Dragstar 1100 imuilma vuoto

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
Aakuiivari
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Elo 2022 22:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100

Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Aakuiivari »

Onkohan kellään samanmoista ongelmaa osunut kohdalleen?
Kaasarit huollettu tulvimisen vuoksi ja ne nyt kunnossa.
Imukurkut olivat halkeilleet ja toinen läpi asti, joten ostinpa niiden tilalle tourmaxin kumikurkkusarjan.
Asensin kurkut paikalleen sekä kaasuttimen ja nyt nuo imukurkut vasta ilmaa sylinterin ja kurkun välistä vetävätkin.
Kaasuttimen päässä ei vikaa ja klemmarit hienosti paikallaan.
Onko tuossa sylinterin ja kurkun välissä oleva o-rengas mahdollisesti liian matala tai korkea ja onko tuon kurkun kireydellä jotain konkreettista merkitystä? Kiinni ne on käännetty muttei metrin jatkolla malliin vaan älli päässä.
Tuohon väliin nyt luullakseni voi laittaa itse paperitiivisteen tai kumisen lisäksi, kun ei kerran pidä, mutta kysyisin ensin onko muilla ollut samaa ongelmaa ja miten ratkottu?

Xvs650nokia
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Molemmista kurkuistako vetää ilmat välistä? Ettei sinne vaan olisi jäänyt joku vanha tiiviste tai ihan vaan roskaa/hiekkaa väliin?

Aakuiivari
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Elo 2022 22:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Aakuiivari »

Molemmista.
Toisesta enemmän toisesta vähemmän, mutta jarrukliineri pulloa näyttäessä käynti muuttuu suihkauttipa kummalle puolelle vain.
Putsasin kaiken mahdollisen kaasarien irti ollessa, joten ei siellä oikein roskaakaan ole ja tosiaan ei noista o-rengas tiivisteistä paljon jäämiä jää.
Joko imukurkut on kierot tai tiivisteet huonot tai sitten sylinterin pää on jotenkin kierossa.
Täytyy alkaa selvittelemään missä vika piilee.

Aakuiivari
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Elo 2022 22:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Aakuiivari »

Kaasarit irrotettu uusiks ja tein o-rengas tiivisteen lisäksi imukurkun ja sylinterin väliin paperitiivisteen.
Sama probleema jatkaa oloaan.
Paukuttaa ja kliineriä kun antaa imukurkun ja sylinterin väliin niin käynti muuttuu välittömästi.
Tiiä sitten käykö liian laihallaan miksi paukkaa ja onko vain niin että tuota väliä ei kliinerin kestäväksi tule edes saamaan.
Jos jollain sattuu pullo hyllyssä olemaan ja pääsee kokeilemaan mitä käynti sanoo jos kliineriä suihkasee, niin kertokoon.
Ehkei se ilmaa päästä läpi kuitenkaan ja seuraavaksi täytyy alkaa koettaa seosruuveilla kikkailua.

Xvs650nokia
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Kovin oudolta kuulostaa. Onko sulla alkuperäinen ilmansuodatin, alkuperäiset suuttimet kaasareissa, alkuperäiset pakoputket? Voisiko se vetää ilmaa nyt vain ns.heikoimmasta paikasta, kun ei sitä muuten tarpeeksi saa? Itselläni reilusti(liian isot)isommat pääsuuttimet ja pelkät vaahtokumisuodattimet ja vaihteiden vaihdon aikana oikein kuulee kun höräisee ilmaa suodattimista..seosruuvit itselläni käännetty 3,5 kierrosta auki ja siltikään ei paukuta muuta kuin tietyllä kierrosalueella jos päästää kaasun pois pidemmäksi aikaa. Onkos sulla tuo AIS-systeemi käytössä?

Xvs650nokia
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Lisätään sen verran että tulppien väri kannattaa katsoa niin näet käykö liian laihalla..siltähän se nyt kuulostaisi kuitenkin, mutta se syy sitten on eri asia.

Aakuiivari
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Elo 2022 22:12
Moottoripyörä: Dragstar 1100

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Aakuiivari »

Molempien kaasarien seosruuvit on 2 pykälää auki. Ennen kaasarien huoltoa tulvineen puolen tulppa oli tumma ja murtuneen imukurkun puoleinen tulppa oli vaalea.
Tämä oli siis lähtötilanne tuota pauketta selvitellessä.
Nyt kun kaasarit ja imukurkut on huollettu ja vaihdettu uusiin, niin tilanne ei tahdo korjaantua.
Ais systeemiä ei ole ja kaikki on alkuperäistä paitsi äänen vaimentajat on vaihdettu.
Äänenvaimentajat oli vaihdettu jo edellisen toimesta.
Huomenna asiaa tutkimaan enemmän kaasareista ymmärtävän kanssa josko jotain älyä saisi.
Laihalla käynniltä vaikuttaa kun yläkierroksilla tahtoo röveltää, mutta tosiaan syy liialle ilman saannille on mysteeri.
Ja lisäyksenä vielä että tulpat on vaihdettu uusiin.

Xvs650nokia
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Oletko koittanut muuttuuko tilanne mihinkään jos ottaa ilmansuodattimen pois?

Xvs650nokia
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Tai vastaavasti pitämällä ryyppyä hieman auki. Kaasarit on varmaan synkattu kuitenkin?

Xvs650nokia
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Dragstar 1100 imuilma vuoto

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Pitää vähän pätkittäin kirjoitella kun töissä olen, pahoittelut. Mutta ainakin 650 dragussa muistaakseni tehdasasetus on kaksi kierrosta auki tuota seosruuvia, mutta jos sulla on esim avarammat vaimentimet, niin voi huoletta kääntää yhteensä 2,5 kierrosta. Eipä se maksa mitään koittaa, vaikka ihan ensialkuun.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”