Viragon varatankkiongelma?

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
sahtivaari
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Huhti 2010 18:56

Viragon varatankkiongelma?

Viesti Kirjoittaja sahtivaari »

Ekan kerran kun loppui bensa 535 Viragosta, niin siirsin vipusesta varatankin puolelle.
Ei vaan tullut tavaraa. Onko kokemuksia, eli mistä lähteä vikaa hakemaan? :roll:

Avatar
Ville
Viestit: 332
Liittynyt: 07 Loka 2008 23:38

Re: Viragon varatankkiongelma?

Viesti Kirjoittaja Ville »

535 varatankki toimii sähkölä ja ylheisin vika toimivuutheen on ollu varatankin pohjassa (ulkopuolela) olevassa pienesä sähköboxissa..
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.

Avatar
Juice
Viestit: 810
Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
Moottoripyörä: XVS 1300A
Oikea nimi: Juha Leppälä

Re: Viragon varatankkiongelma?

Viesti Kirjoittaja Juice »

Moro

Minulla kävi tänään juurikin niin kuin sahtivaarilla, ajattelin tutkia missä km:ssä menee varalle. Mopo hyytyi ja pumppu sanoi pröö, tuuppasin varalle ja pröö. Renklasin muutaman kerran ja pröötä vaan tuli. Hori tyhjää. Eli onko niin että kytkin kyllä toimii, mutta tukos jossain tai venttiili(?) jumissa...?

sano Juice
sanat: Juice

Avatar
Rampo
Viestit: 166
Liittynyt: 04 Heinä 2009 00:39
Moottoripyörä: Yamaha XV1600A Wild Star -01 ja Yamaha XV535 Virago DeLuxe -00

Re: Viragon varatankkiongelma?

Viesti Kirjoittaja Rampo »

Alatankin alla on bensahana/magneettiventtiilisysteemi, joka harvoin käytettynä tuppaa
jäämään jumiin. Minulla se lähti pelaamaan , kun kevyesti koputtelin ruuvimeisselin
kahvalla kyseistä mötikkää ja taisin myös käännellä bensahanaakin samalla.
Jotkut ovat joutuneet kokonaan irrottamaan ja putsaamaan sen.
Toiminnan voi helpoiten tarkastaa, kun panee virran päälle ja muistaa kääntää vielä
sammutuskytkimenkin ajoasentoon ja sitten vaihtelee bensansyötön ohjausta
normaaliasennon ja varatankkiasennon välillä, niin magneettiventtiilistä pitäisi
kuulua naksahdus , voi jopa toista kättä (jos ylettyy) pitää siinä mötikällä, ja kokeilla
tuntuuko venttiilin asennon vaihto.
Yleensäkin kannattaa aina silloin tällöin käyttää sitä bensakytkintä ihan sen takia,
että venttiili olisi toimintakunnossa silloin, kun sitä tarvitsee.

Vielä muistutus siitä, että sitten kun on joutunut vaihtamaan kytkimen varatankkiasentoon,
niin pitää muistaa tankkauksen yhteydessä palauttaa se normaaliasentoon. Itsellä on useasti
jäänyt kytkin varatankkiasentoon, mutta onneksi olen kuitenkin huomannut sen, ennen kuin
on tultu siihen tilanteeseen, että olisi tarvinnut kääntää varatankille jota ei sitten olisi
ollutkaan.
Myös trippimittarin nollaaminen tai muuten kilometrien muistiin paneminen tankkauksen
yhteydessä kannatta, niin on ajaessa helpompi suunnitella tankkauksien tarvetta.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa" -Koskela

neville

Re: Viragon varatankkiongelma?

Viesti Kirjoittaja neville »

Mina ajan yleensa aina varatankille 220-230 km, tankkaan 240 km jalkeen. XV 1100;sa on myos merkkivalo joka syttyy kun paatankki on tyhja, nain pysyy varatankin mankkuventtiili kunnossa, lisaksi nollaan tripin tankatessa,

Avatar
Juice
Viestit: 810
Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
Moottoripyörä: XVS 1300A
Oikea nimi: Juha Leppälä

Re: Viragon varatankkiongelma?

Viesti Kirjoittaja Juice »

No niin, magneettiventtiili toimii ja rapsahtelee. Mutta pentsoilia ei vaan tule varan puolelta. Kanisterit mukana testasin.. Se pensavipu sen magneettiventtiilin vieressä ei liene jokapäiväiseen käyttöön, on niin hankalassa paikassakin. Tiedä sitten mihin käyttöön se on tarkoitettu. Mulla se on aina auki ja alkoi tihkumaan läpi kun sitä kääntelin. En tiedä, kai siellä tankin pohjalla on sitten paskia tai jokin muu tukos..arvauksia??
sanat: Juice

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”