Yamaha XV 1600 wildstar vm 1999 Dynojet:sta

Käynnistys, bensansyöttö, vilkut, valot, akku...
Täältä löytyy apua, jos mp on ihan pimee tai hyytyy kesken ajon.
Sepi
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Huhti 2021 22:07
Moottoripyörä: Yamaha XV 1600

Yamaha XV 1600 wildstar vm 1999 Dynojet:sta

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Moi kaikille!

Tuoreena Yamahan (mutta ei tuoreen Yamahan :D ) omistajana kävin syksyllä ostetun pyörän läpi talven aikana. Pyörästä löytyi Dynojetin sarja (sekä K&N suodatin ja isommat putket). Nyt keväällä koeajon aikana pyörä paukutteli hetkittäin ja kävin läpi koko Dynojetin asennuksen. Huomasin, että etummaisen sylinterin etupuolella olevassa pöntössä ei ole sarjan vaatimaa tulppausta.

Olisiko kenelläkään tietoa millainen tulppa sinne kuuluu eli onko kyseessä umpitulppa vai jonkin kokoisella reiällä varustettu tulppa? Ei viitsisi tulpan takia ostaa kokonaista 100€ sarjaa...
Sepi
Yamaha XV 1600 Wildstar

Avatar
Rampo
Viestit: 166
Liittynyt: 04 Heinä 2009 00:39
Moottoripyörä: Yamaha XV1600A Wild Star -01 ja Yamaha XV535 Virago DeLuxe -00

Re: Yamaha XV 1600 wildstar vm 1999 Dynojet:sta

Viesti Kirjoittaja Rampo »

Omastani en voi enää tuota tarkastaa, kun pyörässäni ei enää ole tuota AIS-järjestelmää.

Tässä artikkeli amerikanpoikien arkistosta, jossa ohjeet AIS-järjestelmän poistoon.

https://web.archive.org/web/20170402105 ... ew/47/105/

AIS-järjestelmän voi myäs 'inaktivoida' poistamatta siihen kuuluvia romppeita, jos haluaa kokeilla
auttaako se paukutuksen poistoon. Edellisen linkin artikkelin lopussa on piirroskuvat, joiden avulla
selvenee idea.
Tässä myös asiasta youtubessa: https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... RKbx2rdsS5

Toinen idea, jonka toiminnasta en ole ihan varma, on että yksinkertaisesti vaan irrottaa imukurkun
päällä olevasta nipasta tulevan kumiletkun siitä edessä olevasta pömpelistä ja tulppaamalla sen letkun pään
esin. jollain ruuvilla, myös pömpelin liitosnipan voi suojata jollain.
Tällä systeemillä ei imusarjan alipaine enää avaa AIS:n venttiiliä eli eliminoi sen toiminnan.

Itse seuraan https://www.roadstarclinic.com/ sivustoa, josta löytyy ratkaisuja monenlaisiin ongelmiin
ja hyviä vinkkejä. On siellä joitain suomalaisiakin rekisteröityneinä, mutta itse olen vain lueskellut sitä
rekisteröitymättömänä.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa" -Koskela

Sepi
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Huhti 2021 22:07
Moottoripyörä: Yamaha XV 1600

Re: Yamaha XV 1600 wildstar vm 1999 Dynojet:sta

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Kiitos nopeasta vastauksesta ja hyvistä vinkeistä! Täytyy tutustua tuohon AIS:in poistoon.
Sepi
Yamaha XV 1600 Wildstar

VeSaSo12
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Syys 2017 11:28

Re: Yamaha XV 1600 wildstar vm 1999 Dynojet:sta

Viesti Kirjoittaja VeSaSo12 »

Moikka

ihan mielenkiinnosta, oliko hyötyä / haittaa poistaa AIS ? Joku tiesi kertoa, että polttoainekulutus kasvaa jos poistaa ko keksinnön,, pitääkö paikkansa ?

- Vesa

Xvs650nokia
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Touko 2022 09:40
Moottoripyörä: Xvs650
Oikea nimi: SS

Re: Yamaha XV 1600 wildstar vm 1999 Dynojet:sta

Viesti Kirjoittaja Xvs650nokia »

Itse poistin AIS-systeemin kokonaan tuosta 650 dragstarista. En huomannut juurikaan vaikutusta mihinkään suuntaan, muuta kuin että sai ne ylimääräiset putket ja itse pumpun pois näkyvistä. En tiedä onko tuossa wildstarissa aivan täysin sama systeemi vaiko ei, mutta liippaa sen verran läheltä, että sopinee laittaa tähän topicciin. Itse putket sylintereistä oli aikamoisen kiroamisen takana ja tuli toivottua ettei olisi alkanut koko hommaan, mutta kyllä ne sieltä irtosivat. Amerikan maalla osasivat neuvoa että 45cal puoliautomaatti-hylsyt ovat juuri oikeankokoisia niihin reikiin ainakin tuohon xvs650:seen ..se mistä näitä voi hankkia, niin itse soitin sisäampumaradalle ja omistaja kävi "koeampumassa" muutaman kudin ja hain hylsyt muutamalla eurolla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähkölaitteet, sytytysjärjestelmä ja bensansyöttö”