Kaamea ulina -99 ds 1100

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
Avatar
Pantze
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2010 17:00
Moottoripyörä: Dragstar 1100 Classic

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja Pantze »

Älä kuitenkaan suorilta usko huoltomiehen kommenttia, sillä ajelin itsekin tuolla ZtH:n mainitsemalla dragulla tuona kesänä ja se ulina koveni hävettävän sietämättömäksi. Pyörässä oli silloin vakioputket ja silti sillä ajelu käänsi päitä kiihdytyksissä/hidastuksissa juuri tuon ulinan takia. Lisäksi ulinan kovuus vaihteli mielestäni jopa ilman lämpötilan mukaan, eli helteellä ulina oli kovempaa viileällä hiljempää.

Pyydä huoltomieheltä ainakin jonkinlainen lausunto kirjallisena, jotta jos vika sitten pahenee vuotoasteelle niin sulla on jotakin mihin vedota.
Ei selvä mies Sisuja syö...

Tontze
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Huhti 2011 08:37

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja Tontze »

Pyydä huoltomiehen lausunto kirjallisena myöhempää tarvetta varten..
________________________________________________________
"Yksi hullu kysyy enemmän kuin viisi viisasta kerkiää vastaamaan"

Hekq
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Elo 2017 13:13

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja Hekq »

Zer0 the Her0 kirjoitti:Oireet kuulostavat tismalleen samalta kuin minun Dragstarissa pari vuotta sitten. Ensin alkoi ulina, joka voimistui pikkuhiljaa ja lopulta alkoi öljyä tippumaan kardaanin etupäästä. Norjalainen liike ei osannut tehdä asialle mitään, mutta Joensuussa syy selvisi: kardaanin etupäästä oli mutteri löystynyt, jolloin kardaaniin tuli välystä, joka puolestaa särki pari tiivistettä. Tämä kaikki alkoi alle 10 tkm:n ajolla, eikä maahantuoja ollut millään lailla halukas asiaa tutkimaan/korvaamaan. Eli melkoisen uudesta pyörästä löystyi mutteri jokseenkin merkittävästä paikasta.
Zer0 the Her0: missä liikkeessä käytit Dragstarin Joensuussa? Minulla on omassa Dragstarissa samanlainen ulina, mikä tuntuu vain lisääntyvän ja oma ärsytys vain kasvaa tuohon ääneen. Öljyä se ei tiputa -ainakaan vielä.

Hekq
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Elo 2017 13:13

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja Hekq »

Her0 the Zer0: Minulla on sama ulina-vika 650 Dragstarissa, missä korjaamossa/liikkeessä käytit pyörää Joensuussa?

Olen kyllä miettinyt pyörän purkamista itse, mutta joutuu nähtävästi purkamaan aika paljon että pääsee siihen kardaanin mutteriin käsiksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”