XV750 kestävyys?

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
KZ
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Huhti 2018 10:15

XV750 kestävyys?

Viesti Kirjoittaja KZ »

Tervehdys kaikille foorumilaisille uudelta jäseneltä..Tuommosta 750 viragoa olen haarukoimassa itselleni mutta kun ei ole mitään käsitystä mikä noitten kone/vaihteisto pakettien kesto on ennen esim kansi- vaihteisto tms remonttia mitä ei enään normikulumiseksi lasketa.
Mitä niillä on enimmillään ajettu ennen kone- tai laatikko remppaa ?

Esim kytkimen korjaus on mielestäni vielä kulumiseksi katsottavaa mutta kunhan laatikkoon ja itse moottoriin ei tarvitsisi kajota..
Tämä kaikki tietysti sillä odotuksella että huollot on tehty ajallaan ja huolto-ohjelman mukaisesti.
ns apulaitteiden(startti,laturi, kaasarit) remppoja ei nyt siten huomioida tähän mukaan..

Odotan vastauksia erityisesti XV750:n entisiltä ja nykyisiltä omistajilta mutta mutuilut ja kuulopuheetkin sallittakoon.
Kiikarissa olis 100 tkm ajettu 4FY

Edit: Kiitän vastauksista. Uskon että tuolla kiinnostuksen kohteellani ajetaan vielä monta kymmentä tuhatta km..
mutta pistin silti oston ns jäihin toistaiseksi .
Viimeksi muokannut KZ, 17 Huhti 2018 08:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JP.
Viestit: 611
Liittynyt: 25 Joulu 2009 12:05
Yccf:n luottamustoimet: Länsi-Suomen Kuvernöörineuvoston varsinainen jäsen 2010-2013. Länsi-Suomen Varakuvernööri 2015-2017. Pr-vastaava 2017-2019. Puheenjohtaja 2017-2019.
Moottoripyörä: Yamaha XV1900

Re: XV750 kestävyys?

Viesti Kirjoittaja JP. »

Tervetuloa kerhoon ja foorumille KZ
KZ kirjoitti:Odotan vastauksia erityisesti XV750:n entisiltä ja nykyisiltä omistajilta mutta mutuilut ja kuulopuheetkin sallittakoon.
Kiikarissa olis 100 tkm ajettu 4FY
Pyörä pyörässä pyörii...

Avatar
879 Peltsu
Viestit: 79
Liittynyt: 09 Loka 2008 17:19
Yccf:n luottamustoimet: Sihteeri, hallituksen varajäsen
Moottoripyörä: Yamaha Wild Star 1600
Oikea nimi: Ari Peltola

Re: XV750 kestävyys?

Viesti Kirjoittaja 879 Peltsu »

Mulla on 750 ja nyt mittarissa 97100. Ostin vasta viime vuonna loppukaudesta, joten ei pidempää kokemusta mutta ainakin toimii hyvin. Aiemmin 1100 Drag Star. Oikein kiva peli tämä Virago. Hyvä ajofiilis.

Ilkkatapio
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Touko 2016 19:14
Moottoripyörä: Drag Star 1100
Oikea nimi: Ilkka Korhonen

Re: XV750 kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Ilkkatapio »

Hei. Itselläni on -93 750 ollut nyt kolme kesää ajossa mittarissa liki 74000 km. Mitään ongelmia tekniikan suhteen ei ole tullut vastaan. Kytkinvaijerin säätö kannattaa tarkistaa alaosasta että siellä myös on välystä, ettei se kanna. Moottorin puolella ei ole ongelimia ollut. Normi kulutusosien vaihto tarpeen mukaan. Leppoisa ajoasento ei paikat puudu. Joskus toivoisi potkua lisää, kun kaksipäällä ajelee.

P.S tämä pyörä on myynnissä

Avatar
HirviMikko
Viestit: 920
Liittynyt: 05 Loka 2008 10:34
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen joskus ammoisina aikoina, jolloin jäsennumerot olivat 2- tai 3-numeroisia. Webmasterina tosi kauan syksyyn 2013 asti. hirvimikko(at)yccf.fi
Moottoripyörä: Virago 750, vm.1997

Re: XV750 kestävyys?

Viesti Kirjoittaja HirviMikko »

Minä olen ajanut XV750:llä 12-13 vuotta - ja ajan edelleen.

Mittarissa muistaakseni about 99000 km. Vain normikulutusosia on mennyt (öljyt, renkaat, etujousituksen stefat, tulpat, akku, jarrupalat).

Taitaa nuo jarrupalatkin olla vielä vaihtamattomana paketissa - thanks Rocki :)
- Hirvi-Mikko -

Keppinen
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Heinä 2014 17:28
Moottoripyörä: Yamaha Virago 750 -91
Oikea nimi: Keijo Ruolahti

Re: XV750 kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Keppinen »

Viides kesä alkaa XV750:llä. Vaihdettu ohjaustangon- ja etupyörän laakeri, sekä renkaat ja akku.
Kaikki muu on kunnossa. Tänään 19.4 ensimmäisen kerran tien päällä.
Open road, open mind.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”