Viragon kaasarisynkronointi

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
seppo
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Loka 2008 12:30
Moottoripyörä: Virago 1100 -98

Viragon kaasarisynkronointi

Viesti Kirjoittaja seppo »

Virago 1100 alkoi loppusyksystä kärsiä voimanpuutteesta. Syyshuollossa tehtiin muun ohella kaasarisäädöt, koska epäilin vaivan johtuvan niistä. Voimaa löytyikin sen jälkeen, mutta vasta isommilla kierroksilla kuin kesällä. Kysymys kuuluukin, että voiko näitä säätöjä tehdä eri kierrosalueille?

vesalama
Viestit: 605
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: Viragon kaasarisynkronointi

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Huomasin itse ainakin 535:n synkronointia tehdessäni: Säädin ensin tyhjäkäynnillä ja sitten kun nostin hieman kierroksia, oli säätö erinlainen. Kun säädin kierrosten mukaan, niin tyhjäkäynti oli taas eri. Päädyin säätämään hiukan tyhjäkäyntin kovemmilla kierroksilla, ja mulla ainakin pelitti sen jälkeen suht hyvin, vaikka vieläkin esiintyy pientä röpötystä kiihdyttäessä ja selvä "hyökkäys" (jos virre nyt voi hyökätä), kovilla kierroksilla.
Elikkä ei ainakaan mun pyörässä ole synkronoiti mahdollista kuin yhdellä tapaa.


vesa
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”