niin mietitään mistä muusta voisi johtua.

Aakuiivari
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Elo 2022 22:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Aakuiivari »

Nonni.
Suuttimet putsattu, polttoaine tasoa himppasen laskettu, imukurkkujen tiiveys testattu, kalvot ehjät, synkrot kohdillaan, rikastin ruuvia testattu eri asennoissa yms.
Tyhjäkäynti suht ok, mutta kierroksilla paukuttaa ja räkii.
Äänenvaimentajat on tosiaan vaihdettu ja reippaasti avarammat ovat, joten josko tuo muutos sitten aiheuttaa moisen oireen.
Ensi viikolla kokeiluun isommat suuttimet josko se toisi helpotusta tilanteeseen, koska vakio äänenvaimentajia ei mistään käsiinsä saa testimielessä.
Eli jatketaan harjoituksia edelleen oireen parissa.

Xvs650nokia
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Kyllä tuo ryyppy jo pitäisi kertoa tarvitko isommat suuttimet vai et, enkä usko että siitä on nyt hyötyä. Syttyykö keltainen "check"valo mittaristoon kun laitat virrat päälle, ja siis palaako se hetken kokoajan ja poistuu sitten? Kuuluuko polttoainepumpun ääni kun laitat virrat ja avaat polttoainehanan? Katsohan nuo vielä..sen jälkeen voisi keskittyä tuohon ajoitukseen, tps-sensoriin ym.

Ps, satutko olemaan tampereen lähettyviltä?

Xvs650nokia
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Ja jos jaksat vähön pohjustaa asiaa eli pyörän vuosimalli, onko sulla pelittänyt ihan normaalisti ennen kaasarin tulvimista vai oletko ostanut pyörän tuossa kunnossa?
Yksi mitä kanssa voisi testata on tuo että käännät bensahanan reservipuolelle, muistaakseni ottavat eri tankkisuodattimen kautta niin voisi sulkea sen pois että hanan pääsuodatin olisi tukossa. Toki myös katsoa ettei erillinen bensansuodatin ole tukossa samalla. Ja onko venttiilivälykset tarkastettu?

Kyllä sen siitä nätisti käymään saat, aina vaan on niin monta mahdollista syytä ja yleensä se on se viimeinen minkä testaa. :D
Itselläkin meni alkukesä aivan susille sähköongelmien kanssa painiessa ja monta kertaa kävi mielessä että nyt alkaa riittämään. :lol:

Xvs650nokia
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Tulipa sekin mieleen että jos toinen kaasari on tulvinut, niin mikä oli syy? Ettei siellä vieläkin olisi neula vääntynyt tai jousi hypännyt sen pienen spacerin 'yli' ?

Aakuiivari
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Elo 2022 22:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Aakuiivari »

Polttoaine pumppu surraa mainiosti, suodatin ei ole tukossa, polttoaine hana ei ole tukossa, koska bensa tulee suppilon kautta kun tankki ja muut palikat on maalarilla. Ja suppilosta bensa kyllä häviää vallan mainiosti.
Merkkivalo toimi aivan oikein ja normaalisti kun tankki vielä oli paikallaan.
Ryyppy ei aivan samalla periaatteella toimi kuin suuttimien vaihto. Ryypyllä saa rikastettua kyllä seosta mutta ryyppy päällä ajaessa tapahtuisi todennäköisesti tukehtumista ja nyt ryyppy päällä seos on edelleen laiha vaikka bensan saanti himppasen paranee. Seos ruuvien kääntäminen kuten ryypyn avaaminen hieman korjaa tyhjäkäyntiä muttei riitä kierroksia antaessa.
Joten kyllä bensan saanti tässä takkuaa suurella todennäköisyydellä.
Ja siksi lähden suuttimilla liikkeelle, koska se nyt helpoin väylä kokeilla tässä vaiheessa ennen muita toimia.
Ja tulviminen johtui nimenomaan neulasta jonka kumikärki oli haprastunut mutta ne nyt vaihdettu molempiin. Kaasarit huoltanut kaveri tarkasti kaiken muunkin eikä mitään sellaista löytynyt joka bensan saantiin vaikuttaa.
Tulviminen lakkasi kaasarien huoltoon.
Aiemmin rätki vain kunnossa olevan kaasarin sylinteri mutta nyt kun molemmat kaasarit on kunnossa niin rätkii molemmat. Luulen että nimenomaan tuon neulan läpi päästämisen vuoksi sai kyseinen sylinteri sen verran enemmän soppaa ettei pauke käynyt ja nyt kun kaasari on kunnossa ei bensaa pääsekään samaan malliin läpi joten laihalla käykin molemmat puolet.
Ja Jyväskylässä majaa pidän Tampereen sijaan.
Vuosimalli on 2002 ja tuossa kunnossa pyörän ostin.
Ja kyllä tässä nyt on mainiosti talvi aikaa selvitellä asiaa joten eiköhän sieltä ongelma löydy, kun muistaa iltarukouksissakin asiaa kovasti toivoa. Kirkas syksykin auttaa kun tähdenlennot näkyy :D
Ilmoittelen mitä suutinten vaihto tekee, niin tietääpähän jatkossa mahdolliset putkien vaihtajat missä saattaa vika piillä jos samaa ilmenee. Tai sitten ei.

