xv1600 starttiongelma

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
maxell
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2008 14:57
Moottoripyörä: xv1600 -2000

xv1600 starttiongelma

Viesti Kirjoittaja maxell »

ilmeni tuossa viime reissulla ongelma. reilut sata kilometriä ajoa ja lossille,lossilta poistuessa ei jaksanut startti pyörittää ollenkaan. työntöapua sain ja rannassa kun koitti niin starttasi taas normaalisti. jotain hajoamassa? akku on keväällä ostettu.

JVi
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Heinä 2009 13:03

Re: xv1600 starttiongelma

Viesti Kirjoittaja JVi »

Motukat on tehty kuivalle maalle, olisko merisairaus? :o

Nojoo, oletko tarkastanut akun kaapeleiden kireyden, yhdessä virressä oli löystyneet ja teki samaa. Voi myös olla hapettumaa ja ahdistaa pirusti virtasta juoksemaan sinivalkoisen massan läpi.
Toki voihan myös hiilet olla lopussa, johon en tosin usko.
Myös starttikatkaisija kannattaa putsata ja rasvata...siis sisäpuolelta, kosketuspinnoilta ;)

Avatar
Oula
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:21
Moottoripyörä: Dnepr MT 10-36 Triumph 800 XRX

Re: xv1600 starttiongelma

Viesti Kirjoittaja Oula »

Joo Willessäkin kannattaa joku maadoituskaapeli muuttaa paksummaksi juurikin starttivirran vuoksi.
Minä en sitä aikanaan tehnyt ja välillä Wille starttasi tosi laiskasti ja luuli ettei se nyt käynnisty ollenkaan .
Vähän aikaa kun odotti ja kumarsi Japaniin päin ja huusi pakoputkeen että vaihdan sut heti huomenna Harrikkaan niin sitten kohta se taas tosin aina kyllä käynnistyi .
Ja neljä vuotta se sitä teki aina välillä .
Minä epäilin useasti sitä venttiilien kevennysmekanismia että jos se ei välillä toiminutkaa jostain syystä ja silloinhan sitä konetta
ei saa pyörimään ko ydinlatauksella.
Kyllä nää mestarit kohta neuvoo mikä se kaapeli on.
Tämon vielä lekendaarisempaa !

026
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Loka 2008 09:59

Re: xv1600 starttiongelma

Viesti Kirjoittaja 026 »

Ihan selvä tapaus. Eihän se mistään lossilla saanut maata.

maxell
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2008 14:57
Moottoripyörä: xv1600 -2000

Re: xv1600 starttiongelma

Viesti Kirjoittaja maxell »

startti purettu.. kaikki kunnossa. käyty käynnistyskatkaisija ja johtoliitokset läpi. ei mitään näkyvää vian aiheuttajaa.

2612
Viestit: 331
Liittynyt: 03 Helmi 2011 13:02
Moottoripyörä: Intruder M800,Honda VT750C2,AN 400 Burgman

Re: xv1600 starttiongelma

Viesti Kirjoittaja 2612 »

Toimiiko puolipuristin, sekin voi aiheuttaa tuollaisen ongelman
Se kuume iski toukokuussa 1965, eikä helpota vieläkään, @vili

Timmieh
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Syys 2009 15:12

Re: xv1600 starttiongelma

Viesti Kirjoittaja Timmieh »

Jatketaaan samaan pötköön:
Willessä ilmeni vastaavaa kipua.
Vaihdoin tulpat käynti ongelman takia, pistin homman jälkeen kaikki kilkkeet kiinni ja koitin starttailla. Startti pyörii, akussa ehkä hieman heikosti virtaa. Koitin toisen akun kanssa - ei suostu käynnistymään. Startti kylläkin pyöri.

Laiton akun lataukseen ja seuraavana päivänä koitin niin, akussa löytyy paukkuja mutta ei suostu pyöräyttämään starttia!
Ainoastaa joku naksahdus kuuluu oikeasta moottorin poskesta kampiakselin juuresta.

-Onk tietoa mikä laittais hanttiin?
Wille -01

neville

Re: xv1600 starttiongelma

Viesti Kirjoittaja neville »

Tarkista maadoitus eli miinus kaapeli onko kunnossa ja puhtaat liitokset.

maxell
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2008 14:57
Moottoripyörä: xv1600 -2000

Re: xv1600 starttiongelma

Viesti Kirjoittaja maxell »

vika löytyi puolipuristimesta. sen sähköjutun ja vivun väli melkein sentti. luulen että kuumana lämpölaajenema aiheutti sen että ei mekanismi liikkunut tarpeeksi. nyt parin millin väli.

Rainer
Viestit: 134
Liittynyt: 26 Elo 2009 16:17
Yccf:n luottamustoimet: Etelän kuvernöörineuvoston jäsen 2009-10 ja 2010-11
Hallituksen jäsen 2011-12
Moottoripyörä: Roadstar 1600

Re: xv1600 starttiongelma

Viesti Kirjoittaja Rainer »

Minulla on myös sama ongelma. Vaikka akku on täyteen ladattu, startti pyörittää erittäin laiskasti.

Mikä ja missä on "puolipuristin"?
Fingerpori ehdotti, että YCCF-tatuointi olisi varteenotettava vaihtoehto.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”