Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
1100 XV paukuttelee putkessa moottorijarrutuksissa, se ei sinällään haittaa koska kuulostaa melko miehekkäältä. Mutta taaemman pytyn tulppa on aina sellanen kostean oloinen kun etummaisen on ns. normaalin näköinen. Onko se kenties liian laihalla vaiko rikkaalla se seos siinä taaimmaisessa pytyssä? Eilen teki tuskaa myös lähteä duunista ajelemaan. Kun oli sellanen puolilämmin kone ja lähti ilman ryyppyä käyntiin ni lähin sit ajelemaan. Sellanen helvetinmoinen hyppiminen ja pomppiminen sellaset 15 kilometriä ja tehoja ei lainkaan. Sit alko pelittämään normaalisti. Kerran aikaisemmin tehnyt saman tempun. Kylmällä koneella kun lähtee ajamaan ryyppy päällä, ei temppuile ikinä eikä lämpimällä koneella...mikä sitä vaivaa ku se noin tekee?
nimimerkillä: pyörä ekaa kesää alla
nimimerkillä: pyörä ekaa kesää alla
XV 1100 pitää huolen ettei ole vapaa-ajan ongelmia
Re: Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
Moi. Mitä pensaa käytät. Itselläni oli samoja ongelmia omassa mopossa xv 1100 ,mutta ne loppuivat kun rupesin käyttämään shellin formulaa ja masinoolia sekaan,kannattaa vaihtaa myös tulpat uusiin.
Terv : Kale 869
Terv : Kale 869
Re: Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
Moi,
riittää kun ajat vanhat bensat pois ja vaihdat tulpat. Unohda kaikki bensan sekoitusvinkit....
- Vesa
riittää kun ajat vanhat bensat pois ja vaihdat tulpat. Unohda kaikki bensan sekoitusvinkit....
- Vesa
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 17 Touko 2009 12:38
- Moottoripyörä: DS 650 Classic -99
Re: Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
Säädä sekoitussuhdetta vähän laihemmalle, mulla loppu XVSn omien ampuminen kun pienensin 1/4 kiekkaa.
Re: Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
Miten muuten tää seos tarkalleen ottaen säädetään?
Entäs miten tyhjäkäyntiä saa pienemmälle kun varsinkinm lämpimänä pyörii jossain 2000krs nurkilla???
Entäs miten tyhjäkäyntiä saa pienemmälle kun varsinkinm lämpimänä pyörii jossain 2000krs nurkilla???
Re: Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
Tankissa käytän ihan ABC:n pistoolista saatavaa 98:a. Vanhat bensat luulis olevan jo palanut pois kun tuhannen kilometriä ajeltu. Tulpat vaihdettu viime kesänä, mallin Iridium. On kokeiltu myös ns. normaalitulpilla ja sillä teki samaa. Ilmanputsarit on niitä vapaaviertaus suodattimia ja pakoputket on ainakin tiiviisti kiinni joten pauke ei johtune niistä. Tehot tosiaan tallella ja ei vie bensaa ku sen kuutisen litraa satasella joten ei pahaa vikaa liene. Eniten ketuttaa se kun puolilämpimän koneen käynnistää ja jos se silloin erehtyy sammumaan niin alkaa ongelmat kun ei kärsi ryyppyä tarjoilla. Mut jos ajaa heti lämpimäksi ni ei ongelmia...
XV 1100 pitää huolen ettei ole vapaa-ajan ongelmia
Re: Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
Kuinkas se voi putkessa paukuttaa, kun siinä on tuo After Burner venttiili sitä varten, vai onko sen kalvossa reikä.
Eikös se ole laihalla jos paukkuu putkessa ?
Näillä keleillä ryyppyä tarttee antaa kylmänä noin 2 sekuntia, ei sen pitempään
Mulla ei pauku eikä muutenkaan ryskää, taitaa olla hajoomassa koko kone
Talvellahan oli aikaa säädellä ja kesällä ajetaan jos ehditään...
Eikös se ole laihalla jos paukkuu putkessa ?
Näillä keleillä ryyppyä tarttee antaa kylmänä noin 2 sekuntia, ei sen pitempään
Mulla ei pauku eikä muutenkaan ryskää, taitaa olla hajoomassa koko kone
Talvellahan oli aikaa säädellä ja kesällä ajetaan jos ehditään...
FTW
Pr of CH´s
Pr of CH´s
Re: Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
Onko siitä mitään haittaa koneelle jos paukuttaa putkessa. Täällä paheni paukutus, kun huollossa laittovat Dynojetin suutinsarjan ja säätivät kaasarit. Ennen paukahti pari kertaa moottorijarrutuksessa, mutta nyt on papatus kuin perunakattilassa.
ps.
tarkkailkaa kaasarin kurkkuja. Mulla oli kurkut aika pahasti pääsyt halkeilemaan, kun ottivat ne irti. Ei välttämättä huomaa paikallaan ollessa.
ps.
tarkkailkaa kaasarin kurkkuja. Mulla oli kurkut aika pahasti pääsyt halkeilemaan, kun ottivat ne irti. Ei välttämättä huomaa paikallaan ollessa.
Ensimmäinen hullun merkki jos luulee itseään viisaaksi.
Re: Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
Seokset on laihalla jos moottorijarrutuksessa paukuttaa. Minulla oli myös Dynojettien vaihdon jälkeen vaikka seosruuvia väännettiin enemmän kuin ohjeissa. Paukutti ja papatti oikein kunnolla. Vasta kun pakokaasutesterillä katsottiin sain seokset paremmin kohdalleen. Vieläkin rikkaammalle piti ruuveja vääntää eli selvästi enemmän kuin ohjeissa. Sanotaanhan niissä ohjeissa, että ovat enemmän suuntaa antavat vaan.
Re: Putkessa paukuttelu ja käyntihäiriöt..
Taitaa pakoventtiili palaa, jos pitkään antaa paukkua.
Näin mulle on ainakin kerrottu, tiedä sitten tuostakin taas.
Näin mulle on ainakin kerrottu, tiedä sitten tuostakin taas.
FTW
Pr of CH´s
Pr of CH´s