Xvs650nokia
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalla. 👍
https://sites.google.com/site/vstar1100 ... rb-jetting

Tuossa yksi hyvä linkki Amerikan maalta taulukkoineen kaikkineen juurikin noihin suuttimiin eri setupeilla.

Sen verran vielä, että jos se siltikin hörii ilmaa sieltä imuputkien ja sylinterin välistä, niin ne venttiilien välykset tarkistaisin..eikä se tps-sensorin ohmimittauskaan aikaa vie.

Aakuiivari
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Elo 2022 22:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Aakuiivari »

Noniin nyt tämäkin mysteeri ratkeaa.
Edellinen omistaja oli vaihtanut alkuperäisten putkien äänenvaimentajat onttoihin pötköihin eikä laittanut koko putkistoa uusiksi.
Laihallepa se oli itsensä kiskonut varsinkin, kun tulviva kaasari oli huollettu.
Nyt on pääsuuttimen kokoa suurennettu ja tyhjäkäynti suutinta samaten ja hyvälle näyttää.
Käy nätisti ilman pauketta ja kierroksia ottaa ilman pauketta. Kaasu kiinni kierrosten pudotessa edelleen himppasen rätkyttelee, mutta nyt on annettava anteeks tekniikalle ja osoitettava sormella putkistoon.
Venat on säädetty, kaasarit synkrottu ja huollettu, imukurkut uusittu ja kaikki mahdollinen tsekattu, joten enää se ei muusta kiinni jää.
Pykälää suurempaa suutinta vielä testiin ja sitten se on kovaa ajoo lopputulemasta huolimatta.
Ääntä mahtuu maailmaan ja onhan tuota mukava kuunnella pienestä paukkeesta huolimata, kun koneen äänet lopsuttaa ilman vaimennuksia ulos.
Toki makuasioita, mutta ei se ole pyörä eikä mikään, jos ei naapurit pihasta lähtiessä herää.
Lopputulemana muille ongelmista kärsiville vinkkinä tsekata putkien alkuperää.
Näihin saa kyllä alkuperäisiä korvaavia putkistoja, jotka toimii, mutta pelkän äänenvaimentajan vaihto tuollaiseen rosteri tuuttiin teetättää työtä.
Tulipa myös huomattua, että onpahan kyseinen pyörä, joskus onnistuttu kippaamaankin ja paikkaustaidoista voisi antaa ihan täydet pisteet..
No kohta on maalipintakin uusi.
Sellaisia ropelluksia löytynyt kyseisen pyörän osalta tässä talven aikaan muutenkin ja virityksiä sekä kierrelukitetta ja pikaliimaa, että edelliseltä omistajalta olisi pitänyt mielestäni poistattaa YCCF tarrat välittömästi! :D
No nyt on dragulla onneksi turvallinen koti.

Aakuiivari
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Elo 2022 22:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Aakuiivari »

Ja kuntoonhan se tuli vielä pykälää isompien suuttimien ansiosta! Case is closed!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”