Kaamea ulina -99 ds 1100

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
hartsa1975
Viestit: 17
Liittynyt: 24 Touko 2011 11:56

Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja hartsa1975 »

Moro. Onko kellään kokemuksia tai tietoa/arvauksia mikä pitää kauheaa ulinaa ajettaessa. Kytkimen kun laittaa pohjaan tai kaasun laittaa pois, ulina lakkaa, veto päällä ulisee kovaa. Ääni muistuttaa kun autolla peruuttaisi lujaa tai sitten jos olisi tuulettajan hihna löysällä. Voisiko tulla vaihdelaatikosta? Ulisee kaikilla pykälillä. *ituttaa niin, ettei tee mieli edes ajaa, ääni hukuttaa alleen koneen äänen jo alle 80km/h nopeudessa. Liike, josta laitteen ostin, nostaa kädet pystyyn ja vähättelee ääntä... (tänään peräöljyt ja moottoriöljyt vaihdettu, ei merkitystä ääniin.)

Pietu
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Touko 2010 19:15
Moottoripyörä: 1100 Virago

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja Pietu »

lujaa vaan laittaa liikkeeseen että korjaavat perän tai lootan tai mikä sitten uliseekin tai sitten kaupan purku jos on tuore tapaus vielä tuo osto.mutta voihan kokeilla soittaa edelliselle omistajalle ja kysyä mikä vikana jos vahingossa vaikka kertois 8-)

026
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Loka 2008 09:59

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja 026 »

Oletko tarkastanut pyörien laakerit. Oman DS 1100:n takalaakeri jouduttiin vaihtamaan. Vika todettiin renkaanvaihdon yhteydessä.
Auton vialliset pyöränlaakerit ujeltavat kokemukseni mukaan. Nosta pyöräsi irti maasta ja heiluta rengasta(kiekkoa) voimakkaasti sivusuunnassa. Ei saisi "lonksua".

hartsa1975
Viestit: 17
Liittynyt: 24 Touko 2011 11:56

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja hartsa1975 »

Ei kai sentään pyörän laakerit lakkaa ulisemasta kun kytkimen laittaa pohjaan... Minkähänlaista ulinaa tuo voimansiirto pitää, jos on kellään kokemuksia??? Kun ulisee joka vaihteella, pahimmin kuultavissa nopeudessa 60- 80km/h... Jotenkin aina ajaessa tulee mieleen nopeusmittarinvaijeri, mutta eihän sekään ääni kytkin pohjassa pienene..

timo55
Viestit: 521
Liittynyt: 09 Loka 2008 21:05

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja timo55 »

ujeltaako samalla tavalla kun jarruttaa moottorilla. nyt karkea veikkaus joonkun rattaan kosketuspinta kulunut. mahdollisesti perästä. :?:

Avatar
Zer0 the Her0
Viestit: 885
Liittynyt: 25 Loka 2008 15:28
Yccf:n luottamustoimet: Itä-Suomen kuvernööri 2009-2011
Idän tiedottaja 2011-
EAK-tiimin jäsen 2014-
Moottoripyörä: Kawasaki VN 1700 Classic Tourer -10

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja Zer0 the Her0 »

Oireet kuulostavat tismalleen samalta kuin minun Dragstarissa pari vuotta sitten. Ensin alkoi ulina, joka voimistui pikkuhiljaa ja lopulta alkoi öljyä tippumaan kardaanin etupäästä. Norjalainen liike ei osannut tehdä asialle mitään, mutta Joensuussa syy selvisi: kardaanin etupäästä oli mutteri löystynyt, jolloin kardaaniin tuli välystä, joka puolestaa särki pari tiivistettä. Tämä kaikki alkoi alle 10 tkm:n ajolla, eikä maahantuoja ollut millään lailla halukas asiaa tutkimaan/korvaamaan. Eli melkoisen uudesta pyörästä löystyi mutteri jokseenkin merkittävästä paikasta.
"Olen tunteellinen kuin raskaana oleva nainen." Vastarakastunut alamäkihyppääjä Toni Nieminen (Me Naiset 4/2014)

hartsa1975
Viestit: 17
Liittynyt: 24 Touko 2011 11:56

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja hartsa1975 »

Tuliko remontti kalliiksikin? Pitää käydä kyllä taas näyttämässä sitä sinne liikkeeseen, josta pyörän ostin. Saavat kyllä etsiä ulinan syyn, joka tosiaan saattaisi kuulua kardaanin etupäästä. Ei vielä vuoda öljyä sieltä.

hartsa1975
Viestit: 17
Liittynyt: 24 Touko 2011 11:56

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja hartsa1975 »

Ja vielä, että mikä ruuvi siellä kardaanin etupäässä oli löystynyt? Pystyisikö itse kiristämään sen?

Avatar
Zer0 the Her0
Viestit: 885
Liittynyt: 25 Loka 2008 15:28
Yccf:n luottamustoimet: Itä-Suomen kuvernööri 2009-2011
Idän tiedottaja 2011-
EAK-tiimin jäsen 2014-
Moottoripyörä: Kawasaki VN 1700 Classic Tourer -10

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja Zer0 the Her0 »

hartsa1975 kirjoitti:Tuliko remontti kalliiksikin? Ei vielä vuoda öljyä sieltä.
Se mutteri maksoi noin 25 euroa ja parisen sataa työlle. Joutuivat purkamaan kuulemma melkoisesti, että löysivät ongelman. Ja tuo öjyvuoto alkoi itselläni myöhemmässä vaiheessa (ja tietysti Norjassa keskellä-ei-mitään).
hartsa1975 kirjoitti:Ja vielä, että mikä ruuvi siellä kardaanin etupäässä oli löystynyt? Pystyisikö itse kiristämään sen?
Varmasti pystyy, jos osaa :shock: . Itse olen sen verran onneton noissa jutuissa, että jätin sen suosiolla ammattimiehille. Mp-liikkeen hajoituskuvaohjelmasta voit löytää sen kiristettävän mutterinkin.
"Olen tunteellinen kuin raskaana oleva nainen." Vastarakastunut alamäkihyppääjä Toni Nieminen (Me Naiset 4/2014)

hartsa1975
Viestit: 17
Liittynyt: 24 Touko 2011 11:56

Re: Kaamea ulina -99 ds 1100

Viesti Kirjoittaja hartsa1975 »

No nyt sitä kävi koeajamassa ostamastani liikkeestä huoltomies. Sanoi kaiken olevan kunnossa, ääni on kuulemma normaalia koneen, vaihteiston ja voimansiirron ääniä jammuissa. Sanoi koneen käyvän hyvin, kai se on ammattimiestä uskottava. Jammuissa kuulemma paljon mekaanisemmat äänet kuin esim, hondissa. Ei kait muuta ku kovaa ajoa!!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”